  • 11. Data: 2024-01-17 01:02:53
    Temat: Re: LED na prąd przemienny
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.01.2024 o 00:57, io pisze:

    > Do czego mi będą takie diody jak przejdziemy na prąd stały?

    Stały to jesteś w debilizmie :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2024-01-17 01:09:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Stały to jesteś w debilizmie :)

    Weź spierdalaj w podskokach :-)

  • 13. Data: 2024-01-18 09:27:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    iode-led

    > Znaczy sie Chińczycy stworzyli diody do pradu przemiennego dawno. Spojrzałem teraz
    na chiński włacznik czasowy, taki z silniczkiem. I jest w nim czerwona dioda LED
    połaczona z siecia przez szeregowy opornik. Wiem ze tak jest bo rozkręcałem. Swieci
    ta dioda juz z 10 lat albo i więcej.

    Bo Ty masz świecący DIAC. ;)

    Robert

  • 14. Data: 2024-01-18 17:39:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Jan 2024 12:34:00 -0800 (PST), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > jest w nim czerwona dioda LED połaczona z siecia przez szeregowy
    > opornik. Wiem ze tak jest bo rozkręcałem. Swieci ta dioda juz z 10

    LED katalogowo mialy napięcie wsteczne ok 5V.

    Podejrzewam, ze nikt tego dokładnie nie mierzył, i było/jest wyzsze,
    ale złacze p-n przebicie wsteczne znosi dobrze, o ile mocy sie nie
    przekroczy. Wysokie napięcie przebicia to większa moc, niski prąd
    roboczy to mniejsza moc.

    Na marginesie takich dyskusji to kiedys podłączyłem LED do sieci przez
    opornik rzedu 20k, i godzine swiecił, a potem rozłaczyłem.

    Mozna jeszcze dac diodę dwukolorową (i dwubiegunową).

    J.

  • 15. Data: 2024-01-18 17:40:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Jan 2024 23:06:28 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

> [...]
    LED połaczona z siecia przez szeregowy opornik. Wiem ze tak jest bo rozkręcałem.
    Swieci ta dioda juz z 10 lat albo i więcej.

    Bardzo moĹźliwe, ze wie.

    J.

  • 16. Data: 2024-01-18 23:27:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 18 Jan 2024 17:39:52 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Na marginesie takich dyskusji to kiedys podłączyłem LED do sieci
    > przez
    > opornik rzedu 20k, i godzine swiecił, a potem rozłaczyłem.

    W okolicach 1990-1991 podłączyłem taki LED przez 100k, służy jako
    podświetlenie wyłącznika w ścianie. Świeci do dziś.

    --
    Marek