eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLadowanie akumulatoraRe: Ladowanie akumulatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
    xxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!news.vectranet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ladowanie akumulatora
    Date: Mon, 28 Oct 2013 07:26:41 +0100
    Organization: Vectra - http://www.vectra.pl
    Lines: 45
    Message-ID: <l4l032$i66$1@news.vectranet.pl>
    References: <526d739c$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
    <l4jt8q$7g5$1@news.vectranet.pl>
    <526d7ec2$0$2285$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 093105010191.wroclaw.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.vectranet.pl 1382941602 18630 93.105.10.191 (28 Oct 2013 06:26:42 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Oct 2013 06:26:42 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.0.1
    In-Reply-To: <526d7ec2$0$2285$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 131027-1, 2013-10-27), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2508847
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-10-27 21:57, Yogi(n) pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w
    > wiadomości news:l4jt8q$7g5$1@news.vectranet.pl...
    >> W dniu 2013-10-27 21:09, Yogi(n) pisze:
    >>> Wymieniłem szczotki i teraz jest 14,1 V bez obciążenia i 13,8 V
    >>> z obciążeniem.
    >>
    >> Jest OK A miernik wskazuje poprawnie? Może ciut zaniża?
    >
    > Bateria wymieniona ostatnio, więc raczej OK. Oba auta mierzone tym
    > samym, z parominutowym odstępem.
    >
    >
    >>> W moim aucie te wartości to odpowiednio 14,4 V i 14,0 V
    >>
    >> A tu wzorcowo. Kwestia jeszcze tego jakie to obciążenie.
    >
    > W obu wypadkach maksymalne, tj dmuchawy, audio i długie światła.
    > Różnica taka, że ja mam więcej sprzętu audio (tj dwudinowy headunit,
    > wzmacniacz i subwoofer, 6 głośników), a autko żony dodatkowe światła
    > drogowe (w sumie 4 - dwa na H7, dwa na H3).
    >

    Ja bym się nie przejmował bo nie ma czym. Te 13,8V w autka żony jest tez
    wzorcowa. W instrukcjach akumulatorów napisane jest że przedział
    ładowania powinien być od 14,4 do 13,8V mierzone na klemach. A pomiar
    dokonywany pod obciążeniem to włączone światła mijania i dmuchawa na 50%.

    Czasami są straty po drodze gdy autko jest "wiekowe", to dodatkowe
    kable masowe bardzo pomagają łączące budę z silnikiem.

    > Akumulator ma 12,37 V po kilkudziesięciominutowej jeździe.

    To bardzo mało. Jeżeli akumulator jest sprawny i był poprawnie
    naładowany to w takim przypadku powinien wskazywać po jeździe w
    okolicach 13V lub więcej.

    Takie wartości jak 12,37V to się ma w zimę po nocy z rana, choć to też
    mało.
    Z doświadczenia moich akumulatorów, mam po nocy z rana w okolicach
    12,6V w zimę. W lato nigdy nie mierzyłem.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: