  • Data: 2010-12-09 06:49:02
    Temat: Re: LCD, LED , PLAZMA ???
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ajgor pisze:
    > Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości

    > Taaa... Tylko - wybacz to określenie - cały ten pseudonaukowy bełkot nie
    > zmienia prostego faktu,
    > że ja w swoim LCD WIDZĘ czerń, a nie brąz :)

    kurde, nie chce mi sie rzucać epitetami, ale zasługujesz. ja mam wzrok
    taki średni, ale w nocy wyglada to tak.
    1. jeśli tv ctr, sciemnie do minimum, to nie jestem w stanie pokazać
    palcem gdzie mam TV, nie wiem czy jest załączony czy nie.
    2. jeśli załącze monitor ips,i wymuszę czarny ekran, to bez problemu, w
    ciemnym pokoju wzkarze gdzie jest ten monitor bo poprostu jego ekran
    świeci. czarną to on ma obudowę. ciekłe kryształy zatrzymują prawie całe
    światło, ale nie całe. stąd owe światło przechodzące ma jakąś barwę.
    3. jeśli w załącze monitor TN w cemnym pokoju i wymuszę czarny ekran, to
    widze gdzie jest monitor, widze myszkę, klawiature, i spokojnie poomijam
    zabawki które moje dziecko pozostawiło na podłodze. Tak sie dzieje bo
    matryca LCD TN zatrzymuje wyraźnie mniej swiatła niż ips, i co gorsza,
    jest to uzależnione od kąta patrzenia. znowu to swiatło nie jest czarne!

    Do wątkotwórcy: jeśli będizesz oglądał TV w ciagu dnia, to wspomniane
    przezemnie wady TN będą trudne do zauważenia. jednak w nocy, z różnych
    katów...
    Pytałem czy któryś z droższych LCD ma matryce ips, brak odpowiedzi. Czy
    dłużej wytrzymają diody czy świetlółka - brak odpowiedzi ( 20 lat temu
    uznałbym to pytanie za głupie, bo diody miały świecić conajmnmiej 20
    lat. tyle ze nie chińskie, przeprądzone o 200%) jaka jest procentowa
    różnica w mocy potrzebnej na oświetlenie ekranu prze diody a świetlówke?
    też nie wiemy, a moze sie okazać ze minimalna. która technologia jest
    trwalsza? ( w przypadku 24h to istotne) Wynika ze o TV lepiej nie pytać
    na grupie TV tylko na elektrodzie.....
    ToMasz