  • 11. Data: 2018-07-29 15:08:38
    Temat: Re: Kupując UPS-a
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/29/2018 2:56 PM, J.F. wrote:
    > Silniki indukcyjne, czy lodowki ?

    Zazwyczaj w sprzęcie tego typu znajduje sie jakiś silnik który nawet
    jesli UPS daje ślicznego sinusa to i tak nie działa bo ma duże
    przeciążenie rozruchowe.

    > Lodowka natomiast na starcie duzy prad/moc pobiera, i tego moze nie
    > lubic UPS lub jego akumulator.

    O tym mowa. Miałem w domu UPS dający całkiem przyzwoity sinus. Ale
    silnika pompy, lodówki czy czegobądź z silnikiem nie zasili. Wytrzymuje
    kilkaset milisekund rozruchu i wylącza się wrzeszcząc w niebogłosy
    brzęczykiem.

  • 12. Data: 2018-07-29 20:38:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jul 2018 15:08:38 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Zazwyczaj w sprzęcie tego typu znajduje sie jakiś silnik który nawet
    > jesli UPS daje ślicznego sinusa to i tak nie działa bo ma duże
    > przeciążenie rozruchowe.

    Tylko na moj gust to lodowka ma wyjatkowo duzy prad rozruchowy.

    Ale moze to kwestia braku skali - malo w domu silnikow indukcyjnych.

    Zdaje sie, ze musi miec duzy prad, zeby pokonac tarcie tloka.

    J.

  • 13. Data: 2018-07-29 21:15:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/29/2018 8:38 PM, J.F. wrote:
    > Tylko na moj gust to lodowka ma wyjatkowo duzy prad rozruchowy.

    Tak samo jak pompa c.o. Mialem taki UPS co miał odpalać pompy i zabijała
    go nie pompa tylko pompka rzedu 100W. Działala tylko dobrze bez wody :D

    Czasu kupić agregat :D

    > Ale moze to kwestia braku skali - malo w domu silnikow indukcyjnych.
    > Zdaje sie, ze musi miec duzy prad, zeby pokonac tarcie tloka.

    I UPS potrafi go zapodać w niektórych przypadkach, obniżając napięcie.
    Tylko że elektronika drze się że przeciążenie. Podobno UPSy stosowane w
    instalacjach c.o. mają znaczaco wyższe tolerancje na rozruch silnika.
    Nie znam szczegołów, wsadziłem UPS 10x większy i pompe mi kręci.

  • 14. Data: 2018-07-29 22:15:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-07-29 o 00:29, BaSk pisze:

    >  ? Zwraca uwagę koszt wysyłki niektórych, ponad 25 zł! To nieco tylko
    > mnij, niż inni chcą za samego UPS-a.
    Bo sporo ważą, aku opłaca się kupić w mlokalnym klepie elektronicznym
    lub z alarmami,
    ceny od 50zł w górę. Najtańsze wystarczają.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2018-07-29 22:19:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > silnika pompy, lodówki czy czegobądź z silnikiem nie zasili. Wytrzymuje
    > kilkaset milisekund rozruchu i wylącza się wrzeszcząc w niebogłosy
    Ja mam upsa 2,2kW i dopiero on dawał radę z pompą hydroforu 1KW,
    z lodówka nie miał żadnych problemów ale na pompie widać było jęknięcie
    ups-a :)
    Ups dla silników musi być przewymiarowany min 2 krotnie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 16. Data: 2018-07-29 22:22:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Tak samo jak pompa c.o. Mialem taki UPS co miał odpalać pompy i zabijała
    > go nie pompa tylko pompka rzedu 100W. Działala tylko dobrze bez wody :D
    >
    > Czasu kupić agregat :D
    Ale agregat też będzie miał problem z pompą, mam to wiem :)
    z tą samą co wyżej pisałem agregat 2kw też ledwo ciągnie przy starcie.

> [...]
    > instalacjach c.o. mają znaczaco wyższe tolerancje na rozruch silnika.
    > Nie znam szczegołów, wsadziłem UPS 10x większy i pompe mi kręci.
    Ja mam APC i chwilowe przeciążenia go nie wyłączają, pompę napędzi.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2018-07-29 23:31:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-29 o 22:15, Janusz pisze:

    > Bo sporo ważą, aku opłaca się kupić w mlokalnym klepie elektronicznym
    > lub z alarmami,
    > ceny od 50zł w górę. Najtańsze wystarczają.

    Nieco tylko droższe są z gwarancją pracy przez 10 lat. Zależy, co kto
    chce. Tyle, że przy tych "dłuższych" trzeba zachować rygor temperaturowy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2018-07-30 00:17:43
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-07-28 o 23:00, BaSk pisze:
    > Kupując UPS-a na co zwrócić uwagę?
    > Np. od jakiej ceny wzwyż zaczynają się te, w których później łatwo
    > będzie wymienić padnięte akumulatory?
    > No i co jeszcze uwzględnić w decyzji?

    bierz APC - nawet jak zapomnisz zainstalować sterów to windows obsługuje
    protokół APC w standardzie i będzie twój komputer działał jak laptop
    (ikonka ładowania, rozładowania, ilość baterii itd).

  • 19. Data: 2018-07-30 09:42:29
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Hałas - czy są wentylatory i czy mają regulowane obroty.

    -----

  • 20. Data: 2018-07-30 09:43:16
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Podrzuć link pls.