  • 31. Data: 2023-08-28 12:52:16
    Temat: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    No widzisz, a pracując zarobiłbyś kilka godzin * 150-300 zł/h

    -----
    > przed wyjazdem do szkopa poświęciłem kilka godzin na apki, srapki, konta, robienie
    spisu ładowarek itp.

  • 32. Data: 2023-08-28 12:57:36
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Różnie z tym bywa, niegdyś w Norwegii w środku nocy z kilkunastu kart zadziałała
    wyłącznie korporacyjna AmEx.
    A innym razem we Francji wyłącznie Visa Classic z PKO BP, byłem dumny ;-)
    Przy czym nieco OT dotyczyło to stacji na nabrzeżach w portach, gdzie następna
    najbliższa bywa pół doby płynięcia (no chyba, że
    pójdziesz z kanistrami na samochodową).

    -----

  • 33. Data: 2023-08-28 13:43:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-08-28 o 12:52, ąćęłńóśźż pisze:
    > No widzisz, a pracując zarobiłbyś kilka godzin * 150-300 zł/h

    A pierdoląc się w spalinie z egr-em, dwumasą, turbiną i innymi pierdami
    straciłem kilka godzin i co z tego?

  • 34. Data: 2023-08-28 14:14:39
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 27.08.2023 o 15:18, Lisciasty pisze:
    > Co deptać? 113 km/h średnia tylko z jazdy bez uwzględniania postojów.
    > Wystarczy jechać 120-130 i na spokojnie się tyle wykręci. To żaden kosmos.

    Takich farmazonów to już dawno tu nie czytałem :)
    113 km/h średnia jadąc 120-130? To najwyżej w nocy i to w Polsce lub na
    płatnej we Francji (też w nocy). W Niemczech jadąc po parzystych
    absolutnie niemożliwe. Trzeba by dodać przynajmniej ze 20 przelotowej,
    żeby taki wynik wykręcić.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 35. Data: 2023-08-28 14:20:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-08-28 o 14:14, Mirek Ptak pisze:
> [...]
    > płatnej we Francji (też w nocy). W Niemczech jadąc po parzystych
    > absolutnie niemożliwe. Trzeba by dodać przynajmniej ze 20 przelotowej,

    I co z tego, to tylko rozważania teoretyczne, planowanie trasy. Elektryk
    czy spalina będzie stać w tych samych korkach i tak samo zwalniać. To że
    się podróż może wydłużyć to każdy jest świadomy.

  • 36. Data: 2023-08-28 15:56:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 27.08.2023 o 21:58, Lisciasty pisze:

    > Infrastruktura jest jaka jest, ciągle w powijakach. Ja przed wyjazdem do
    > szkopa poświęciłem kilka godzin na apki, srapki, konta, robienie spisu
    > ładowarek itp. Jak się jedzie na pałę to może nie wyjść.

    Infrastruktura to jedno, ale żeby w trzeciej dekadzie XXI wieku jebać
    się z jakimiś apkami, kontami i spisami ładowarek, to jest jakaś kpina.
    Praktycznie cały świat akceptuje Visa lub MasterCard to czemu z
    ładowaniem samochodów ma być jakieś murzynowo? Już pomijam fakt, że jak
    nawet będziesz miał ze sobą w podróży walizkę $$, to też wielki chooj z
    tego będzie, bo gotówki to oni w ogóle nie uznają.

  • 37. Data: 2023-08-28 16:18:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-08-28 o 15:56, nadir pisze:
> [...]
    > nawet będziesz miał ze sobą w podróży walizkę $$, to też wielki chooj z
    > tego będzie, bo gotówki to oni w ogóle nie uznają.

    No to jest słabe i też tego nie rozumiem, przy całkowitym koszcie takiej
    ładowary koszt terminala to ułamki procenta, a ułatwiłoby to życie
    ludziom w trasie na pewno.

    Apki mają sens o tyle że jak masz konto u danego operatora to możesz
    mieć zniżki, to samo jak masz kartę flotową albo od dealera. Obrażanie
    się na apki jest bez sensu, to tak jakbyś marudził że mając telefon
    trzeba mieć jakieś umowy i abonamenty i wysyłać gdzieś kasę, a nie
    przykładać kartę płatniczą do telefonu i sobie dzwonić :>

  • 38. Data: 2023-08-28 16:39:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Aug 2023 12:35:39 +0200, Lisciasty wrote:

    > No niewiele, ogarnąłem jednego dnia przez kilka godzin i mam już
    > ustawione na zaś i do tematu nie wracam.

    On tez ogarnął ... tylko cos, q*, nie zadziałało :-)

    > Akurat ionity to najmniej problematyczne ładowarki, co więcej za granicą
    > nawet mając polską kartę grinłeja można je odpalić. Nie wiem co trzeba
    > zrobić żeby ich nie uruchomić :>

    Najwazniejsze, ze masz podane co trzeba zrobic, zeby je uruchomic :-)

    > Nie wiem czy się często czeka, żona nastukała na prądzie prawie 80kkm i
    > nigdy nie stała ani nie miała wtopy.

    Po miescie, w trasie?

    > No na stacjach a gdzie :>

    Chyba po jakis melinach :-)

    Juz chyba nawet odpowiednie urzedy przestaly wykrywac złe paliwo na
    stacjach :-)

    Tzn owszem - mroźną zimą, diesel jest ryzykowny.
    Ale w Suwałkach :-)

    J.

  • 39. Data: 2023-08-28 16:49:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-08-28 o 16:39, J.F pisze:
    > On tez ogarnął ... tylko cos, q*, nie zadziałało :-)

    Spieprzył coś albo celowo ściemnia żeby filmik był bardziej dramatyczny.

    > Po miescie, w trasie?

    Jak to przeciętny kierowca, 90% wokół komina czyli do 200km dziennie,
    reszta trasy.

    > Juz chyba nawet odpowiednie urzedy przestaly wykrywac złe paliwo na
    > stacjach :-)

    W dużych miastach i owszem, ale na zadupiach dalej się trafiają
    oszczędni ajenci, tzn. oszczędzają na klientach.

    L.

  • 40. Data: 2023-08-28 17:18:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.08.2023 o 16:18, Lisciasty pisze:

    > Apki mają sens o tyle że jak masz konto u danego operatora to możesz
    > mieć zniżki, to samo jak masz kartę flotową albo od dealera.

    Ależ niech sobie są, ale jako dodatek dla chętnych, a płatność
    najzwyklejszą kartą powinna być wpisana już dawno europejską
    elektromobilność ver. 0.98.1RC z roku 2004.

    > Obrażanie się na apki jest bez sensu

    Nie obrażam się na apki, po prostu nie chodzę ciągle w twarzą wpatrzoną
    w ekran smartfona bo nie mam takiej potrzeby. Mnie wystarczają stare
    Nokie z Symbianem.

    > to tak jakbyś marudził że mając telefon trzeba mieć jakieś umowy i abonamenty i
    wysyłać gdzieś kasę, a nie
    > przykładać kartę płatniczą do telefonu i sobie dzwonić :>

    Już ponad ćwierć wieku temu nasze banki wprowadziły stałe polecenia
    przelewu, nie potrzeba było do tego nigdy żadnego telefonu.
    To teraz dopiero przyszła moda na różne apki czy lojalki i każdy, nie
    tylko banki, prześciga się jakby to jeszcze bardziej spierdolić.