  • 11. Data: 2011-07-17 11:56:21
    Temat: Re: Kupiłem pojazd na fakturę VAT MARŻA - zapłacę PCC ?
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    MZ w <news:ivub4v$itl$1@news.onet.pl>:

    > Teraz doczytałem, że sprzedający nie był komisem. Wystawić VAT marża
    > mógł Ci (musiał nawet) na auto które miał w środkach trwałych w firmie.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ale bzdury!

    --
    Tomasz Nycz

  • 12. Data: 2011-07-17 11:59:42
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-17 11:52, 'Tom N' pisze:

    > ... i nieudzielenie odpowiedzi nie jest powodem do odmówienia przyjęcia
    > wniosku, tym bardziej, że WK to nie organ od sprawdzania czy PCC się nalezy
    > czy nie
    Ależ oni przyjmą wniosek i rozpatrzą negatywnie (czy mają do tego prawo
    czy nie to kwestia wtórna) i będzie tam jeszcze raz musiał biegać. To
    jest drobiazg, po co sobie utrudniać życie idąc na udry w WK, skoro
    jedno ksero sprawę zamyka?

    Ważniejsza jest kwestia tej FVAT marża, poguglałem i znalazłem takie cuś:
    http://www.podatki.biz/artykuly/14_9113.htm

    Żeby się jednak nie okazało, że jednak PCC będzie trzeba zapłacić, bo
    sprzedający nie miał prawa jej wystawić.

    --
    MZ

  • 13. Data: 2011-07-17 12:18:01
    Od: 'Tom N' <n...@1...dyndns.org.invalid>

    MZ w <news:ivubqd$l0l$1@news.onet.pl>:

    > Ależ oni przyjmą wniosek i rozpatrzą negatywnie (czy mają do tego prawo
    > czy nie to kwestia wtórna) i będzie tam jeszcze raz musiał biegać.

    Zabawne jest to zakładanie, że się urzędnik bez powodu podłoży...

    > po co sobie utrudniać życie idąc na udry w WK, skoro
    > jedno ksero sprawę zamyka?

    To ksero nikomu nie jest potrzebne, oprócz Ciebie

    > Ważniejsza jest kwestia tej FVAT marża, poguglałem i znalazłem takie cuś:
    > http://www.podatki.biz/artykuly/14_9113.htm

    No i tam stoi:

    <cite>
    Reasumując, przedmiotowa sprzedaż podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów
    i usług na zasadach ogólnych, do sprzedaży tej unormowania art. 120 (również
    w zakresie podstawy opodatkowania) nie znajdują zastosowania. Wystawienie
    faktury VAT-marża było niewłaściwe.
    </cite>

    > Żeby się jednak nie okazało, że jednak PCC będzie trzeba zapłacić, bo
    > sprzedający nie miał prawa jej wystawić.

    Jeśli nie miał prawa wystawić FV MARZA, to miał obowiązek wystawić FV -- tak
    czy siak nabycie od czynnego podatnika VAT towaru nie podlega PCC

    --
    Tomasz Nycz

  • 14. Data: 2011-07-17 12:32:33
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Jul 2011 11:48:16 +0200, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    wrote:

    >Wystawić VAT marża
    >mógł Ci (musiał nawet) na auto które miał w środkach trwałych w firmie.

    Podasz podstawę prawną tego twierdzenia?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 15. Data: 2011-07-17 13:51:05
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *MZ" <"mcold0[wyt]* w wiadomości news:ivubqd$l0l$1@news.onet.pl napisał(a):
    > Ależ oni przyjmą wniosek i rozpatrzą negatywnie (czy mają do tego prawo
    > czy nie to kwestia wtórna) i będzie tam jeszcze raz musiał biegać. To

    W przypadku odmowy uzyskasz podstawę prawną takowej decyzji, jeśli jej nie
    ma to odmowy również nie będzie Klucz do sukcesu to złożyć wniosek i nie dać
    się zbyć pracownikowi WK (oddanie dokumentów wnioskodawcy to forma zbycia).

    > jest drobiazg, po co sobie utrudniać życie idąc na udry w WK, skoro
    > jedno ksero sprawę zamyka?

    Kiedyś też do tego tak podchodziłem, ale jak mnie raz w bardzo trudnej i
    nietypowej sprawie pani z WK ganiała po różne świstki, aż w końcu zagrałem
    jak wyżej przy 3cim podejściu i wniosek o rejestrację został rozpatrzony
    pozytywnie mimo rzekomego braku kilku niezbędnych dokumentów

    Ale to już problem sprzedającego :-)

    Pozdr

  • 16. Data: 2011-07-20 19:06:17
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-07-17 11:48, MZ pisze:

    > Teraz doczytałem, że sprzedający nie był komisem. Wystawić VAT marża
    > mógł Ci (musiał nawet) na auto które miał w środkach trwałych w firmie.
    > Inaczej to trochę dziwne. Tyle że to w zasadzie już nie Twój problem,
    > weź tylko od niego jeszcze zaświadczenie o wpisie do ewidencji i możesz
    > składać papiery w WK.

    Papiery złożone (przez pełnomocnika ;)) ... coś tam sapali w
    urzędzie, ale przyjęto postawę: odmowa na piśmie jako decyzja
    administracyjna o odmowie zarejestrowania od której będzie można
    się *skutecznie* odwołać.

    Papiery przyjęto, blachę wydano, miękki DR wydano. Uzupełnię, że
    nie chodziło o samochód, a o *pojazd* nie będący samochodem ;P,
    nie pisałem co by nie przeczytać NTG :)

    Bóg zapłać wszystkim za odpowiedzi w kwestii tej vat-marży.

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!