  • 21. Data: 2013-05-05 14:24:05
    Temat: Re: czy ten ethenet over...
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 05 May 2013 11:06:23 +0200, Mr. Misio napisał(a):

    > Mnie by wystarczylo tak cos pomiedzy - lepiej niz wifi, niekoniecznie
    > jak gigabit.

    Jesli Ci sie nie pali to polecam zapolowac na iBoodzie, co jakis czas sa tam
    takie urzadzenia sprzedawane, ostatnio byly:

    http://pl-pl.forum.ibood.com/31281-zyel_powerline_wi
    reless_etender_combo_pack_-_etend_your_wireless_cove
    rage_with_powerline/

    Ceny sa zazwyczaj dosc atrakcyjne, tu akurat nie widze ceny, bo ona byla na
    glownej stronie a w watku nie zawsze ja podaja.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 22. Data: 2013-05-05 15:43:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mr. Misio" napisał w wiadomości grup
    > mam miedzianą instalację, i ... po wifi to raczej marnie (predkosc), a kabla
    > nie bardzo mam jak pociagnac bez zdemolowania sporej czesci scian.

    Czemu kiepsko? Dawaj pełne n 300 Mbps (najlepiej w 5 GHz).

  • 23. Data: 2013-05-05 15:47:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mr. Misio" napisał w wiadomości grup
    > Wiem, ze to nie bedzie gigabit, ale widze, ze dosc roznie jest tutaj. Bez
    > testowania - nie da rady okreslic, jakie beda realne transfery w porownaniu do
    > wifi :/

    A od czego są testy?:
    http://openrouter.info/forum/viewtopic.php?f=39&t=25
    26&start=0
    http://openrouter.info/forum/viewtopic.php?f=39&t=25
    07

  • 24. Data: 2013-05-05 20:04:12
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Mr. Misio" <m...@g...pl> wrote in message
    > czy ten ethenet over gniazdka elektryczne (PCL) to jest coś wart?
    > mam miedzianą instalację, i ... po wifi to raczej marnie (predkosc), a kabla
    > nie bardzo mam jak pociagnac bez zdemolowania sporej czesci scian.

    ja moge polecic devolo dLAN 200 AVplus lub lepsze - stabilny transfer
    8-10MB/s full duplex na ~35m 15 letniej instalacji

    transfer nieco zalezy od podlaczonych innych odbiornikow, ale przez dwa lata
    intensywnego uzytkowania nie mialem zadnego problemu z tymi dlanami

    znajomy wrzucil sobie tplinki pa411 av500 (starsza wersja, czarno-biale,
    pracuja w praktycznie identycznych warunkach) i transfery ma nieco gorsze,
    niestety musial juz chyba dwa razy parowac je bo przestawaly sie widziec
    (ale on ma ich 4 a ja tylko parke - moze miec to jakis zwiazek)

    czego bys nie kupowal zwroc uwage na obsluge 1000BaseT, inaczej maksymalna
    wydajnosc moze byc przycieta (ale to i tak tylko dlany z 500 w nazwie i w
    idealnych warunkach)

  • 25. Data: 2013-05-06 11:00:32
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-04, o godz. 21:59:19
    BartekK <s...@d...org> napisał(a):

    > Tp-link, ale nie 500Mb/s, tylko coś starszego, chyba był zestaw 3 czy
    > 4 sztuk TL-PA211 200Mbps sprzedawany w jednym pudełku - klient
    > stwierdził, że 200Mb/s to powinno dać 20MB/s i to mu wystarczy. A
    > praktyka jest jak widać, Mbps to parametr marketingowy jak przy wifi,
    > a realnie ile wyjdzie to nikt nie zagwarantuje.

    Ciekawe - bo ja mam w 4-5 lokalizacjach na tych (i paru innych
    modelach TP-Link) instalacje od 2 do 7 adapterów i nie ma problemów.
    Z doświadczenia warto sprawdzić czy coś nie śmieci w instalacji
    elektrycznej. Plus zwrócić uwagę na to że adaptery mają 200Mbps a karta
    sieciowa w urządzeniu czy kompie negocjuje 100 albo nawet 10Mbps.

    Używam też pary takich adapterów (ale 500Mbps) w domu. W budynku piętra
    mieszkania przesunięte sporo wobec siebie (po dwu stronach schodów),
    Brak możliwości pociągnięcia nowych kabli, WiFi nie sprawdza się w
    takich warunkach (za dużo ścian, mnóstwo odbić, kilkaset sieci w
    zasięgu bo to warszawski Ursynów). Para adapterów do sprowadzenia
    sygnału na dół przy teoretycznej prędkości 500Mbps spokojnie przesyła
    bezproblemowo streaming z QNAP-a na TV.

    Zdrówko

  • 26. Data: 2013-05-06 11:02:03
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-05, o godz. 10:24:45
    "Mr. Misio" <m...@g...pl> napisał(a):

    > Hmmm, kurde, jak mam wydac 3 stówki to musze obczaic czy to byloby w
    > jednym obwodzie.

    Dla adapterów PoE jeden obwód to wymóg konieczny a nie pożądany.

    Zdrówko

  • 27. Data: 2013-05-17 13:19:40
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 5 May 2013 14:24:05 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

> [...]
    >
    > Ceny sa zazwyczaj dosc atrakcyjne, tu akurat nie widze ceny, bo ona byla na
    > glownej stronie a w watku nie zawsze ja podaja.

    O prosze, jest dzisiaj, minelo 12 dni :-)

    http://pl-pl.forum.ibood.com/33753-2_adaptery_zyxel_
    500_mbps_powerline_gigabit_ethernet/

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 28. Data: 2013-05-17 20:01:34
    Temat: Kurde ;) Re: czy ten ethenet over...
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Mr. Misio napisał:
    > czy ten ethenet over gniazdka elektryczne (PCL) to jest coś wart?
    >
    > mam miedzianą instalację, i ... po wifi to raczej marnie (predkosc),

    Kurde! :)

    Wlasnie odkrylem, ze przeciez moj AP pamieta czasy ... dawne czasy... I
    nie jest to n-ka :] Dlatego ta siec sie tak slimaczy po wifi zapewne, bo
    ruter 1043nd jest n-kowy.

    Poleccie jakis ruterek do 100 zł, cobym sobie na nim postawil AP, bo
    chyba ruterek wyjdzie taniej niz AP a do tego bedzie w nim switchyk :)

    Coś gdzies mi sie obiło o uszy o jakichs TP-Linkach takich malych costam
    Atheros? A tez cos o uszy mi sie obilo, ze Atherosy są cool ;)

  • 29. Data: 2013-05-19 19:01:09
    Temat: Re: Kurde ;) Re: czy ten ethenet over...
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Mr. Misio" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Coś gdzies mi sie obiło o uszy o jakichs TP-Linkach takich malych costam
    >Atheros? A tez cos o uszy mi sie obilo, ze Atherosy są cool ;)

    8 dyszek zapłaciłem za TP-Link TL-WR743ND. Pracuje właśnie jako AP do
    obsługi NC+, odtwarzacza HD i Bluryja ;) Wszystko śmiga na maksa bez
    najmniejszych problemów :) Sam AP paradoksalnie był znacząco droższy więc
    wybór był prosty :)

  • 30. Data: 2013-05-19 20:06:06
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Santana napisał:

> [...]
    > obsługi NC+, odtwarzacza HD i Bluryja ;) Wszystko śmiga na maksa bez
    > najmniejszych problemów :) Sam AP paradoksalnie był znacząco droższy

    o o o !!! :)

    wlasnie, :)