  • 1. Data: 2013-04-10 23:48:44
    Temat: Lab fotograficzny - zakłócenia
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Kupiłem niedawno minilab fotograficzny Fuji Frontier 350 ze skanerem
    SP-2000.
    Lab ma możliwość zasilania zarówno z jednej, jak i z trzech faz.
    Jako, że pobór prądu w szczycie (napędy+suszarka) jest dość spory i
    sięga 5KW postanowiłem podpiąć maszynę pod 3 fazy. Z braku kabla na 2
    dni korzystałem jednak z zasilania jednofazowego - zdjęcia wychodziły
    super. Nie chcąc jednak przeciążać kabla kupiłem przewód, gniazdo,
    skręciłem wszystko do kupy, ustawiłem na maszynie zwory do trzech faz i
    podłączyłem maszynę na takie też zasilanie.
    Wszystko działa, ale jest jedno ale - przy zdjęciach z dużą ilością
    szarego i niebieskiego, a także po dokładnym obejrzeniu innych kolorów
    pod światło widać na zdjęciach pasy biegnące poprzez zdjęcie.
    Każdy pas ma około 2mm szerokości, po czym jest tyle samo przerwy i
    pojawia się kolejny - i tak przez całą odbitkę.
    Po przełączeniu na 1 fazę problem znika. Zastanawiam się, czy jest sens
    z tym walczyć, czy zostawić urządzenie na 1 fazie. Szkoda mi trochę
    instalacji i nie po to też instalowałem gniazdo siłowe, by z niego nie
    korzystać.
    Czy Waszym zdaniem jest jakaś szansa, by poradzić sobie z problemem?
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2013-04-11 03:02:59
    Temat: Re: Lab fotograficzny - zakłócenia
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 10 kwietnia 2013 23:48:44 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
> [...]
    >
    > korzystać.
    >
    > Czy Waszym zdaniem jest jakaś szansa, by poradzić sobie z problemem?

    Serwis poradzi sobie bez problemu.

  • 3. Data: 2013-04-11 05:59:20
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Wczoraj serwis był (kalibrował papier i ustawiał inne rzeczy) i
    powiedział żeby się przepiąć na jedną fazę, a gdyby to nie pomogło to
    wtedy zaczną szukać przyczyny.
    Średnio satysfakcjonujące rozwiązanie.
    Dlatego zwróciłem się z prośbą o pomoc do Was.
    Piotr

  • 4. Data: 2013-04-11 07:42:33
    Od: "Artur Miller" <a...@i...pl>

    Użytkownik "gobo" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szukać przyczyny.
    > Średnio satysfakcjonujące rozwiązanie.
    > Dlatego zwróciłem się z prośbą o pomoc do Was.

    dałeś się spuścić na /dev/tree leniwemu serwisantowi :)

    @

  • 5. Data: 2013-04-11 17:08:10
    Temat: Re: Lab fotograficzny - zak??cenia
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Pewnie tak.
    Pozmieniam może dziś kolejność faz, choć w cuda nie wierzę:(

  • 6. Data: 2013-04-11 17:10:15
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    człowieku, nie odpisuj tym idiotom...

  • 7. Data: 2013-04-11 17:18:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello gobo,

    > Pewnie tak.
    > Pozmieniam może dziś kolejność faz, choć w cuda nie wierzę:(

    Myślę, że to raczej problem poprawnego łączenia PE a nie kolejności
    faz. Szczególnie, jeśli lab współpracuje po kablach z jakimś innym
    urządzeniem, np. komputerem, łączonym do sieci własnym przewodem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2013-04-11 17:18:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ministerstwo,

    > człowieku, nie odpisuj tym idiotom...

    Karolu, ja naprawdę mam ograniczoną cierpliwość!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-04-11 17:31:06