  • Data: 2009-08-30 19:56:33
    Temat: Re: LG Full HD LCD ...
    Od: lelec <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Sie, 18:56, games <g...@g...home.pl> wrote:
    > gsm pisze:
    >
    > Oko ludzkie nie widzi roznicy powyzej 25Hz wiec po co przeplacac ?

    Wyobraź sobie, że widzisz dynamiczną scenę na tv 46 cali. Piłka
    zapieprza z jednego końca ekranu na drugi, a trwa to 0,2 s. Średnica
    piłki to 1/40 przekątnej ekranu (w dużym uproszczeniu). Przy 50 Hz na
    ekranie zobaczysz 10 klatek,

    o---o---o---o---o---o---o---o---o---o---

    na 100 hz bedzie znacznie lepiej

    o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-

    bo nt paka brawia policzy sobie to co powinno być widać między klatkai
    i nieco to wyostrzy; nie wiem, co LG zrobi z klatkami, żeby było
    lepiej.

    Przy 200 Hz masz na ekranie:

    oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

    i wrażenie zupełnej płynności ruchu. Choć tak naprawdę według mojego
    oka różnica pomiędzy 100 a 200 Hz jest o wiele mniej zauważalna, niż
    pomiędzy 50 a 100Hz, gdzie płynnośćdynamicznych sce ulega znacznej
    poprawie (cały czas mówię o tym, co wymyśliło Sony).

    W Media w Radomiu są dwie duże wystawki telewizorów Sony Bravia, po 6
    sztuk, poustawianych mniej więcej tak:

    40V5500,50Hz - - - 40W5500,100Hz - - - 40WE,100Hz
    46V5500,50Hz - - - 46W5500,100Hz - - - 40Z4500,200Hz

    Na ekranach film Hd, jakiś polski, sceny dość dynamiczne. Pierwsza
    kolumna - po prostu skacze.
    Druga kolumna - jest całkiem płynna, o wiele przyjemniejsza, niż
    pierwsza. 40Z - wydaje się jeszcze lepszy, niż 46W, ale różnica jest
    niewielka.

    Różnicę widać przede wszystkim na dużych ekranach, 46 cali i
    większych. Ja zrezygnowałem z zakupu 46W4000, 50Hz na rzecz właśnie
    46W5500, po kilkudziesięciu sekundach oglądania obu obok siebie. 50Hz
    na wielkim ekranie to po prostu brak komfortu w oglądaniu.

    To są odczucia moje i kilkorga członków mojej rodziny, którzy
    kompletnie nie znali się na oznaczeniach i funkcjach telewizorów.
    Bezapelacyjnie odrzucili kandydaturę 50Hz 46W4000, i 45W5500, dzięki
    bardzo atrakcyjnej cenie, trafił do naszego domu.

    Druga sprawa - to metody, jakimi różni producenci osiągają "dodatkowe"
    Hz. Sony radzi sobie z tym doskonale, a nie jestem pewien, jak robią
    to inni.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin