  • Data: 2011-09-15 18:50:20
    Temat: Re: Kupno starego wozu bez dowodu rej ?
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek Andrzejewski w <news:5s9377lbrkj35ho280rciekghdbg0g40qa@4ax.com>:

    > od kogo się dowiedziałeś?

    > podali podstawę prawną?

    Ustawa o PCC:

    Art. 9. Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:
    6) sprzedaż rzeczy ruchomych, jeżeli podstawa opodatkowania nie przekracza
    1.000 zł;

    Art. 10. 1.

    Podatnicy są obowiązani, bez wezwania organu podatkowego, złożyć deklarację
    w sprawie podatku od czynności cywilnoprawnych, według ustalonego wzoru,

    [przecinek]

    *oraz* obliczyć i wpłacić podatek w terminie 14 dni od dnia powstania
    obowiązku podatkowego, z wyłączeniem przypadków, gdy podatek jest pobierany
    przez płatnika.

    Nigdzie nie stoi w ustawie, że zwalnia się od składania deklaracji przy
    kwocie do 1.000 włącznie.

    --
    Tomasz Nycz