  • 21. Data: 2011-04-07 19:57:30
    Temat: Re: Laboratoria EMC
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message
    news:op.vtk1c0ea1cvm6g@lap...

    > ale że mi się śpieszyło to po paru godzinach tam zadzwoniłem, dowiedziałem
    > się że kolega już przygotowuje odpowiedź :) no to jeszcze coś się chciałem
    > dowiedzieć to odpowiedzieli że telefonicznie to nie ale na oficjalny mail
    > odpowiedzą, chodziło o ofertę kamer, rejestratora i drobnicy na parę tys
    > zł.
    > Do dzisiaj nie odpowiedzieli, mają w d.. potencjalnego klienta.

    I to jest ciekawe wręcz zastanawiające.
    Jedyni, którzy odpisują to ci co handlują na allegro. Za kilka skarg mogą
    stracić konto na zawsze.
    W sklepach stacjonarnych ceny są zwykle o wiele wyższe niż na Allegro i
    ostatnio idąc gdziekolwiek wyjmuję swojego tableta i daję sprzedawcy
    ultimatum, albo za tyle albo do widzenia :-)
    Jeden mi się właściciel sklepu lekko rozpłakał zeszłego lata jak mu
    powiedziałem, że jest chory na umyśle :-) Za coś tam chciał 350zł, a na
    allegro to samo 69 :-)
    Z podzespołami jest takie dymanie firm produkujących że szkoda w ogóle
    gadać.
    Nie bójcie się walic prosto do Chińczyka z Alibaby.

  • 22. Data: 2011-04-07 20:06:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 7 Apr 2011 21:29:26 +0200, Robbo wrote:
    >Okazuje się, że jest inaczej w USA, a inaczej w Europie. Oto cytat z
    >Wikipedii:
    >[http://pl.wikipedia.org/wiki/McDonald%27s_Corporat
    ion]
    >"Oprócz zwykłych opłat franczyzowych i procentu od sprzedaży, dochodem
    >McDonald's są również czynsze, częściowo powiązane ze sprzedażą, w USA
    >McDonald's jest bowiem zawsze właścicielem nieruchomości, na której znajduje
    >się bar będący przedmiotem umowy franczyzowej. [...]

    I to by wiele tlumaczylo ... ale w wersji angielskiej tego nie ma.
    Tzn nie ma "zawsze".

    A cytowany http://en.wikipedia.org/wiki/Harry_J._Sonneborn
    ... prehistoria ?

    Co mi nawiasem mowiac uzmyslowilo kolejna ciekawostke - jak w Polsce
    leci reklama "zatrudnij sie w McD" .. to kto za to placi ?
    McD narzuca polityke zatrudnienia wraz z franczyza ? :-)

    J.

  • 23. Data: 2011-04-07 20:11:07
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > Co mi nawiasem mowiac uzmyslowilo kolejna ciekawostke - jak w Polsce
    > leci reklama "zatrudnij sie w McD" .. to kto za to placi ?
    > McD narzuca polityke zatrudnienia wraz z franczyza ? :-)

    McD steruje wszystkim. W centrali nabywasz towar, mięso, sałatę i torby. McD
    sponsoruje reklamy i jeszcze coś dodatkowo odprowadzasz od zysku.
    Nie wiem jaki w tym interes chociaż w UK kanapka kosztuje 4 funty, w
    niemczech ceny są podobne jak u nas tylko w euro, może troszke mniej. Kawa 3
    euro.
    W Polsce tylko kilka % jest wyfranczyzowanych, reszta to własność McD.

  • 24. Data: 2011-04-07 20:14:34
    Od: "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl>

    Dnia 07-04-2011 o 21:45:22 Lelek@ <r...@i...iw> napisał(a):

    > Ostatnio jest moda na "inżynierów aplikacyjnych" w firmach handlujących
    > częściami :-) To jest komedia :-)

    Nie ostatnio, tylko od zawsze. Sam tę robotę wykonywałem przez ładnych
    parę lat ;-)

    Tu problem polega na tym, że ci od dużych dystrybutorów potrafią być
    odpowiedzialni za 10 producentów na raz. Wyobraź sobie, że masz takiego
    Texasa i Nationala, ktoś podchodzi i pyta np. o prąd spoczynkowy jakiegoś
    wzmacniacza. Nie da się pamiętać. Oczywiście zdarzają się też tacy, którzy
    nie zrozumieją o co pytasz. I to całkiem często.

    ae

  • 25. Data: 2011-04-07 20:16:27
    Od: "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl>

    Ech, wiedziałem, że popełniam błąd pisząc o 2 rzeczach na raz ;-)
    Dziękuję tym, którzy odpowiedzieli na pytanie główne. Szukam dalej...

    ae

  • 26. Data: 2011-04-07 20:17:53
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl> wrote in message

    > Ech, wiedziałem, że popełniam błąd pisząc o 2 rzeczach na raz ;-)
    > Dziękuję tym, którzy odpowiedzieli na pytanie główne. Szukam dalej...

    Dobrze czasem sobie pogadać :-)

  • 27. Data: 2011-04-07 20:19:14
    Od: "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl>

    Dnia 07-04-2011 o 20:17:41 Maciek <m...@p...com> napisał(a):

    > Błąd - sam im podesłałeś swój adres do bazy spamu :-) Znaczy cała praca
    > działu marketingu wykonana. Oni Ciebie nie zignorowali - co to to nie.
    > Teraz jeszcze tylko spersonalizowany mail reklamowy i gotowe.

    Tylko drugi raz nieprędko będę chciał grubą kasę wydać na sprzęt. Teraz to
    co najwyżej ich do odspamiarki wpiszę na stałe.

    Bez sensu to robią.

    ae

  • 28. Data: 2011-04-07 21:28:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-04-2011 o 21:57:30 Lelek@ <r...@i...iw> napisał(a):

    > "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    > I to jest ciekawe wręcz zastanawiające.
    > Jedyni, którzy odpisują to ci co handlują na allegro. Za kilka skarg
    > mogą stracić konto na zawsze.
    To się zgadza chociaż sie trafiają oporni, ale generalnie odpowiadają.

> [...]
    > Jeden mi się właściciel sklepu lekko rozpłakał zeszłego lata jak mu
    > powiedziałem, że jest chory na umyśle :-) Za coś tam chciał 350zł, a na
    Ja już też przestaję w normalnych sklepach kupować bo prawie wszystko kupię
    taniej w necie i to z przesyłką.

    > Z podzespołami jest takie dymanie firm produkujących że szkoda w ogóle
    > gadać.
    > Nie bójcie się walic prosto do Chińczyka z Alibaby.
    No i tak chyba trzeba będzie robić.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 29. Data: 2011-04-07 21:34:55
    Od: wkwj <w...@g...pl>

    Na Politechnice Wrocławskiej jest certyfikowane laboratorium EMC -
    http://www.krt.pwr.wroc.pl/pkem/lab1.php. Nie wiem, czy robią akurat
    to, czego poszukujesz ale można zapytać.
    Tylko na wszelki wypadek nie mailowo :-)))
    Pozdrawiam,
    wkwj

    A pro pos nieodpowiadania "naszych" firma na maile - chyba z rok
    temu chciałem uzyskać do celów badawczych sample folii, produkowanej
    przez DuPonta. Na stronie DuPonta jest info, że chętnie oferują takie
    "usługi" i żeby skontaktować się z ich lokalnym przedstawicielem
    w Polszce. No to napisałem maila z prośba, uzasadnieniem itp.
    Nawet dostałem potwierdzenie, że go ktoś przeczytał. Ale zero odzewu. No
    to napisałem 2 a potem 3 maila. Nadal 0 odzewu. Wysłąłem fax.
    Zero odzewu. No to w końcu zadzwoniłem. Po kilku przełączaniach w końcu
    trafiłem na "specjalistkę" odbierająca te maile. Nie, ona (bo była to
    "ona") nic takiego nie dostała a poza tym to oni nie zajmują się taką
    drobnica, no gdybym chciał zamówić wagon folii to owszem, ale sampli
    nie. A że na stronie DuPonta pisze, że sample są ? - a tak, oni tam
    wypisują różne dziwne rzeczy. Ale u nas sampli nie ma !
    No to się wk...... i kwieciście opisałem całe to zdarzenie - podając
    ową "specjalistkę" z imienia i nazwiska i funkcji - i wysłałem to faxem
    do headquaters DuPonta. Jeszcze tego samego dnia dostałem od nich
    przeprosiny i kontakt do... ich przedstawicielki na Węgrzech. Ta
    odpowiadała na maile w 30 min, dostałem sampli ile i jakie chciałem.

  • 30. Data: 2011-04-07 22:28:34
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-06 20:11, Andrzej Ekiert pisze:
> [...]
    > je robił i wie jak to robić. Możecie kogoś polecić? Im bliżej Gliwic,
    > tym lepiej.
    >
    > Pozdrowienia,
    > Andrzej Ekiert
    >
    > PS:
    > <rant>
    > Też zauważyliście, że ostatnio nieodpowiadanie na maile stało się jakimś
    > dziwnym standardem w wielu polskich firmach? Piszę do dystrybutora
    > sprzętu pomiarowego, proszę o ofertę i cisza (a ten sam dystrybutor
    > regularnie mnie spamuje jakimiś ofertami specjanymi i promocjami).

    Też to zauważyłem ale już parę lat temu. Miałem wrażenie, że to firmy
    starej daty, w których pracownikom wydaje się że mail to odpowiednik
    listu pocztowego. Tak jakby uważali, że szedł sobie tydzień to zanim się
    na niego odpisze może sobie jeszcze tydzień, dwa odczekać. I co
    kompletnie dla mnie niepojęte czasami gdy dzwonię nie mogąc doczekać się
    odpowiedzi to słyszę, że mogłem wysłać faksa. W czym ten faks jest dla
    nich lepszy od maila?

    MD