  • 21. Data: 2011-09-13 23:48:50
    Temat: Re: Kupno starego wozu bez dowodu rej ?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-13 21:59, Adampio pisze:
    > Moim skromnym zdaniem nie jest bo poniżej tysiaca peelneow nie płaci sie
    > PPC wiec co USkarbowemu do tego?

    A nie jest tak, ze zglosic masz obowiazek, ale nic nie placisz?

    --
    venioo
    GG:198909

  • 22. Data: 2011-09-13 23:58:54
    Od: Kazimierz Uromski <l...@d...kropka.kom>

    On 13.09.2011 23:48, venioo wrote:

    > A nie jest tak, ze zglosic masz obowiazek, ale nic nie placisz?

    Próbowałem zgłosić i imć pan w US delikatnie zasugerował, bym wyrzucił
    papier z którym przychodzę (: Mniemam więc, że nie.

  • 23. Data: 2011-09-14 10:32:01
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Znalazlem od dziadka samochod. Stoi pod dachem juz 5 lat, ani kawalka
    > rdzy. No ogolnie ok pasuje mi. Cene dogadalismy.
    >
    > Ale w trakcie sie okazalo ze dowodu rejestracyjnego nima i jest mala
    > szansa na odzyskanie go bo samochod byl zarejestrowany z tego co
    > zrozumialem na byla zone owego pana.
    >
    > No i... kurde da sie to znowu zarejestrowac ? Pojazd ma tablice stare
    > bardzo stare czarne. Jego wiek jak i w sumie stan kwalifikuje to zeby
    > postarac sie nawet o zolte tablice. Ow czlowiek ma jakies papiery jak ten
    > samochod sprawadzal, jakas fahrkarte i cos tam jeszcze.

    "byłą żonę" bo sie rozwiedli czy bo żona już nie żyje?

  • 24. Data: 2011-09-14 11:09:54
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 13 Sep 2011 23:48:50 +0200, venioo <p...@o...eu> wrote:

    >A nie jest tak, ze zglosic masz obowiazek, ale nic nie placisz?

    nie jest. Skoro PCC nie obejmuje tej transakcji, to co miałoby być
    zgłoszone?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 25. Data: 2011-09-14 11:29:38
    Od: "BROD@CZ" <m...@p...onet.pl>

    > nie jest. Skoro PCC nie obejmuje tej transakcji, to co miałoby być
    > zgłoszone?

    Co kraj, to obyczajówka. W Grójcu musiałem zarejestrować umowę
    kupna/sprzedaży ogórka, za 500zł, bo Wydział Komunikacji nie chciał bez
    pieczątki US ze mną rozmawiać.

    BROD@CZ

  • 26. Data: 2011-09-14 11:59:13
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 14 Sep 2011 11:29:38 +0200, "BROD@CZ" <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Co kraj, to obyczajówka. W Grójcu musiałem zarejestrować umowę
    >kupna/sprzedaży ogórka, za 500zł, bo Wydział Komunikacji nie chciał bez
    >pieczątki US ze mną rozmawiać.

    bo trzeba być twardym, a nie miętkim :-)
    Zapytałeś ich o podstawę prawną?

    Opłacenie pdatku nie jest warunkiem koniecznym do spełnienia dla
    rejestracji nawet, jeśli ów podatek się należy.
    Nie ma żadnego powodu, aby nie móc przerejestrować w dzień zakupu, a
    zgłosić i zapłacić PCC 2 tygodnie później.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 27. Data: 2011-09-14 12:44:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Sep 2011 21:34:18 +0200, w <j4ob7v$7tl$1@news.onet.pl>, "Adam Szewczak"
    <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Z tego co mi wiadomo, kobieta zyje gdzies na emigracji i ja g obchodzi ten
    > samochod.
    > Ale bede drazyc ten temat bo mam chec na ten samochod zeby go do zycia
    > przywrocic.

    1. Spisać umowę na podstawie upoważnienia wystawionego przed laty. Umowa też
    musi mieć datę sprzed lat. (*)
    2. Przerejestrować sobie w urzędzie kiedyś tam.

    (*) -- sprawdzić w kodeksie datę przedawnienia, w sumie w interesie dziadka, bo
    to on przedstawił lewe upoważnienie :)
    Zresztą prokurator (jak mu się *naprawdę* będzie chciało) i tak dojdzie do
    prawdy po opłatach OC :).

    PS. I tak nie wolno robić!

  • 28. Data: 2011-09-14 15:46:53
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Najprościej podjechać do odpowiedniego wydz komunikacji i niech po
    numerach ustalą kto jest właścicielem.
    Jak był faktycznie zarejestrowany na byłą żonę, to pozostaje jedynie
    odnaleźć tę panią i z nią spisać umowę. Jak nie żyje, to trzeba
    przeprowadzić postępowanie spadkowe (prędzej, czy później trzeba będzie
    tak, czy siak). U notariusza trwa to godzinę - po umówieniu terminu i
    kosztuje ok 400 zł. W sądzie jest (prawie) za darmo ale trwa pół roku.
    Można też kombinować rejestrację, jako unikat albo zabytek, ale to droga
    trudna.
    Jacek

  • 29. Data: 2011-09-14 15:50:30
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "BROD@CZ" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Jak poszedłem do US z umową poniżej 1K zł, to pani kazała sobie iść i żadnej
    pieczątki na umowie nie chciała przybić o zgłoszeniu.
    W WK nie robili problemu - interesowało ich tylko ważne OC i przegląd.
    Co prawa pare lat temu też miałem problem z powodu braku zgłoszenia w US.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 30. Data: 2011-09-14 18:28:58
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    Użytkownik "Kazimierz Uromski" <l...@d...kropka.kom> napisał
    w wiadomości news:j4ojmu$pfo$1@inews.gazeta.pl...

    > Próbowałem zgłosić i imć pan w US delikatnie zasugerował, bym wyrzucił
    > papier z którym przychodzę (: Mniemam więc, że nie.

    Czy imć pan dał Ci to na piśmie?

    Kupiłem okazyjnie strupa jako auto zastępcze na czas napraw samochodu,
    którym jeżdżę na co dzień, ponieważ pękła głowica.
    Też sobie zbagatelizowałem, ale się dowiedziałem, że muszę zgłosić, pomimo,
    że na umowie kwota była poniżej 1000zł. Zgłosiłem z tygodniowym opóźnieniem.
    Poszedłem do urzędu i oczywiście nie zapłaciłem, bo cena była poniżej 1000zł
    i taką kwotę US zaakceptował, ale po tygodniu dostałem pismo z US, że w
    związku z naruszeniem (..... tu podano podstawę prawną) wszęto w stosunku do
    mnie postępowanie w trybie administracyjnym. Jednak ze względu na niewielką
    szkodliwość i to, że jest to mój pierwszy raz, US odstępuje od wymierzenia
    kary.
    Na koniec w piśmie było napisane, że w przypadku jezeli taka sytuacja mi się
    powtórzy to US nie odstapi od kary.
    Nieważne ile auto kosztuje. Ma być zgłoszone, ponieważ US może
    zakwestionować cenę nabycia.