  • 11. Data: 2012-02-17 07:37:03
    Temat: Re: Ładowanie akumulatora
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Lelek@" jhkso3$69g$...@o...futuro.pl

    > Ja szlifowałem te płyteczki po rozkręceniu i robiłem baterię słoneczną :-)

    I udało się?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2012-02-17 07:49:57
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:jhl0mb$gml$1@inews.gazeta.pl...

    > "Lelek@" jhkso3$69g$...@o...futuro.pl

    > I udało się?

    Tak, jak się świeciło to miernik coś wskazywał :-) Ale to było tak dawno :-)
    Była taka książka "Nowoczesne Zabawki" hehe i tam to wyczytałem jak byłem
    dzieckiem :-)

  • 13. Data: 2012-02-17 08:54:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Lelek@" jhl0r3$e5n$...@o...futuro.pl

    > Tak, jak się świeciło to miernik coś wskazywał :-)

    Aha. :)

    > Ale to było tak dawno :-)
    > Była taka książka "Nowoczesne Zabawki" hehe i tam to wyczytałem jak byłem dzieckiem
    :-)

    Teraz za kilka dych można kupić gotowe zasilacze solarne dające
    5 woltów i pół ampera. Za sprawą USB -- napięcie 5 woltów ma
    przed sobą przyszłość, a za sprawą tych solarów -- nawet
    przyszłość świetlaną.

    Ja bym chciał taniego i małego solarka dającego 5 woltów i prąd ponad jednego ampera.

    -=-

    Ciekawe, czy pojawią się zintegrowane urządzenia WiFi zasilane
    słoneczkiem. APek&antena&solarek -- zero drutów, wszystko po WiFi.

    ZiZ -- zamontuj i zapomnij. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2012-02-17 09:33:41
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > dające
    > 5 woltów i pół ampera.
    > Ja bym chciał taniego i małego solarka dającego 5 woltów i

    A nie da się połączyć dwóch równolegle?

  • 15. Data: 2012-02-17 10:20:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert_J" jhl6u2$4ka$...@i...gazeta.pl

    ampera.

    > A nie da się połączyć dwóch równolegle?

    Da -- ale dwa kosztują dwa razy więcej i zajmują dwa razy więcej miejsca.
    Poza tym to napięcie nie jest stałe i waha się dość mocno -- połączone
    razem dadzą jakieś pływanie prądu pomiędzy nimi.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2012-02-17 10:44:22
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "Lelek@" <r...@i...iw> napisał w wiadomości

    > Tak, jak się świeciło to miernik coś wskazywał :-) Ale to było tak dawno :-)
    > Była taka książka "Nowoczesne Zabawki" hehe i tam to wyczytałem jak byłem
    > dzieckiem :-)

    Inny "patent" z ktorym sie ongis spotkalem
    to "wybebeszenie" tranzystorow mocy i oswietlanie ich struktur

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-02-17 10:45:21
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
    [..]
    > Da -- ale dwa kosztują dwa razy więcej i zajmują dwa razy więcej miejsca.
    > Poza tym to napięcie nie jest stałe i waha się dość mocno -- połączone
    > razem dadzą jakieś pływanie prądu pomiędzy nimi.

    Ten jeden którego pragniesz i tak będzie musiał zajmować miejsce tych
    dwóch, chyba że w końcu wysokosprawne ogniwa PV wyjdą z laboratorium do
    masowej produkcji. Osobiście zamierzam wystrugać samemu taką ładowarkę
    USB, zostało mi kilka ukruszonych ogniw to je wykorzystam.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 18. Data: 2012-02-17 12:20:26
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Waldek" <j...@t...mam> napisał w wiadomości
    > Inny "patent" z ktorym sie ongis spotkalem
    > to "wybebeszenie" tranzystorow mocy i oswietlanie ich struktur

    Robiłem tak z TG72/ADP672, odciąłem wieczko, na słońcu, OIDP, dawał gdzieś
    do 80 mV, pod dobrą żarówką, udawało się wyciągnąć nawet do 300 mV.
    Działał także jako fotorezystor o wysokiej czułości, ale nie testowałem tego
    szerzej.