  • Data: 2010-08-31 11:21:56
    Temat: Re: Ładowanie akumulatora w domu
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-08-30 20:38, Kapsel wrote:

    > - prostownik ma dwie żabki, plus i minus, akumulator też; zakładałem, że
    > plus ma iść na plus, a minus na minus, ale w instrukcji prostownika stoi,
    > że minus mam podłączyć do karoserii samochodu; rzecz w tym, że samochód
    > jest jakieś 2km stąd, gdzie więc wpiąć kabel minus?

    Plus na plus, minus na minus. Masa auta nie jest potrzebna :) Jak
    odwrotnie podłączysz to strzeli zabezpieczenie (bezpiecznik) w ładowarce

    > - rozczytałem, że w aku trzeba wykręcać korki, żeby dać ujście gazom, mój
    > aku wg producenta jest "bezobsługowy wg normy EN"; w sieci piszą trochę
    > niejasno i nie wiem czy mam rozdłubać naklejki i szukać jakichś korków czy
    > też ich tam nie ma?

    powinno się odkręcać korki, dlatego, że będzie dosyć duża emisja gazów
    przy ładowaniu :) Sprawdź też poziom elektrolitu (uzupełnij wodą
    demineralizowaną) - powinien przykrywać całą celę.

    Korki masz na zewnątrz od góry dobrze widoczne - jeśli ich nie ma to
    masz tzw. bezobsługowiec i nic nie musisz odkręcać, ani odlepiać...

    > - aku ma 62Ah, prostownik 12A, wg wzoru z instrukcji mam więc 62Ah/12A co
    > daje jakieś 5 godzin ładowania, dobrze to liczę?

    najlepiej wstawić na całą noc, ładowarka i tak dostosowuje prąd
    ładowania do stanu naładowania akumulatora

    > Nie, nie jestem elektrykiem ;)

    wybaczam :)