    From: "greg" <g...@f...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: KupiłewmHondę i co dalej ?
    Date: Thu, 12 Mar 2009 12:43:09 +0100

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:14f0.00000001.49b8da52@newsgate.onet.pl...
    > Cześć

    > W listopadzie 2008 kupiłem Honde CB 500 2002r spełniając tym samym swoje
    > młodzieńcze marzenie

    Bardzo fajnie.

    > - co można samemu sprawdzić i na co zwócić uwagę

    Otóż ja uważam, że jak sie jest dorosłym facetem to spełnianie młodzieńczych
    marzeń zaczyna się od kupienia książki serwisowej do wybranego motocykla.
    Mam na myśli, że najpierw wybieramy jaki motocykl i rocznik, potem kupujemy
    serwisówke i czytamy a potem dopiero zabieramy sie za szukanie i kupowanie
    motcykla. Taka kolejność zaoszczędza mnówstwo czasu, pieniedzy i
    rozczarowań. No chyba, że jesteśmy już tacy dorośli, że kupujemy nówkę w
    salonie, ale z Twojego posta wynika, że raczej liczysz kasę.

    Akurat do CB 500 serwisówke znajdziesz nawet sklepie scigacza, zeby nie
    musieć wklepywać takich zagranicznych adresów jak np www.amazon.co.uk.

    W tej mądrej książce znajdziesz informację np taką, że stan klocków
    hamulcowych można sprawdzić pochyliwszy się i zajrzawszy w odpowiednie
    miejsce. Zajmuje to ok 10 sekund, łącznie z podłożeniem szmaty pod kolana,
    gdyż trzeba do tego uklęknąć.
    A wymiana klockow hamulcowych to np w moim motocyklu (też honda) odkręcenie
    jednej śrubki i wyjęcie jednej przetyczki. Zajmuje to okolo 2 minut. Szmata
    jak wyżej.

    Skoro liczysz kasę to podejrzewam, że bedziesz wolał samemu to zrobić, niż
    tracić czas i pieniądze na mechaników.

    Również w tej mądrej książce napisane będzie na co zwrócić uwagę przed
    zakupem, po zakupie, codziennie przed wyjechaniem z garażu, co 1000 km, co
    6000 km, co 12000 km itp itd.

    Bardzo bardzo serdecznie polecam taką lekturę, ale rozumiem, że pomimo iż
    kiedyś jeździłeś na wuesce, dziś możesz należeć do osób, które boją się
    nawet w trakcie nalewania wachy a cóż dopiero przy sprawdzaniu napięcia
    łańcucha. W takim wypadku pojedź np do Demczuka do Nowego Dworu Maz.

    Życząc udanego sezonu,

    pozdrawiam,

    --
    greg

    PS: to oczywiście prowokacja z tą wachą, nie obrażaj sie :-)))
    PS2: ale też nie bój sie śrubokręta, nie ugryzie cie.