  • Data: 2010-06-17 12:07:57
    Temat: Re: Kupno Samochodu
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-17 11:03, Jarek Pudelko pisze:
    > W dniu 2010-06-17 10:40, Ariusz pisze:
    >

    > Ja sie teraz bede wymadrzal bo sam specjalista nie jestem ale duzo
    > jezdzisz? Bo moze np. nie warto kupowac dizla z turbina tylko lepiej
    > wieeelki wolnossacy silnik? Np. 3l, 6 garkow bez turbo?
    > Nie wiem jakie bedziesz mial "przebiegi" ale nasluchalem sie ostatnio
    > roznych opinii - pomijajac te o chlodzeniu turbiny - ze np. silniki z
    > doladowaniem zle znosza krotkie dystanse typu 2km do pracy bo cos tam
    > sie nie dopala do konca i trzeba takie auto przegonic co jakis czas na
    > autostradzie :)

    Z tego co wiem to teraz ze świecą szukać auta bez turbiny.
    No i akcyza do 2l. koło 3% powyżej jakieś 18%

    > Mi akurat wyszlo, ze przy 10kkm, ktore robie rocznie nie ma znaczenia
    > czy auto pali 8l oleju czy 12 benzyny (dla mnie nie ma, nie twierdze, ze
    > to regula), a brak turbiny to jeden problem z glowy...
    > Poza tym dizle kupuja ci, ktorzy zamierzaja duzo jezdzic wiec w
    > wiekszosci przypadkow te auta maja ogromne przebiegi.

    Miałem w sumie 3 auta, w tym 2 na gazie i jedno na benzynie, I om mniej
    płacę za drogę tym dalej jadę. Jak jeździłem na benzynie to mocno
    zastanawiałem się, czy mogę na ryby wyskoczyć jakieś 100 km, na gazie
    nie miałem takich dylematów. Fakt nie zaoszczędziłem na wydatkach - za
    paliwo płaciłem tyle samo z tym, że jadąc na gazie nie było problemu by
    200 km do ZOO wyskoczyć, a na benzynie liczyłem każdy km.

    > Wezmy taki flagowy model auta dla przedstawiciela handlowego w RFN jakim
    > jest np. BMW 320d - taki gosc robi np. 250tys w 3 lata i dlatego kupuje
    > dizla - koszt benzyny bylby zbyt duzy.

    Poza tym popatrz na przebiegi niemieckich taksówkarzy. Chyba żaden
    benzyniak tyle nie wytrzyma, więc kupując starsze auto nawet z 250 tys.
    km mam jeszcze trochę za nim silnik padnie.

    > I tak sobie pomyslalem, ze - ciagle szukajac autka dla siebie, tez
    > kombi, troche drozsze - nastawiam sie na benzynowe silniki. Do tego
    > dochodzi rowniez fakt, ze czesto kupujacy DLA SIEBIE auto zamawial
    > rowniez sporo fajnych rzeczy jesli chodzi o dodatki typu skora/systemy
    > kontroli trakcji przerozne/pelna elektryka etc i mozna znalezc ciekawe
    > autka.

    Chyba teraz nie ma już różnicy - epoka "białych aut" minęła.

    > Ale podkreslam, ja sie specjalnie nie znam i to tylko wyniki moich
    > ostatnich przemyslen - mozliwe, ze calkowicie bledne o czym przekonam
    > sie na wlasnej skorze :)

    Ja też nie wiem czy mam rację, ot gdyby nie koszty gazu i częsta
    niefachowość - przy nowych sekwencyjnych wtryskach - to bym się
    zdecydował na benzynę i włożył bym gaz. Ale za tą kasę mam diesla który
    będzie porównywalny z gazem jeżeli chodzi o koszt 1 km.

    Ariusz