eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKupno używanego jeździdła. › Re: Kupno używanego jeździdła.
  • Date: Wed, 25 Aug 2010 00:09:56 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100302)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kupno używanego jeździdła.
    References: <s...@b...dyndns.org> <i4t1tb$r2t$1@news.onet.pl>
    <5...@g...googlegroups.com>
    <s...@d...wkurw.org> <4c743566$1@news.home.net.pl>
    <s...@d...wkurw.org>
    In-Reply-To: <s...@d...wkurw.org>
    X-Enigmail-Version: 0.95.7
    X-Enigmail-Version: 0.95.7
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
    Message-ID: <4c744334$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1282687796 91.206.96.25 (25 Aug 2010 00:09:56 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 61
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2306188
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Rędziak pisze:
    > On Tue, 24 Aug 2010 23:11:02 +0200, Andrzej Lawa
    > <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:
    >
    >> 1. Zdecyduj się - współczesny, czy z zeszłego wieku? ;->
    >
    > O, to jak Common-Rail? Współczesny, a mimo to na rynku już od
    > ponad 10 lat? Praktycznie każdy turbodiesel z ostatnich 15-20
    > lat wymaga choćby minimalnego używania głowy przy jego
    > eksploatacji.

    Każdy mechanizm wymaga choćby minimalnego używania głowy.

    Common Rail można uniknąć a i turbo nie jest niezbędne.

    >> 2. Dostawczak lub taksówka - może. Zwykły kompakt - mniej-więcej tyle
    >> samo, co benzyniak. Twoja teoria, że silnik diesla wywołuje jakiś
    >> przymus większego podróżowania, nie ma podstaw ;->
    >
    > Może poza zwiększonym kosztem zakupu, który ma sens, jeśli
    > robisz przynajmniej 30-50kkm rocznie? Dla mnie to żaden cymes

    Hmm... Porównajmy.

    Yaris, benzyna 1.0 --> 35 kPLN (5 biegów)

    Yaris, diesel 1.5 --> 48 kPLN (6 biegów)

    Yaris, benzyna 1,33 --> 48 kPLN (6 biegów, lakier metalik, 5 drzwi)

    Czyli wg. twojej "logiki" 5-drzwiowy Yaris z większym silnikiem
    benzynowym i metalizowanym lakierem w ogóle się nie będzie sprzedawać,
    bo kosztuje tyle samo, co diesiel, i nigdy się nie "zwróci" ;->

    > kupić auto, które po jakimś czasie zaczyna śmierdzieć,

    Każdy po jakimś czasie zaczyna. Myj się i nie jedz oraz nie pal w
    samochodzie - to trochę to opóźnisz.

    Swoją szosą spaliny są mniej nieprzyjemne, niż w benzyniaku,
    także/zwłaszcza zagazowanym.

    > zimą słabo grzeje,

    Wiesz, jest taki wynalazek. Nazywa się "ubranie" ;->

    > klekocze,

    Benzyniak nuci chorały czy recytuje wiersze? ;->

    Hałaśliwość jest raczej pochodną klasy, a nie rodzaju paliwa. Patrz:
    "kaszlak" ;->

    > a do tego zwiększony koszt jego zakupu
    > zwróci mi się za 10 lat (czyli pewnie jakieś pięć po tym, jak
    > już go sprzedam)?

    Patrz wyżej.

    Diesel ma też swoje zalety, nie tylko ekonomiczne. Ja np. generalnie
    wolę charakterystykę pracy diesla.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: