  • 1. Data: 2010-05-15 21:35:06
    Temat: LG, Samsung, Nokia???
    Od: miodu <o...@g...com>

    Panowie, jestem jednym z tych stetryczałych użytkowników cegieł.

    Ostatnio jednak uświadomiłem sobie, że zamiast udawać awangardowca,
    warto jednak skorzystać z nowych technologii. Nie po to żeby oglądać
    filmiki na youtube, bo okazało się, ze te małe telefoniki z ekranami
    dotykowymi mają funkcje które faktycznie się przydają, i to bardzo!

    Nie znam nawet pierwiastka tych funkcji, ale to co widziałem mnie
    zadowoliło - mapy, internet, możliwośc wybrania dowonlej klawiatury
    (rosyjska, grecka...), aparat, dyktafon.... "wchodzę w to"
    pomyślałem...

    I zaczęły się schody, bo za duży wybór.

    Siedzę w UK, więc chcałem dobrać coś z tej strony
    http://www.carphonewarehouse.com/special-offers/grea
    t-value-deals
    budżet maksymalnie 100 funtów. Telefon który mnie zachwycił i o
    funkcjach którego wspomniałem to Samsung Tocco Lite, ale na tej
    stronie pełno i nokii, i LG, i innych samsungów.

    Jeśli ktoś się orientuje w telefonach dotykowych, który z opferowanych
    na stronie (do 100 funtów) telefonów byłby najlepszy?

    Pozdraiwam

  • 2. Data: 2010-05-15 21:47:22
    Temat: Re: LG, Samsung, Nokia???
    Od: miodu <o...@g...com>

    Update - chodziło mi o ten adres, więcej telefonów

    http://www.carphonewarehouse.com/mobiles/pay-as-you-
    go/deal-finder?&dealType=PPAY

  • 3. Data: 2010-05-15 22:23:24
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    miodu pisze:
    > bo okazało się, ze te małe telefoniki z ekranami
    > dotykowymi mają funkcje które faktycznie się przydają, i to bardzo!

    jak naprzykład brak widoczności wyświetlanych klawiszy, w jasnym
    otoczeniu "na słońcu"

> [...]
    > zadowoliło - mapy, internet, możliwośc wybrania dowonlej klawiatury
    > (rosyjska, grecka...), aparat, dyktafon.... "wchodzę w to"

    od telefonu, firmy, niewiele zależy. jeśli chcesz nad tym _sam_ panować
    to zaintersuj sie systemem operacyjnym urządznia. GPS+google maps - to
    jeszcze nie nawigacja. Wyświetlona _jakaś_ strona www, nie gwarantuje ze
    załatwisz sprawę w banku przez taką przeglądarkę...
    NApisz tutaj czego szczegółowo wymagasz, albo zapytaj lokalnego
    sprzedawce. producent telefonu - mało ważny..

    ToMasz

  • 4. Data: 2010-05-15 22:42:48
    Od: miodu <o...@g...com>

    On 15 Maj, 23:23, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

    > jak naprzykład brak widoczności wyświetlanych klawiszy, w jasnym
    > otoczeniu "na słońcu"

    Haha, zgadza się. To jest wada, ale zaletą są wspomniane już
    klawiatury. Potrzebuję i angielskiej i rosyjskiej, próba używania
    cyrylicy na laptopie skraca moje życie o dobrych kilka lat.

    > od telefonu, firmy, niewiele zależy. jeśli chcesz nad tym _sam_ panować
    > to zaintersuj sie systemem operacyjnym urządznia.

    Jakkolwiek kilka funkcji iphone uważam za doskonałe, jestem oddanym
    windowsem, i chodzi mi o coś co będzie z nim współpracowało. Co
    polecasz?

> [...]
    > NApisz tutaj czego szczegółowo wymagasz, albo zapytaj lokalnego
    > sprzedawce. producent telefonu - mało ważny..

    Mało do kogo mam taki brak zaufania jak właśnie do sprzedawców,
    ZWŁASZCZA w UK (plastikowe uśmiechy, oferty "tylko dzisiaj, ostatni
    dzień", przechodzenie z klientem na "ty" w pierwszych sekundach po
    wejściu do sklepu...).

    Ok, czego wymagam... Możliwości zmiany klawiatury na rosyjską,
    możliwość sprawdzenia lokacji na mapie, albo jakaś mapa z możliwością
    robienia na niej notatek, możliwość robienia zdjęć, oglądania video i
    odtwarzacza mp3, internet, możliwość łatwego transferu standardowych
    plików (przede wszystkim media i pliki tekstowe) do i z komputera...
    czyli raczej sprawy w miarę nieskomplikowane.

    Być może jest tego więcej, ale o istnieniu innych funkcji mogę nie
    mieć pojęcia, dlatego podałem tylko te które mi się faktycznie
    przydadzą.

  • 5. Data: 2010-05-16 06:59:10
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    ToMasz pisze:

    > od telefonu, firmy, niewiele zależy. jeśli chcesz nad tym _sam_ panować
    > to zaintersuj sie systemem operacyjnym urządznia.

    Wiodące pytanie. W systemie producenta np. bardzo fajny moduł emailowy,
    kiepski SMS-owy (lub na odwrót). Nie zrobisz nic. Na posiadającym
    powszechny system, mam alternatywny program mailowy (ten mi pasuje),
    trzeci powiadamiacz SMS (lepszy, ale szukam dalej).

    Natomiast są też ludzie, dla których takie wymiany softu, szukanie to
    jak po hebrajsku.

    Nie jestem analitykiem rynku, zupełnie subiektywnie Koreańczycy wydali
    mi sie bardziej innowacyjni w konstrukcjach i tańsi (na gruncie tel z
    systemami własnymi).
    Ale wylądowałem na koreańskim Androidzie.

  • 6. Data: 2010-05-16 09:44:57
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "miodu" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
> [...]

    klawiatury. Potrzebuję i angielskiej i rosyjskiej, próba używania
    cyrylicy na laptopie skraca moje życie o dobrych kilka lat.

    Nie wiem jak z powyższym warunkiem bo nie używałem nigdy ale
    wybrałem nokię 5800 XM.
    1. Samodzielna wymiana softu na nowszy
    2. Darmowa nawigacja
    3. Dość długo na rynku - > poprawiony soft, spadek ceny.

  • 7. Data: 2010-05-16 10:18:48
    Od: miodu <o...@g...com>

    On 16 Maj, 10:44, "tl" <t...@p...gazeta.pl> wrote:

    > Nie wiem jak z powyższym warunkiem bo nie używałem nigdy ale
    > wybrałem nokię 5800 XM.

    A mógłbyś sprawdzić jeśli masz pod ręką?

  • 8. Data: 2010-05-16 10:26:12
    Od: miodu <o...@g...com>

    On 16 Maj, 07:59, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

> [...]
    > systemami własnymi).
    > Ale wylądowałem na koreańskim Androidzie.

    Jacku, przyznam że nie orientuję się w slangu którego używasz. Mógłbyś
    użyć nazwy firmy zamiast "koreańczycy"?

  • 9. Data: 2010-05-16 11:58:54
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    miodu pisze:
> [...]
    >
    > Jakkolwiek kilka funkcji iphone uważam za doskonałe, jestem oddanym
    > windowsem, i chodzi mi o coś co będzie z nim współpracowało. Co
    JEśli masz i lubisz windowsa zainwestuj w PDA z windows mobile (6
    wystarczy). Polecić Ci niczego konkretnego nie mogę, bo naprawdę nie
    ograniam Twoich potrzeb (nie musze). Ale mimo to sugeruje jakiś model z
    duzym ekranem(minimum 2.8 cala), nie najnowszy. Omnia(stara) bardzo
    dobrze sie spisuje, znane są od lat wady i zalety. Podobnie 90% stajni
    HTC (sprzedawane pod innymi nazwami). ODradzić mogę wszystko co ma dotyk
    i równocześnie zamkniety system.

    > Ok, czego wymagam... Możliwości zmiany klawiatury na rosyjską,
    niemam o tym pojęcia, sprawdzaj tą funkcjonalność dla każdego telefonu.
    Im popularniejszy, dostępny w rosji - tym wiesza szansa
    > możliwość sprawdzenia lokacji na mapie,
    masz taryfę z internetem? jeśli tak, to wystarczy każdy telefon z GPS.
    Jeśli chcesz nawigować, to musisz kupic program do nawigacji, najlepiej
    znany, z dobrym pokryciem okolicy. taki program na 99% nie pobierze
    danych z internetu - przydaje sie to w terenie bez zasiegu.
    > albo jakaś mapa z możliwością
    > robienia na niej notatek,
    Notatki - tak, ale na mapie?
    > możliwość robienia zdjęć,
    Autofokus to +80% do jakości zdjęcia. przejscie z 3mpix na 6mpix to +20%
    (dane subiektywne na podstawie fotoaparatów w komórkach.)
    > oglądania video
    każdy (90% ) telefonów odtworzy swoje/przygotowane wideo. WM/symbian jak
    procesor wyrobi - każde (tzn bez wstępniej konwersji) i to na pełnym ekranie

    > odtwarzacza mp3, internet, możliwość łatwego transferu standardowych
    > plików (przede wszystkim media i pliki tekstowe) do i z komputera...
    > czyli raczej sprawy w miarę nieskomplikowane.
    tu też fajnie sie spisuje, program który z telefonu z WM+WIFI zrobi
    serwer ftp. czyli w przeglądarce wpisujesz adres telefonu, i widzisz
    zawartość jego pamięci. przenosisz pliki w dwie strony ciągnąc myszką.
    bez kabli, bez dedykowanego softu, na każdym kompie z wifi.

    > Być może jest tego więcej, ale o istnieniu innych funkcji mogę nie
    > mieć pojęcia,
    latarka, słowinik, czytacz ksiazek...

    > dlatego podałem tylko te które mi się faktycznie
    > przydadzą.
    Polecam: gsmarena.com

    ToMasz

  • 10. Data: 2010-05-16 20:02:03
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "miodu" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
    On 16 Maj, 10:44, "tl" <t...@p...gazeta.pl> wrote:

    > Nie wiem jak z powyższym warunkiem bo nie używałem nigdy ale
    > wybrałem nokię 5800 XM.

    A mógłbyś sprawdzić jeśli masz pod ręką?

    Moja ma 5 języków , brak cyrylicy ale to nie znaczy, że wszystkie tak mają.
    Nie potrzebuję więc nie szukałem w necie odpowiedzi na to pytanie.