  • 1. Data: 2013-04-21 22:08:32
    Temat: LM317 parametry termiczne
    Od: Bool <n...@n...com>

    Przeglądam parametry termiczne układu LM317 w obudowie TO-220.
    W ds na tej stronie:
    http://www.ti.com/product/lm317
    widnieje Rthja = 19°C/W, Rthjc = 17°C/W.

    Z czego może wynikać tak niski pierwszy parametr i tak wysoki drugi?
    Prawdę mówiąc z tego wynika, że prawie nie opłaca się stosować radiatora.

  • 2. Data: 2013-04-21 22:59:10
    Temat: Re: LM317 parametry termiczne
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 21.04.2013 22:08, Bool pisze:
> [...]
    >
    > Z czego może wynikać tak niski pierwszy parametr i tak wysoki drugi?
    > Prawdę mówiąc z tego wynika, że prawie nie opłaca się stosować radiatora.

    A przeczytałeś drobny druczek poniżej tabelki z rezystancjami
    termicznymi? Jak się przyjrzysz to zauważysz, że jężynierowie z TI
    poszaleli i wymyślili sobie, żeby Rthj-c to była rezystancja od złącza
    do obudowy ale tej czarnej plastykowej, natomiast to co Cię interesuje
    nazywają Rthj-p (junction to pad) bo dla nich "pad" to jest to metalowe
    z dziurką i wynosi podobno 3K/W. Dla porównania w nocie LM317 od
    Vishay'a albo Fairchild'a podane jest, że Rthj-c wynosi typowo 5K/W i ja
    bym raczej za taką wartością optował.
    BTW Odkąd TI wprowadziło ten swój dziwny nowy wzór kart katalogowych
    stały się one mocno nieczytelne.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2013-04-21 23:23:43
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2013-04-21 22:59, Jakub Rakus pisze:
> [...]
    3K/W. Dla
    > porównania w nocie LM317 od Vishay'a albo Fairchild'a podane jest, że Rthj-c wynosi

    Faktycznie dopiero teraz dokładnie przeczytałem ten drobny druk.
    Ale to nie tłumaczy niskiej wartości rezystancji Rthja. ST dla tej samej obudowy
    podaje 50K/W, a TI
    19K/W.

  • 4. Data: 2013-04-21 23:42:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Bool,

    Sunday, April 21, 2013, 10:08:32 PM, you wrote:

    > Przeglądam parametry termiczne układu LM317 w obudowie TO-220.
    > W ds na tej stronie:
    > http://www.ti.com/product/lm317

    Porównaj z tym:
    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm117.pdf

    > widnieje Rthja = 19°C/W, Rthjc = 17°C/W.
    > Z czego może wynikać tak niski pierwszy parametr i tak wysoki drugi?
    > Prawdę mówiąc z tego wynika, że prawie nie opłaca się stosować radiatora.

    To są bzdury w wykonaniu TI, niestety. Kiedyś nawet na Elektrodzie
    była strasznie wielka kłótnia o to:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=105
    12551#10512551
    Było znacznie ostrzej, z ostrzeżeniami i bardzo chamskimi
    wypowiedziami.

    Ogólnie: TI stosuje wydumaną "metodę" pomiaru Rthja.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-04-22 22:00:00
    Od: Leming Show <l...@g...com>

    Swoja droga, od kiedy sa to220 z cienka podstawa? Zwykle to220 maja
    grubosc metalowej podstawy ok 1,25mm. Ostatnio widzialem te cienkie
    podstawy 0,6-0,8mm. To bylo od zawsze? Czy ekonomia ostatnich lat?

  • 6. Data: 2013-04-22 23:01:09
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 22.04.2013 22:00, Leming Show pisze:
    > Swoja droga, od kiedy sa to220 z cienka podstawa? Zwykle to220 maja
    > grubosc metalowej podstawy ok 1,25mm. Ostatnio widzialem te cienkie
    > podstawy 0,6-0,8mm. To bylo od zawsze? Czy ekonomia ostatnich lat?

    Z moich obserwacji wynika, że te cienkie to domena chińskich podróbek.

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2013-04-23 01:31:22
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    12551#10512551
    > Było znacznie ostrzej, z ostrzeżeniami i bardzo chamskimi
    A ten wątek pokazuje kolejny przykład wesołego folwarku moderatorskiego
    na elektrodzie. Z okazji takich akcji nie chce mi się tam pisać ani
    czytać...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2013-04-23 09:24:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello BartekK,

    Tuesday, April 23, 2013, 1:31:22 AM, you wrote:

    12551#10512551
    > A ten wątek pokazuje kolejny przykład wesołego folwarku moderatorskiego
    > na elektrodzie. Z okazji takich akcji nie chce mi się tam pisać ani
    > czytać...

    Ten wątek to bardzo okrojona i wygładzona pozostałość wielkiej kłótni,
    w której rzeczywiście moderatorowi czegoś brakło. Wątek był usuwany i
    przywracany, posty znikały i powracały, padały ostrzeżenia i grube
    słowa... Ale w ostatecznym efekcie udało się go pozostawić potomnym,
    żeby stanowił ostrzeżenie przed zbyt dosłownym traktowaniem tego, co
    producenci w PDFach wypisują. Szkoda tylko, że leży w kuwecie, zamiast
    w jakimś porządnym dziale.

    --
    Best regards,
    RoMan