  • Data: 2010-05-25 17:50:03
    Temat: Re: Kurtka na upały - kolejny wydatek ;)
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "falco" <m...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:htgvgf$k7u$...@n...net.icm.edu.pl...
    > Ale... żesz... mnie... straszysz... ;)
    > Zadam, więc pytanie troszkę inaczej... ;)

    A Ty zakladasz ubranie na moto, na wypadek szlifa? Bo ja nie. Nie czaruje
    sie, ze jak przejade w tex'ach 3 cyfrowa ilosc metrow po asfalcie to to
    wytrzyma. Bo nie do tego jest zrobiona. Ma zapewnic mi komfort, nie powiewac
    na wietrze niczym spadochron i w moim przypadku (malo miasta i malo stania w
    korkach) zapewnic wodoodpornosc przy zachowaniu komfortu cieplnego przy
    predkosciach rzedu 80-160km/h.

    > Czy są (bezpieczne) kurtki, które po wypięciu wszystkiego co możliwe będą
    > rewelacyjnie przewiewne a po dopięciu posłużą w zimniejsze dni?

    Szukaj czegokolwiek co ma cordure i otwierane wywietrzniki. Ostatnio w
    niemcowni ogladalem cos takiego (niestety nie pamietam firmy i modelu), ale
    mialo nad kieszeniami na klacie po 2 zamki, 2 kolejne byly nad kieszeniami
    na pasie i z tylu na plecach byl wielki suwak na cala szerokosc - pod nim
    schowana byla siateczka. Firma... wydaje mi sie, ze rev'it, ale reki sobie
    nie dam obciac. W kazdym razie idz do sklepu i zwracaj uwage na te 2 cechy
    (jesli liczy sie bezpieczenstwo to wstawki cordura/skora, a jesli ma byc
    chlodno to wywietrzniki). Nie licz, ze siatka/mesh/buzer dadza Ci gwarancje
    podrozy 300m dupa po asfalcie;)

    > Czy taka typowa na gorące lato (ja płynę gdy widzę 19-tkę... na...
    > termometrze... ;)) z bezpieczeństwem nie będzie miała nic wspólnego?

    Z bezpieczenstwem bedzie miala duzo wspolnego. Ale niekoniecznie w kazdych
    warunkach. Musisz wybrac co wolisz:
    - ekstreeeeeemalne bezpieczenstwo (tutaj rada KJ'ta)
    - ekstreeeeeemalna wentylacja (buzer/mesh)
    - kompromis (cordura i wywietrzniki)

    > Jeśli mam trochę dodać do budżetu, to nie będę oszczędzał kosztem (tfu!
    > tfu! tfu!) szlifowania, ale z drugiej strony nie chcę kupić 2 kurtki,
    > która będzie dla mnie za ciepła, bo skórę już mam. ;)

    To sie nie martw i kupuj mesha/buzer, a w trase (jak wiesz, ze bedziesz
    sybciej jechal) wkladaj skore. Problem rozwiazany;)

    Teraz tylko na zakupy:)

    --
    pzdr:
    Ivam