  • 61. Data: 2009-06-23 07:13:45
    Temat: Re: LED TV SAMSUNGA czy Plazma Panasonica?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net>
    napisał w wiadomości news:h1p27g$rmn$1@inews.gazeta.pl...
    >W poniedziałek 22 czerwiec 2009 12:35, Ghost wyraził następujacą opinię:

    > Temperatura barwowa ekranu jest jak najbardziej mierzalna i podaje się ją
    > Kelwinach.

    Nie zalapaleś żaluzji. Mowa konkretnie o tym, czy jest jednoznaczne
    przełożenie tej temperatury na subiektywnie odbierany obraz.

  • 62. Data: 2009-06-23 07:34:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    napisał w wiadomości news:h1p1ho$p15$2@inews.gazeta.pl...
    >W niedziela 21 czerwiec 2009 11:21, Ghost wyraził następujacą opinię:

    > Mógłbyś wyjaśnić w jaki sposób?

    Np. swietlowki wypalaja sie z czasem i swieca coraz gorzej. Np. w przypadku
    local cimming przewaga chyba jest oczywista?

  • 63. Data: 2009-06-23 07:40:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Dariusz Zygmunt"
    > <d...@c...homelinux.net> napisał w wiadomości

    > Np. swietlowki wypalaja sie z czasem i swieca coraz gorzej. Np. w
    > przypadku local cimming przewaga chyba jest oczywista?

    *dimming

  • 64. Data: 2009-06-23 13:39:02
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Tue, 23 Jun 2009 09:13:45 +0200, Ghost wrote:

    > Nie zalapaleś żaluzji. Mowa konkretnie o tym, czy jest jednoznaczne
    > przełożenie tej temperatury na subiektywnie odbierany obraz.

    Przeczytaj sobie to jeszcze raz, ale zamiast "zimnych kolorów" wstaw
    sobie "zimne kaloryfery" - i nie mów że to nie ma sensu - oczywiście
    że ma, bo odczucie tego "zwykłego" chłodu też jest subiektywne i też
    daje się mierzyć :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 65. Data: 2009-06-23 13:54:56
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Tue, 23 Jun 2009 09:34:20 +0200, Ghost wrote:

    > Np. swietlowki wypalaja sie z czasem i swieca coraz gorzej.

    Diody też tracą na jasności, poza tym jaki jest czas zużycia
    świtlówek? Szybciej TV "zużyje" się technologicznie niż świetlówki
    stracą 50% jasności a to jest wartość której nie zauważysz przy
    normalnym użytkowaniu :-)

    > Np. w przypadku local cimming przewaga chyba jest oczywista?

    Dostępne na rynku TV Samsunga wykorzystują tą technologię? A nawet
    jeśli, podświetlenie nie jest piksel-piksel, więc zmiana jasności
    pojedynczej diody wpływa na całą grupę pikseli - w dodatku w różnym
    stopniu.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 66. Data: 2009-06-23 16:22:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <i...@a...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeśli, podświetlenie nie jest piksel-piksel, więc zmiana jasności
    > pojedynczej diody wpływa na całą grupę pikseli - w dodatku w różnym

    Gdyby bylo pixel-pixel to nie bylby led-lcd, tylko led. Nawet w przypadku
    grupy da sie uzyskac sporo poprawe odczuwalnej dynamiki.

  • 67. Data: 2009-06-23 16:25:58
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > sobie "zimne kaloryfery" - i nie mów że to nie ma sensu - oczywiście
    > że ma, bo odczucie tego "zwykłego" chłodu też jest subiektywne i też

    Mierzyc sie byc moze da (dajesz glowe?), ale przeczytaj jeszcze raz -
    szczegolnie kawalek: "jednoznaczne przełożenie tej temperatury na
    subiektywnie odbierany obraz". Innymi slowy czy istnieje jednoznaczna 100%,
    zawsze zachodzaca zaleznosc mowiaca, iz czym zimniejsze podswietlenie tym
    gorszy subiektywnie obraz.

  • 68. Data: 2009-06-23 19:07:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
    > Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w
    > wiadomości news:h1nh3t$v2h$1@news.onet.pl...

    > Owszem, w dzisiejszych czasach katy sa praktycznie bez znaczenia.

    kaci nie katy... nie umiesz odmieniać?

  • 69. Data: 2009-06-23 21:08:16
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    > A czy ktoś ma wrażenia z użytkowania plazmy Panasonic'a?

    Ja kupiłem plazmę Panasonic 42" PV8 za 1799zł w marcu tego roku i jestem
    zadowolony. Za taką kasę nic lepszego w wymiarze 42" nie kupi się. W sklepie
    miałem możliwość przetestować obok 42" LCD Philips, Sony, Sharp za 4-5 tyś.
    sygnał poprzez component i plazma mi sie najlepiej podobała. Ustawiłem tryb
    dynamiczny i nawet inni widzieli różnicę na korzyść plazmy. :-)
    Przede wszyskim kolory, jak dla mnie są naturalne, w LCD wydają się
    nienaturalne w porównaniu z plazmą (widać to np. na zieleni, trawa itp.).
    Czerń w tej plaźmie nie jest czarna jak smoła (w nocy minimalnie świeci
    panel), ale i tak jest dużo lepsza niz LCD. Następna sprawa - przejścia
    tonalne, w plaźmie są gładkie, nie widać gradacji koloru. W plazmie przy
    szybkich ruchach białych obiektów na czarny tle pojawia się zielona poświata
    (green ghosting), w LCD tego zjawiska nie ma.
    W plaźmie ruch jest idalnie płynny, w LCD widać mimo 100Hz na szybko
    poruszających się obiektach dziwną pikselozę. :-)
    Sam w domu do komputera używam monitora CRT 17" Flatron, miałem kilka do
    testów różnych monitorów (nawet z podświetlaniem LED 19" Acera), ale żaden
    nie odtwarza tak naturalnie kolorów jak CRT (widać na zdjęciach).

  • 70. Data: 2009-06-23 22:48:24
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał:

    > Gdyby bylo pixel-pixel to nie bylby led-lcd, tylko led. Nawet w przypadku
    > grupy da sie uzyskac sporo poprawe odczuwalnej dynamiki.

    Tyle, że te "LED TV" Samsunga to edge-led (diody tylko na brzegach).

    Krystian