-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: LPG kilka pytań
Date: Fri, 30 Sep 2016 15:03:57 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 67
Message-ID: <nslnrr$6rg$3@node2.news.atman.pl>
References: <5...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1475240635 7024 83.142.198.226 (30 Sep 2016 13:03:55
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Sep 2016 13:03:55 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.3.0
In-Reply-To: <5...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2589347
[ ukryj nagłówki ]W dniu 30.09.2016 o 14:24, Bolko pisze:
> LPG a ręczna regulacja zaworów.
> Jak ma się dobrą instalację to wystarczy tylko zmieniać filtry.\
> Tak piszą na forach.
> Chyba że ma się ręczną regulację zaworów.
> Dodają niektórzy.
> To jak to jest?
> Czy ręczna regulacja zaworów to problem znaczy duże koszty?
100 za regulację. Normalnie co 30kkm, jak masz gaz to co 15kkm. Czyli
przy przeciętnych przebiegach +50PLN na rok.
> Sytuacja hipotetyczna
> Auto mi staneło.
> Jak mam benzynę jadę do mechanika.
> Jak mam LPG to gdzie jadę?
Przełaczasz na benzynę - jak na benzynie normalnie to do gazownika. Jak
wogóle nie rusza to do mechanika. Zwykle jak ci auto staje, to wina
"ogólna" nie gazu.
> Czy LPG może mieć wpływ na układ zasilania benzyną?
Może - jak masz zupełnie spieprzoną regulację, to ECU (komp "ogólny")
nie wie, że jedzie na gazie - zbiera sobie korekty żeby na poprawić
dawkę i będzie "w miarę ok". Jak przełączysz na benzynę to będzie jechał
na rych samych korektach i niekoniecznie będzie OK. Niektórzy chwalą
się, że na gdzie im lepiej jeżdzi. To prawdopodobnie ta sytuacja.
Spieprzone nastawy na gazie, ECU poprawia na podstawie sądy lambda.
Dodaje albo odejmuje czas wtrysków i jak przełączysz na benzynę to masz
nieprawidłowe korekty długoterminowe. Jak pojeżdzisz na benzynie dłużej,
to sobie zbierze nowe i wtedy będzie źle na gazie.
> Byłem wczoraj u renomowanego gazownika.
> Na rynku od nastu lat.
> Pytanie: potrzebuje auto kupić.
> Parametry: wielkości mondeo, hatchback, tempomat reszta wsio ryba
> Jakie mam panu przywieź auto żebyśmy się tylko raz przy instalacji widzieli.
> Czytaj zero problemów.
> Odpowiedź:
> Nie z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Słusznie - jak masz bezpośredni wtrysk, to albo instalacja z wtryskiem w
fazie ciekłej (8KPLN + i do tego nowość, więc nikt nie ma doświadczenia
z montowaniem tych instalacji od 10 lat), albo jeźdzenie 75% LPG + 25%
PB w celu chłodzenia wtrysków, ale to trochę rzeźbienie w gówine.
Ponadto jak ci się coś stanie w zasilanie PB to wtryski benzyny spalisz
(o ile nie ma jakiegoś zabezpieczenia, że od razu się wyłączy). Ogólnie
bezpośredni wtrysk, to albo drogo, albo rzeźba w gównie. Jak chesz
widzieć gazownika tylko raz, to odradzam;) A i jak kupisz jakiś
normalny, to i tak pewnie gazownika odwiedzisz kilka razy w karierze;)
> No kurwa naprawdę wystarczy że znajde auto z bezpośrednim wtryskiem
> i to załatwi mi cały temat LPG w cenie ok 3000 zł za 4 cylindry???
Z bezpośrenim nie - jak wyżej. Z normalnym pośrednim do kolektora tak
(jak trafisz dobrego gazownika). Z dodatkowych kosztów to wymiana
filtrów raz na rok (można samemu to wyjdzie jakieś 50PLN max) + 50 PLN
droższy przegląd, plus cześtsza regulacja zaworów +50PLN/rok. Potem już
z górki - raz na jakieś 5 lat wymiana wtrysków i reduktora (też nie
powala cena - jakieś 600PLN) i raz na chyba 10 legalizacja butli (nie
mam pojęcia ile kosztuje).
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.09.16 15:07 abn140
- 30.09.16 15:23 J.F.
- 30.09.16 20:42 Tomasz Pyra
- 30.09.16 21:12 Sebastian Biały
- 30.09.16 21:28 z
- 30.09.16 21:54 Bolko
- 30.09.16 22:02 Bolko
- 30.09.16 22:26 miumiu
- 30.09.16 22:36 Shrek
- 30.09.16 22:55 miumiu
- 01.10.16 00:03 Lewis
- 01.10.16 00:13 Kaczin
- 01.10.16 01:57 Tomasz Pyra
- 01.10.16 08:31 Bolko
- 01.10.16 08:31 Bolko
Najnowsze wątki z tej grupy
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=