  • 21. Data: 2009-04-17 20:53:55
    Temat: Re: Kupię Hondę CB500
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-17 21:35:00 +0200, Eskimos <e...@t...pl> said:

    > Klucz do filtra akurat jest bardzo przydatny. Wbijanie srubokręta raz
    > ze nie zawsze działa, a dwa, że rumunia zalatuje.

    Pięknie powiedziane ;-) Chociaż Rumunię zamieniłbym raczej na Mozambik ;-)

    > Ostatnio były w Lidlu bardzo fajne klucze do filtrów za 8.99.
    > Odkręciłem takim kluczem (śruba, nakrętka i taśma metalowa) filtrów
    > kilkadziesiąt, może i koło setki i sprawdza sie znakomicie.

    Znajomi polecają też parciane, również z supermarketów, kosztują
    podobnie. Ja się naciąłem na plastikowy z gumową taśmą - badziew
    maksymalny, do słoików się i może nadaje, do filtrów ni hu hu. W końcu
    kupiłem metalowy, z metalową taśmą za coś koło 4 dych, poza
    drobiazgiem, że trzeba było skrócić taśmę, to niby działa ok, choć nie
    jest za wygodny. Parciany jednak lepiej wypada (cenowo też).

    > Nie warto oszczedzac na małych kluczach (do powiedzmy 17mm), nasadkach
    > (też do ok. 17mm), imbusach do + - 10mm i bitach (płaskich, PH i TX),
    > bo to się mści.

    IMHO warto się szarpnąć na cały zestaw. Niby płaci się za niepotrzebne
    szpeje, ale już kilka razy mi to czasu oszczędziło, gdy w sobotę
    wieczorem nagle wyskoczył jakiś torx, czy inny popularny rozmiar 19.

    Swoją drogą odkąd zacząłem kompletować wposażenie garażu, tak z
    ciekawości zapuściłem żurawia w paru warsztatach. I wychodzi że
    profesjonaliści u nas raczej rzadko sięgają po profesjonalne narzędzia,
    króluje średnia półka.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 22. Data: 2009-04-17 21:13:03
    Od: Kefir <k...@o...pl>

    Elou!
    Spider A.J. wrote:
    > "de Fresz" <d...@n...o2.pl> wrote

    > a na cholere Ci klucz do filtra???
    > Nie zebym sie niezgadzal, ze narzedzia sa drogie
    > tylko czesc z nich jak w/w jest zbedne.

    Powiedz to userom BMW. Zjedza Cie.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef vel czosnek & dwie skrzynki na plody rolne
    weFAQ&v=qvj

  • 23. Data: 2009-04-17 21:35:09
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Fri, 17 Apr 2009 22:53:55 +0200, de Fresz <d...@N...pl>
    wrote:

    > a dwa, że rumunia zalatuje.

    >Pięknie powiedziane ;-) Chociaż Rumunię zamieniłbym raczej na Mozambik ;-)

    Ale ja nie napisałem 'Rumunia', a 'rumunia' ;)

    > I wychodzi że
    >profesjonaliści u nas raczej rzadko sięgają po profesjonalne narzędzia,
    >króluje średnia półka.

    Bo dużo tańsza niż wyższa, a niekoniecznie gorsza. Od lat używam
    właśnie sredniej - KingTony i Proxxona i nie mam absolutnie żadnych
    uwag. Mam jeden komplet płaskich kluczy Gedore i wykonany jest dużo,
    duzo gorzej niz Proxxon.

    Mysle, że z narzędziami i półką średnia i wyższą to tak troche jak z
    kaskami. Różnica między półką najniższą, a średnią jest bardzo duża, a
    między średnia, a wyższą już niekoniecznie i kask za 3000 jest albo
    wcale, albo bardzo niewiele lepszy od takiego za 1500.

    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań

  • 24. Data: 2009-04-18 05:50:02
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Kefir" <k...@o...pl> wrote
    > Powiedz to userom BMW. Zjedza Cie.

    A co Ty mnie Kefiru o bymywy? U mieu na przyklad
    zeby zastosowac klucz tasmowy, pewnie
    caly kolektor musialbym zdemontowac, nasadka
    z dluga przedluzka dala by rade, tak wiec
    rumunia :-> sprawuje sie najlepiej i najtaniej.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 25. Data: 2009-04-18 08:51:48
    Od: Kefir <k...@o...pl>

    Elou!
    Spider A.J. wrote:
> [...]
    > caly kolektor musialbym zdemontowac, nasadka
    > z dluga przedluzka dala by rade, tak wiec
    > rumunia :-> sprawuje sie najlepiej i najtaniej.

    Wypowiadasz sie autorytatywnie na publicu. Nie wszyscy jezdza na RF900,
    nie zostales jeszcze takze osia obrotu Ziemi, Sajku ;)
    Ty se rup jak najtaniej i dopsz.

  • 26. Data: 2009-04-18 12:18:28
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Kefir" <k...@o...pl> wrote
    > Wypowiadasz sie autorytatywnie na publicu. Nie wszyscy jezdza na RF900,

    Zadalem pytanie, niczego nie stwierdzilem.

    > nie zostales jeszcze takze osia obrotu Ziemi, Sajku ;)

    Jeszcze :-)

    > Ty se rup jak najtaniej i dopsz.

    Chlop marudzi ze klucze i inne szpeje to za drogo, no to
    staralem sie przekazac, ze klucz do filtra nie jest _niezbednym_
    wyposazeniem warsztatu domoroslego dlubacza,
    co wiecej do niektorych motocykli trzeba bedzie kupic
    drogi klucz i jako przyklad podalem ginacy gatunek.
    Weszlo? :-)

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 27. Data: 2009-04-18 15:35:24
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Grzybol" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    >...Taki misiek to inwalida życiowy. Powinno się takich do jakichś obozów
    >pracy wysyłac:-) I na pewno nigdy nie dawać do rąk żadnej maszyny z
    >silnikiem spalinowym, ani żadnym innym. Takich misków powinni dalej do
    >końca ich dni kroić mechaniory, warsztaty, serwisy...
    >
    > --
    > Grzybol

    No nie unos sie tak :)
    dopiero co sam pytales w czy sprezyne w amorze z tylu sciskac czy rozciagac
    zeby zwiekszyc naprezenie wstepne :)
    troche zenua jak na 27 letnia praktyke na moto nie?
    mgole ci nikt nie odpowiedziec tylko "mechanior by cie skroil" hehehe

    pozdro,
    doomin13

  • 28. Data: 2009-04-18 15:36:32
    Od: "doomin13" <d...@g...pl>

    mialo byc "mogl" a nie "mgole"
    sorki

    --
    pozdro,
    doomin13

  • 29. Data: 2009-04-19 15:20:30
    Od: "Monster" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Kefir" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Powiedz to userom BMW. Zjedza Cie.
    E taam od razu zjedzą,chociaż bez klucza ciężko bo filtr siedzi głęboko,ale
    wg manuala nawet do przekłucia i wyciągnięcia uszczelniacza potrzebny jest
    "specjalny" szpikulec:-)

    Tomek
    BMWR1100S
    Dniepr MT10 koszowiec

  • 30. Data: 2009-04-19 18:27:00
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On 17 Kwi, 21:07, "Grzybol" <g...@w...pl> wrote:
    >A jak ktoś niem anic, nie robił nigdy nic kluczami, ani przy
    > samochodzie, ani rowerze, ani motocyklu, to niech się nie dotyka!!!!

    Bo co? To jakaś czarna magia jest? Wystarczy umieć czytać (pisać już
    nie) i z większością dupereli sobie człowiek poradzi. Jak chce. Bo
    niezbędne zdolności manualne to tak w trzeciej-czwartej klasie
    podstawówki się nabywa.

    > Taki misiek to inwalida życiowy.

    Taki misiek woli zapłacić komuś za robotę a wolny czas spędzić z
    dzieckiem, albo se na paralotni polatać. Bo lubi. A jak papranie się
    przy smarach i śrubkach ma w dupie to zostawia je tym, co z tego żyją.
    To oznaka inwalidztwa życiowego, uważasz?

    > Powinno się takich do jakichś obozów pracy wysyłac:-)

    A to już ktoś przed tobą wpadł na taki pomysł. Zaraz po tym, jak w '88
    zdałem na uniwerek to mnie wysłali na miesięczne praktyki robotnicze
    do FSO. Gdzie przez pierwsze dwa tygodnie dokręcałem do góry nogami
    filtry paliwa do silników. W ramach akcji sabotażowej :)) A zarobiłem
    wtedy jako praktykant prawie dwa razy więcej, niż moja matka -
    nauczycielka z 20-letnim stażem. Ech - się kiedyś doceniało trud
    robotnika.

    > I na pewno nigdy nie dawać do rąk żadnej maszyny z silnikiem
    > spalinowym, ani żadnym innym. Takich misków powinni dalej
    > do końca ich dni kroić mechaniory, warsztaty, serwisy...

    Stary. Ja ci współczuję tego podejścia do życia. Kroją cię codziennie:
    piekarz, mleczarz, restaurator, twój pracodawca (lub dostawcy, jak
    prowadzisz własną działalność), sklepikarz itp. A także stojący za
    nimi rolnicy, energetycy, transportowcy, browary, monopol tytoniowy i
    spirytusowy i pozostali, a imię ich legion. Jak ty wytrzymujesz?

    --
    Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]