  • 11. Data: 2014-11-12 11:41:50
    Temat: Re: Kupno zamochodu
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 12 Nov 2014 11:15:13 +0100, J.F. napisał(a):

    > Umowic sie mozecie dowolnie. Czy sprzedajacy na to pojdzie ...
    > nieuczciwosc bywa takze po stronie kupujacych.
    > Jesli sie nie umowicie, to obowiazuja standardowe zapisy o rekojmii
    > ... z ktorych niewiele wynika.
    >
    > To przy zakupie od osoby fizycznej, komis obowiazuja przepisy o
    > sprzedazy konsumenckiej ... tez z nich niewiele wynika, poza tym ze
    > nie mozna w drodze umowy ograniczyc.

    Jedna uwaga: kupowanie od handlarza, który ma umowę in blanco z Helmutem
    Schmidtem, do której wpisze dane kupującego to gwarancja kłopotów. Podobno
    "wszyscy" tak robią, ale w razie problemów kupujący może pisać na Berdyczów
    i poskarżyć się "Przyjaciółce".

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 12. Data: 2014-11-12 11:52:50
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-11-12 11:09, FEniks wrote:

    > A serio - niedawno wpadła mi w rękę ulotka jakiegoś warsztatu, który
    > oferował usługę sprawdzenia stanu technicznego używanego pojazdu przed
    > zakupem. Może warto się zdecydować na takie rozwiązanie?

    Takie cos oferuje praktycznie kazdy warsztat, wystarczy sie tylko
    zapytac. A najlepiej, jesli jest to serwis ktory zna sie na danej
    marce i jest w stanie zauwazyc charakterystyczne odstepstwa i anomalie.

    Oddzielna sprawa pozostaje jedynie odpowiedzialnosc za takie
    sprawdzenie, bo slyszalem ze i ASO potrafilo przeoczyc slady
    po dzwonie. Dopoki nie dostanie sie podpisanego papieru to
    potem ciezko cokolwiek wyegzekwowac.

    --

    memento lorem ipsum

  • 13. Data: 2014-11-12 11:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Czesław Wiśniak c...@b...pl ...

    > Przed godzina trafilem na taki artykulik :)
    > http://moto.onet.pl/aktualnosci/uzywana-cupra-jak-ku
    pic-dwa-w-jednym/r0
    > js4

    Pieknie - czym wiecej osób pociagnie taki temat, tym lepiej.

    Tak jak pisałem - udowodnienie oszustwa nie jest łatwe. Ale jak widac - nie
    jest tez niemozliwe :)

    Dzieki za artykuł.

  • 14. Data: 2014-11-12 12:33:27
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > i poskarżyć się "Przyjaciółce".
    ano. bo umowy z helmutem nikt nie weryfikuje. Kupuje sie wiec np za 13 000 e
    i taki papier dostaje Helmut. Potem handlarz wy3,14erdala to do kosza i
    pisze nowa umowe na 7000 i idzie na oplaty. Zawsze to chyba zaoszczedzone
    troche.
    Dlatego pojawiaja sie umowy in blanko. tak slyszalem. dodatkowo chodzi o
    podatki.
    przy handlowaniu krajowymi dochodzi jeszcze jeden kwiatek.
    jak kupujesz - wpisujesz prawdziwa kwote. np 17000 pln. a sprzedaje sie np
    za 21 000.
    jak przychodzi klient dostaje umowe na 17 000 choc placi owe 21 000.
    nie chce?
    to wy3,14erdalac! przyjdzie inny. oczywiscie tego typu akcje odchodza przy
    autach ladnych.
    a na ogladanie to sugeruje jechac z pasjonatem marki z jakiegos forum danego
    modelu. Lub poprosic o obejrzenie - jak jest daleko. Zazwyczaj browar lub
    krata browara zalatwia sprawe.
    tacy ludzie sa w stanie przetrzepac auto lepiej niz niejeden mechanik.
    jest tez inna opcja:
    widzialem kiedys reklame firmy co jedzie i oglada auta za kase. dostajesz
    szczegolowy raport.
    nie pamietam nazwy firmy. zna ktos?
    bo bym pewnie sam sprobowal....
    jakies doswiadczenie z tego rodzaju firmami?

  • 15. Data: 2014-11-12 12:39:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "P.B." napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Jedna uwaga: kupowanie od handlarza, który ma umowę in blanco z Helmutem
    > Schmidtem, do której wpisze dane kupującego to gwarancja kłopotów.

    A są jeszcze tacy handlarze? Myślałem że ten gatunek już wyginął z powodu
    braku kupujących. W ostatnich dwóch latach kupowałem dwa samochody, obecnie
    szukam kolejnego i takiego handlarza nie spotkałem. Pamiętam takich sprzed
    lat, ale teraz? Z drugiej strony jak ktoś jest oszust to mi go nie szkoda że
    go drugi oszust oszuka.

    > Podobno
    > "wszyscy" tak robią, ale w razie problemów kupujący może pisać na
    > Berdyczów
    > i poskarżyć się "Przyjaciółce".

    Podobnie było kiedyś z zaniżaniem wartości przy kupnie od komisu (by niby
    zapłacić niższy podatek) oszust chciał oszukać US. US nie dał się oszukać bo
    brał wartość z katalogu a nie umowy, natomiast jak się okazało że auto to
    szrot z ukrytymi wadami to komis zwracał kasę jak na umowie :-) Przewinęła
    się fala takich naiwnych co to myśleli że oszukają US i się skończyło.
    Myślałem że z zakupem in blanco też już się ludzie nauczyli że oszustwo nie
    popłaca.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2014-11-12 13:05:06
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-11-12 11:17, mz pisze:

> [...]
    > Ale wiem, że nie wszystko w warsztacie wyjdzie, tym bardziej, że
    > warsztat w miejscowości sprzedającego więc zawsze jest
    > prawdopodobieństwo, że trafisz na znajomego sprzedawcy. A poza miasto
    > już mało kto sie zgodzi wyjechać. Proponowałem nawet kilku sprzedawcą,
    > niech przyjadą do mnie do warsztatu w moim mieście (ok 200km) jeśli
    > mechanik stwierdzi, że auto ok wówczas biorę zwracam koszt dojazdu i
    > jeszcze odwiozę z powrotem lub dam na bilet. Ale na to mało kto się
    > zgadza co dla mnie już świadczy o jakości tego samochodu.

    Masz dość wygórowane wymagania. Kiedy ja sprzedawałam samochód, kupujący
    pokrył koszty kontroli pojazdu i nie było nawet mowy o tym, żebym to ja
    je pokryła w razie negatywnej opinii w warsztacie. Zresztą
    prawdopodobnie bym na coś takiego nie poszła, pomimo że w aucie nie było
    nic do ukrycia. Gdyby sprzedający miał ponosić koszty kontroli przy
    każdym zainteresowanym potencjalnym kupującym, to nieźle by do tego auta
    dopłacić musiał, zanim by je sprzedał.
    No cóż, kupno używki zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem i koniecznością
    wymiany jakiejś części. Jeśli tak bardzo się tego obawiasz, to kup nowy
    samochód w salonie.

    Ewa

  • 17. Data: 2014-11-12 13:13:34
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "P.B." <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > "wszyscy" tak robią, ale w razie problemów kupujący może pisać na Berdyczów

    kupilem tak kiedys e39, jedyne co do teraz sie okazalo to to ze zamiast 147
    ma 230 tysiecy, ale nie spodziewalem sie niczego innego po ponad 10 letnim
    samochodzie

    gdyby natomiast auto bylo zrobione z dwoch to moglbym udac typowego uzytkownika
    marki i wrocic z kilkoma kwadratowymi znajomymi dzierzacymi elementy
    instalacji wodnej lub gazowej i sprawe tez pewnie dalo by sie rozwiazac ;)

    --
    http://db.org.pl/

  • 18. Data: 2014-11-12 13:20:33
    Od: p...@g...com

    to jest interia ... facet wykłada sporo kasy na check a nie ma rachunku ?
    "sprowadzacz" jest przy transakcji a nie widać umowy KS z poprzednim sprzedającym ?
    sprawdzono VIN w centralnej bazie danych i w ostatnim serwisie ? pomiaru grubości
    lakieru dokonano PO kupnie ? itp itd naprawdę poziom żenujący aż wstyd coś takiego
    wklejać na pms :-)

    P.

  • 19. Data: 2014-11-12 13:33:45
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > A są jeszcze tacy handlarze?

    hehe opowiem Ci bajke:
    "- panie ale to ma 460 000, tyle pokazal serwis autoryzowany /powiedzmy ze
    podjechal z vin i dostal wynik/
    - panie nie ma tyle . to bylo tak. ja jezdzilem tym autem caly czas od
    nowosci w firmie. to zeby go sobie tanio wykupic to
    cos musialem wymyslic nie? szef mnie z km nie rozliczal. no to licznik do
    gory i serwis i tak pare razy. po trzech latach
    poszedlem do szefa i mowie ze na szafie jest pol miliona to dam mu jakies
    grosze bo to szrot i kupie to dla siebie. no i mi sprzedal.
    ale naprawde jest tylko te 160 000."

    uwierz mi na slowo - kilkanascie aut tak sprzedali......

  • 20. Data: 2014-11-12 13:39:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > ale naprawde jest tylko te 160 000."

    > uwierz mi na slowo - kilkanascie aut tak sprzedali......

    Wierzę, ale to ma się nijak do umowy in blanco na "Helmuta", albo zaniżenia
    wartości przy kupnie w komisie.

    Pozdrawiam
    Ergie