    From: Butek <e...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: LED - lambda-p a zmiana If
    Date: Thu, 20 Jan 2011 14:26:19 +0100

    W dniu 11-01-19 18:29, Waldemar Krzok pisze:
    > Nigdy tego nie potrzebowałem. Ale czytając cytowany tekst, to masz
    > odchyłki rzędu 20nm przy zmianie temperatury o 90K, oraz drugie tyle
    > przy zmianie prądu x20. Czyli "na oko", przy zmianie prądu o 50% nie
    > powinno być zbyt dużo. Wygląda na to, że nawet da się skompensować
    > przesunięcie lambda-p przez podgrzanie LEDa jeżeli zmniejszasz prąd i na
    > odwrót. Wygląda (fig 8), że dla ichniej diody zmniejszenie prądu z 20 na
    > 10mA odpowiada podgrzaniu o 3K.

    "Na oko" nie widać różnicy w barwie, ale wiadomo, że na oko to chłop w
    szpitalu umarł i te sprawy. Wstępnie detektor zachowuje sie bez zarzutu,
    wiec wychodzi na to, że faktycznie różnica oscyluje w granicach kilku
    nm. Jeszcze raz dzięki za hinta i lekturę do poduszki :)
    Dodatkowo zastosowałem metodę Bartka, z pomalowaniem diody oprócz
    "czubka" i jest już wystarczająco "ciemno".

    Pozdrawiam,

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate