  • 41. Data: 2010-12-07 16:42:46
    Temat: Re: LCD, LED , PLAZMA ???
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:idl6a4$4sr$...@n...onet.pl,
    konieczko <t...@o...pl> nastukał:
    > Co ty za bzdury wypisujesz realny koszt kWh jest duzo wyzszy, ja place
    > ponad 150zl co miesiac a mam raptem LCD 32'' i jeden komputer
    > pracujacy 24h pralke zmywarke i lodowke.

    licznik cie oszukuje, ja mam w domu 50" plazme i 2 inne TV CRT, pralke,
    zmywarkę, małe dziecko i nie przekraczam 150PLN.

    --
    VSS

  • 42. Data: 2010-12-07 16:52:52
    Od: Wojciech <v...@g...pl>

    W dniu 2010-12-07 13:57, Norbert pisze:

    > Skoro plazma jje tle prądu to chyba ją odpuszcze.
    > LED drogie wiec pewnie pozostanie mi LCD jesli przepasc cenowa bedzie
    > duza a pewnie bedzie.

    To nie do końca tak z tym prądem.
    Różnica pomiędzy LCD a plazmą jest stosunkowo nieduża w poborze prądu.
    Plazma je ok. 10-20% więcej. Jeżeli zależy Ci na ograniczeniu zużycia
    prądu to patrz tylko na LCD LED krawędziowe - różnica pomiędzy LCD
    podświetlanym tradycyjnie a LEDowo już jest spora: tradycyjny pożera
    pewnie ze 2 razy więcej prądu.

    Więc albo zależy Ci na poborze prądu i wtedy nie pytasz, czy obraz
    będzie lepszy w LED czy bez, albo oblicz sobie ile miesięcznie będzie
    Cię kosztowało korzystanie z plazmy i jak Cię stać to wtedy pytaj który
    telewizor ma najlepszy obraz.

  • 43. Data: 2010-12-07 17:06:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości news:

    > No i jeszcze jedna sprawa. Te LCD maja 100Hz, a LED tylko 50Hz....

    Mam nadzieję, że wiesz że LED to również LCD?
    Tylko inaczej podświetlany, diody zamiast świetlówki.

  • 44. Data: 2010-12-07 17:08:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    >W wiadomości:idl6a4$4sr$...@n...onet.pl,
    > konieczko <t...@o...pl> nastukał:
    >
    > licznik cie oszukuje, ja mam w domu 50" plazme i 2 inne TV CRT, pralke,
    > zmywarkę, małe dziecko i nie przekraczam 150PLN.

    Normalne, skoro kWh to 0,5 zł, telewizor dziennie pali gdzieś góra 0,5-1
    kWh, to ile może zwiększyć rachunki?
    Z 10 na 15 zł/mc?

  • 45. Data: 2010-12-07 17:16:50
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-12-07 15:32, Sławek Maculewicz pisze:

    > Zaciśnij zęby, wmów sobie, że tak naprawdę to full HD nie potrzebujesz i
    > kup to:
    >
    > Panasonic 50" Viera TX-P50X20E
    >
    > W Agito za 2408 zł.
    >
    > A model 42" już za 1756 zł.

    Tu nawet nie ma sensu wmawiać sobie, z tej odległości (6m /) nie masz
    najmniejszych szans zauważyć różnic między hd ready a full hd, ludzkie
    oko na to nie pozwoli

  • 46. Data: 2010-12-07 17:54:10
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Wojciech pisze:

    > To nie do końca tak z tym prądem.
    > Różnica pomiędzy LCD a plazmą jest stosunkowo nieduża w poborze prądu.
    > Plazma je ok. 10-20% więcej.
    ale jak plazma wyświetla czarny obraz to jest czarny i zużywa mniej
    prądu niż LCD. W tym czasie LCD "wali" tak samo świetlówkami - czy jasno
    czy ciemno, a czarny kolor jest ciemnoczerwono brązowy? Czy są TV LCD
    pva, ips?

    > Jeżeli zależy Ci na ograniczeniu zużycia
    > prądu to patrz tylko na LCD LED krawędziowe - różnica pomiędzy LCD
    > podświetlanym tradycyjnie a LEDowo już jest spora: tradycyjny pożera
    > pewnie ze 2 razy więcej prądu.
    mógłbyś wyjaśnić ten mechanizm?

> [...]
    > będzie lepszy w LED czy bez, albo oblicz sobie ile miesięcznie będzie
    > Cię kosztowało korzystanie z plazmy i jak Cię stać to wtedy pytaj który

    ToMasz

  • 47. Data: 2010-12-07 19:55:06
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 07.12.2010 16:58, boxfish pisze:

    > 1. względem czego te 500 zł

    lcd, a poświetlany led

    > 2. jesteś pewien że piszesz o LED czy LCD z podświetleniem LED ?
    > zastanów się dobrze

    o led tv - czyli zamiast świetlówek diody.
    oled są drogie i nikt chyba o nich nie wspomina ze względu na cene

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 48. Data: 2010-12-07 19:56:35
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 07.12.2010 17:40, VSS pisze:
    > W wiadomości:4cfe3092$...@n...home.net.pl,
    > pawell32<p...@n...pl> nastukał:
    >
    > róznica poboru prądu w LCD podświetlanym LED o przekątnej 32" i 50" jest na
    > poziomie błędu licznika.

    żebyś się nie zdziwił

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 49. Data: 2010-12-07 19:59:38
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 07.12.2010 18:54, ToMasz pisze:

    > mógłbyś wyjaśnić ten mechanizm?

    co ma Ci wyjaśnić jak to wyzsane z palca

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 50. Data: 2010-12-07 20:33:20
    Temat: Odp: LCD, LED , PLAZMA ???
    Od: "f" <f...@c...gh>

    > I też chce wywalić CRT zamieniajac na LCD by dziecko oczu nie psuło bo
    > ponoć wzrk sie tak nie niszczy jak na CRT

    Niszczy , bo mały ekran i źle widać
    Do TV HD wyraźnie oglądanej z 6m potrzebowałbyś ekran o takiej przekatnej
    Ekrany 40'' nalezy oglądać z metra