  • 11. Data: 2012-03-24 19:43:13
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 24 Mar 2012 16:29:38 GMT, to napisał(a):
    > Tyle się mówi, jakie to LPG bezpieczne, że butla przetrwa każdy wypadek,
    > ale jednak, jak widać, nie do końca:
    > "Nawet tydzień może płonąć uszkodzony zbiornik na gaz LPG na stacji
    > benzynowej w Wetteren w Belgii. Pożar wybuchł po tym, jak w nocy w
    > instalację wjechał pijany kierowca."
    >
    > http://m.interia.pl/fakty/news-pijany-kierowca-wjech
    al-w-zbiornik-lpg-gaz-plonie,aId,1776542

    No nie wiem czy to ma czegos dowodzic - pali sie i nie wybucha. Nawet nie
    wiadomo czy butla sie rozszczelnila, czy inne rurki zerwal.

    Zbiornik benzyny tez mozesz rozorac i skonczyc w ogniu.

    Musze odszukac pewien wypadek ciezarowki z butlami gazu - tam ponoc troche
    tych butli latalo ..

    J.

  • 12. Data: 2012-03-24 19:50:13
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-24 18:52, Liwiusz pisze:

    > Zadziała.

    Ciekawe. U nas jest tak, że UFG płaci za takie szkody, a potem
    regres do sprawcy.

    Czy tak jest w Holandii? Czy może można jeździć narąbanym
    a OC działa zawsze?

  • 13. Data: 2012-03-24 19:57:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-24 19:50, megrims pisze:

    > Ciekawe. U nas jest tak, że UFG płaci za takie szkody,

    Płaci zakład ubezpieczeń.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2012-03-24 20:24:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Ciekawe. U nas jest tak, że UFG płaci za takie szkody, a potem
    > regres do sprawcy.

    Ciekawe. U nas jest tak, że zakład ubezpieczeń sprawcy płaci za takie
    szkody, a potem sobie to ściąga regresem od sprawcy.

  • 15. Data: 2012-03-24 20:34:31
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-24 20:24, Artur Maśląg pisze:

    > Ciekawe. U nas jest tak, że zakład ubezpieczeń sprawcy płaci za takie
    > szkody, a potem sobie to ściąga regresem od sprawcy.

    prawda. pomyliło mi się z sytuacją jak ktoś zupełnie nie ma OC (chyba).

  • 16. Data: 2012-03-24 20:43:49
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    Tam nawet nie napisali, w co pijak dokladnie wjechal. Dalsze rozwazania
    sa wiec nez sensu.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 17. Data: 2012-03-24 22:39:13
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    W dniu 2012-03-24 17:29, to pisze:
> [...]
    >
    > "Nawet tydzień może płonąć uszkodzony zbiornik na gaz LPG na stacji
    > benzynowej w Wetteren w Belgii. Pożar wybuchł po tym, jak w nocy w

    Pierdolenie o niczym.

  • 18. Data: 2012-03-25 10:07:22
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-24 17:29, to pisze:
    > Tyle się mówi, jakie to LPG bezpieczne, że butla przetrwa każdy wypadek,
    > ale jednak, jak widać, nie do końca:
    Chcesz powiedzieć, że każdy samochód z LPG wiezie z sobą zbiornik
    wielkości cysterny a każdy, kto pali węglem ma przy domu kopalnię?
    Jacek

  • 19. Data: 2012-03-25 11:23:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    to wrote:
    > Tyle się mówi, jakie to LPG bezpieczne, że butla przetrwa każdy
    > wypadek, ale jednak, jak widać, nie do końca:

    OK

    tylko teraz szybko co to ma wspólnego z butlami w samochodzie?

    wiesz co to statystyka? teraz szybo wymień mi kilka przypadkó gdy po
    wypadku eksplodowały butle z LPG w samochodach, a potem szybko wymień ile
    było od początku roku przypadków zapalenia sie benzyny podczas wypadku i
    spłonięcia pasażerów samochodu.

    Warto zauważyć ze instalacje LPG w przeciwieństwie do zwykłej instalacji
    paliwowej sa co roku przeglądane prze fachowca. Ponadto butle musza spełniać
    dość wysokei wymagnia bezpieczeńśtwa a pojemnik na paliwo to zwykła beczka z
    blachy czy plastiku kórego wytrymałość na uszkodzenia jest praktycznei
    żadna.

  • 20. Data: 2012-03-25 22:20:07

    W dniu 2012-03-25 11:23, Marek Dyjor pisze:
    > Warto zauważyć ze instalacje LPG w przeciwieństwie do zwykłej instalacji
    > paliwowej sa co roku przeglądane prze fachowca

    chyba sie zapedziles (albo masz na mysli coroczny przeglad w stacji
    diagnostycznej, gdzie z diagnostow tacy spece od LPG, ze zaden jeszcze
    nigdy sie nie zainteresowal co tam jest wsadzone)

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)