    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie akumulatora
    Date: Wed, 15 Feb 2012 15:24:15 +0100

    Dnia Wed, 15 Feb 2012 13:20:36 +0100, Leon napisał(a):
    > Witam. Ładowany jest akumulator zwykłym prostownikiem ( nie wiem czy jest
    > prostowany prąd jedna diodą czy mostkiem Graetza - nie zaglądałem do

    mozliwe ze dwie diody, a trafo z odczepem. Dawniej diody byly drozsze od
    miedzi :-)

    > środka ) i teraz wyłączę 220v,czy akumulator będzie rozładowywany przez
    > diodę-dy i uzwojenie wtórne transformatora ?

    nie bedzie, bo dioda wtedy pracuje zaporowo. tzn niby bedzie, ale prad
    wsteczny diody to nawet nie jest uA.

    Gorzej jesli "prostownik" ambitniejszy ... mowiac szczerze to sie czasem
    obawiam czy aby na pewno przewidzieli prace wsteczna - tzn aku jest, a w
    sieci napiecia nie ma. To moze ciekawe efekty audiowizualne powodowac.

    J.