  • 11. Data: 2009-08-30 18:34:33
    Temat: Re: LG Full HD LCD ...
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Cavallino pisze:
    > Użytkownik "gsm" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    > Ten na który jest promocja i który najbardziej sposoba Ci się w działaniu.
    > Każda inna metoda to bełkot.

    Niestety ale to najlepsza metoda, ja np zawsze ide sobie poogladac w
    sklepie typu nie dla idiotow i prosze o wlaczenie jakiegos wiarygodnego
    zrodla. Poniewaz bardzo czesto TV w marketach podlaczone sa do
    gownianego rozdzielacza i sygnal na nich to wielke gowno.

  • 12. Data: 2009-08-30 18:53:06
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Krystian Zaczyk pisze:

    > Zadowolenie nabywcy. Czyli ma się Tobie obraz podobać na sygnale,
    > który będziesz potem oglądał (sat, kablówka).
    >
    > Krystian

    To chyba logiczne ?

  • 13. Data: 2009-08-30 19:43:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    gsm wrote:

    > Ja chyba jednak widze, a po 2 pokazuja na reklamówkach porowanie 200
    > hz z 100 i widać roznice, to tak dla picu?

    ho ho ho ... masz widać TV 1000Hz i jakąś telewizję która w takim
    standardzie nadaje:)

  • 14. Data: 2009-08-30 19:56:33
    Od: lelec <m...@g...com>

    On 30 Sie, 18:56, games <g...@g...home.pl> wrote:
    > gsm pisze:
    >
    > Oko ludzkie nie widzi roznicy powyzej 25Hz wiec po co przeplacac ?

    Wyobraź sobie, że widzisz dynamiczną scenę na tv 46 cali. Piłka
    zapieprza z jednego końca ekranu na drugi, a trwa to 0,2 s. Średnica
    piłki to 1/40 przekątnej ekranu (w dużym uproszczeniu). Przy 50 Hz na
    ekranie zobaczysz 10 klatek,

    o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---

    na 100 hz bedzie znacznie lepiej

    o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-

    bo nt paka brawia policzy sobie to co powinno być widać między klatkai
    i nieco to wyostrzy; nie wiem, co LG zrobi z klatkami, żeby było
    lepiej.

    Przy 200 Hz masz na ekranie:

    oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

    i wrażenie zupełnej płynności ruchu. Choć tak naprawdę według mojego
    oka różnica pomiędzy 100 a 200 Hz jest o wiele mniej zauważalna, niż
    pomiędzy 50 a 100Hz, gdzie płynnośćdynamicznych sce ulega znacznej
    poprawie (cały czas mówię o tym, co wymyśliło Sony).

    W Media w Radomiu są dwie duże wystawki telewizorów Sony Bravia, po 6
    sztuk, poustawianych mniej więcej tak:

    40V5500,50Hz - - - 40W5500,100Hz - - - 40WE,100Hz
    46V5500,50Hz - - - 46W5500,100Hz - - - 40Z4500,200Hz

    Na ekranach film Hd, jakiś polski, sceny dość dynamiczne. Pierwsza
    kolumna - po prostu skacze.
    Druga kolumna - jest całkiem płynna, o wiele przyjemniejsza, niż
    pierwsza. 40Z - wydaje się jeszcze lepszy, niż 46W, ale różnica jest
    niewielka.

    Różnicę widać przede wszystkim na dużych ekranach, 46 cali i
    większych. Ja zrezygnowałem z zakupu 46W4000, 50Hz na rzecz właśnie
    46W5500, po kilkudziesięciu sekundach oglądania obu obok siebie. 50Hz
    na wielkim ekranie to po prostu brak komfortu w oglądaniu.

    To są odczucia moje i kilkorga członków mojej rodziny, którzy
    kompletnie nie znali się na oznaczeniach i funkcjach telewizorów.
    Bezapelacyjnie odrzucili kandydaturę 50Hz 46W4000, i 45W5500, dzięki
    bardzo atrakcyjnej cenie, trafił do naszego domu.

    Druga sprawa - to metody, jakimi różni producenci osiągają "dodatkowe"
    Hz. Sony radzi sobie z tym doskonale, a nie jestem pewien, jak robią
    to inni.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 15. Data: 2009-08-30 20:35:06
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > a po 2 pokazuja na reklamówkach porowanie 200
    > hz z 100 i widać roznice, to tak dla picu?

    Na czym oglądasz tą reklamę?

  • 16. Data: 2009-08-30 20:38:09
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    lelec pisze:

> [...]
    > lepiej.
    >
    > Przy 200 Hz masz na ekranie:
    >
    > oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

    Jakim sposobem to ma być widać skoro nadawca przesyła do telewizora

    o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---

    ?? ?? ??

  • 17. Data: 2009-08-30 21:20:36
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 30.08.2009 games <g...@g...home.pl> napisał/a:

    > Oko ludzkie nie widzi roznicy powyzej 25Hz wiec po co przeplacac ?

    Widzi, szczególnie gdy klatka wymaga krótkiego czasu naświetlania.
    Jak masz taki materiał (np sport w i50 albo p50) to widać. Oczywiście
    dla filmów gdzie i tak masz 24fps nie ma róznicy.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 18. Data: 2009-08-31 05:32:50
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
    > lelec pisze:

    > Jakim sposobem to ma być widać skoro nadawca przesyła do telewizora
    >
    > o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---

    Odbiornik TV na podstawie sąsiednich klatek "tworzy" pośrednie. :-)

  • 19. Data: 2009-08-31 08:32:07
    Od: games <g...@g...home.pl>

    lelec pisze:

> [...]
    >
    > Druga sprawa - to metody, jakimi różni producenci osiągają "dodatkowe"
    > Hz. Sony radzi sobie z tym doskonale, a nie jestem pewien, jak robią

    To ciekawa teoria jest. Ty chyba nie rozumiesz ze oko ludzkie nie
    zauwaza roznicy powyzej 25 obrazow na sekunde. To co oferuje Sony to
    czas reakcji piksela ktory w tym modelu niby 200Hz jest zblizony do
    normalnego TV CRT.
    W standardowych CRT 100Hz poprostu TV wyswietlal 2 razy ta sama klatke,
    w TV LCD nie wystepuje zjawiskmigotania ale zhjawisko smuzenia ktore
    eliminuje sie wlasnie poprzez zwiekszenie czasu reakcji piksela matole.

  • 20. Data: 2009-08-31 23:09:05
    Od: Padre <P...@n...net>

    > To ciekawa teoria jest. Ty chyba nie rozumiesz ze oko ludzkie nie
    > zauwaza roznicy powyzej 25 obrazow na sekunde.

    Bzdura drogi kolego wiesz że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele.

    Faktycznie dopiero powyżej ok. 25 obrazów na sekundę mózg (a nie oko
    które doskonale wykrywa daleko szybsze zmiany jasności) odbiera ruch
    skokowy jako ciągły, nie ma to jednak żadnego związku z komfortem
    oglądania takiego obrazu który wyraźnie migocze. Główną wadą ekranów LCD
    CCFL jest oprócz wolnej reakcji matrycy długa poświata lampy który
    uniemożliwia zastosowanie takich patentów które w kinie stosuje sie od
    ponad 100 lat czyli migawki dzięki której każda klatka wyświetlana jest
    2 lub 3 krotnie czyli dopiero 48 obrazów na sekundę zapewnia obraz
    prawie bez migotania a 72 klatki dają pełen komfort. Warunkiem tego jest
    - choć wydaje sie to z pozoru nielogiczne - aby pomiędzy wyświetlanymi
    klatkami ekran na moment stawał sie czarny czego ekrany LCD z natury nie
    robią. Właśnie stad bierze się 200Hz w nowych telewizorach np. z
    podświetleniem LED. W celu zwiększenia płynności ruchu szybko
    poruszających sie obiektów elektronika telewizora aproksymuje sąsiednie
    kadry otrzymując 50klatek na sekundę czyli maksimum jakie w stanie jest
    wyświetlić ekran LCD bez nadmiernego zniekształcenia a podczas projekcji
    każdej klatki czterokrotnie włącza sie podświetlenie ekranu aby na
    takiej samej zasadzie jak w kinie wyeliminować migotanie obrazu. Nie
    jest to marketingowy bełkot jak sądzą Ci którzy myślą że 200HZ to 200
    klatek na sekundę zmieniających sie w taki sposób jak w tradycyjnym
    ekranie LCD.

    Zapamiętaj sobie na zawsze kolego, to że powyżej 25klatek na sekundę
    mamy wrażenie względnie ciągłego ruchu nie oznacza ani przez moment że
    nie zauważamy różnicy w oglądaniu obrazu wyświetlanego ze znacznie
    wyższymi częstotliwościami.