    From: Mirek <i...@z...adres>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Lab fotograficzny - zakłócenia
    Date: Thu, 11 Apr 2013 19:05:07 +0200

    On 10.04.2013 23:48, gobo wrote:

    > Każdy pas ma około 2mm szerokości, po czym jest tyle samo przerwy i
    > pojawia się kolejny - i tak przez całą odbitkę.

    Tutaj istotną sprawą byłoby dojść kiedy powstają owe pasy - w części
    cyfrowej... nie bardzo. Na naświetlarce? - tu pytanie jak ona jest
    zbudowana - czarno-biały monitor + kolorowe filtry (taką widziałem),
    kolorowy monitor, czy wręcz listwa naświetlająca.
    No chyba, że gdzieś na etapie obróbki chemicznej... jakaś rolka,
    nierównomierne obroty itp.
    Bardzo możliwe też, że maszyna ma po prostu wadę i sama siebie zakłóca
    gdy jest przełączona na tryb zasilania 3-fazowego. Jeżeli temu
    serwisantowi zasugerowano, że usterka powstała po przepięciu na 3-fazy
    to jego odpowiedź była oczywista. Jeśli sam do tego doszedł to być może
    z taką usterką się już spotkał.

    Mirek.