  • Data: 2012-06-24 13:34:32
    Temat: Re: Kupiłem akumulator!
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-06-24 09:37, J.F. pisze:
    (...)
    > P.S. Wlasnie mi zaproponowano przedluzenie gwarancji do lodowki.
    > Lodowka 750zl, gwarancja na 5 lat 150 zl ... pomyslalem, pomyslalem,
    > i stwierdzilem ze zaryzykuje - 2 lata gwarancji sa, a jak sie zepsuje w
    > czasie 5 lat, to nigdy wiecej zadnego sprzetu na pewna litere. Lodowka
    > powinna dzialac 20 lat, 15 to absolutne minimum :-)
    > Przy telewizorze LCD niby to samo, ale bym sie dluzej zastanawial ...
    > a nie, po trzeciej mysli - tak samo. Ale z innych przyczyn :-)
    >
    > A market ... mam wrazenie ze bardziej im na cenie/upuscie zalezy, niz na
    > opinii nabywcy.

    Ciekawe - dziwnym trafem przedłużenie gwarancji markety proponują
    jak najbardziej. Nie wiem gdzie Ty kupujesz, ale chyba zamykasz
    oczy, albo wybierasz "najtańsze".

    > Jakos tak narzedzia nie sa tam Stanley, tylko No name,
    > byleby bylo 5 srubokretow za 5 zl.

    Znaczy gdzie? Jak chcesz taki sam komplet za 500 to też znajdziesz.

    > Swietlowki ... no, maja markowe, ale
    > raczej niewielki wybor, a maja tez chinskie.

    Są otwarte na potrzeby różnych klientów.

    > Lampy LED ... praktycznie nie maja, i bardzo ciekaw jestem dlaczego.

    Skąd takie uogólnianie?

    > I zobacz ile rzeczy sie produkuje dla marketow pod inna marka.
    > Dziwny zabieg ... chyba ze to jakies badziewie, a za rok wymyslimy sobie
    > inna marke.

    W czym ci inna marka przeszkadza?

    > No, roznie z tym bywa.

    Z czym różnie bywa? Markety dość sprawnie załatwiają reklamacje
    (w szczególności uzasadnione).

    > Szczegolnie ze dalej im moze dostawca tego nie
    > uznac.

    To już jest problem sprzedawcy, a on zdecydowanie nie ma ochoty
    sprzedawać droższego towaru, z którym będą problemy.

    > Mysle ze raczej polegaja na tym ze klientowi nie bedzie sie chcialo
    > reklamowac, albo zgubi paragon.

    Zależy co - na akumulator/telewizor/pralkę to się raczej trzyma
    paragon czy też jest na to odrębna gwarancja.

    > Moze sie jakos zabezpieczaja z gory, typu
    > dostawa 5% wiecej na reklamacje.

    To nadal problem sprzedawcy, nie klienta.

    > Bo prawda jest taka ze akumulator to nie jest jakas kosmiczna technologia i
    > byle producent na zdezelowanych maszynach, o ile nie popelni grubego bledu,
    > to zrobi go tak ze wytrzyma 2 lata gwarancji i cos jeszcze.
    > I w tym momencie placenie 2x wiecej za markowy jest niezbyt uzasadnione.
    > Szczegolnie gdy nie zamierza sie dluzej trzymac pojazdu.

    > A dodatkowo - jak akumulator pada, to zazwyczaj i elektryka ma pewien
    > problem, i tak naprawde nie wiadomo co tu zawinilo ..

    Dorabiasz ideologię - wymieniłem parę akumulatorów i zawsze była to
    wina akumulatorów, a nie elektryki. Podobnie znajomi. Oczywiście były
    i sytuacje, że winna była elektryka, ale to przy "dłubkach-
    specjalistach", którzy zamiast pojechać do warsztatu na diagnostykę
    bawili się w drutologię stosowaną.