-
31. Data: 2011-09-24 21:25:52
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: "PM" <x...@w...pl>
>>> To, że "elektroda" pracująca na mniejszym napięciu i prądzie przepali
>>> się wcześniej.
>>>
>> brawo!
>> tyle, że prąd akurat będzie większy (przy tej samej mocy)
>> np. żarówka amerykańska vs europejska.
>
> A gdzie jest napisane, że to inna żarówka?
>
A gdzie, że taka sama?
wymyślasz dodatkowe ograniczenia i zaraz bzdura! bzdura!
:->
-
32. Data: 2011-09-25 10:16:40
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2011-09-24 21:25, PM wrote:
>>>> To, że "elektroda" pracująca na mniejszym napięciu i prądzie przepali
>>>> się wcześniej.
>>>>
>>> brawo!
>>> tyle, że prąd akurat będzie większy (przy tej samej mocy)
>>> np. żarówka amerykańska vs europejska.
>>
>> A gdzie jest napisane, że to inna żarówka?
>>
> A gdzie, że taka sama?
> wymyślasz dodatkowe ograniczenia i zaraz bzdura! bzdura!
> :->
Z kontekstu wątku (w której badamy dwa takie same dziesięcioletnie auta
o takim samym przebiegu - 200 tys. km.) i wypowiedzi przedpiscy (Prędzej
przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V) z
naciskiem na zamiast. Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i
pogadamy:P
Ty wymyślasz dodatkowe założenia.
Jak już się masz czepiać to podpowiadam, że rezystancja (i impedancja)
też jest zależna od temperarury żarnika, więc jak dasz mniejsze napięcie
to mniej się nagrzeje i w efekcie będzie większy prąd niż wynikałoby z
prostej proporcji napięć. Ale i tak przedpisca racji nie miał.
Shrek.
-
33. Data: 2011-09-25 11:23:21
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-09-23, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
>> Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
>
> Ważnym parametrem będzie ilość obrotów silników, które oba mają za sobą.
>
> Jeśli "agresywny użytkownik" prawie ciągle trzyma swój pojazd między max
> momentem i mocą - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zużyty od
> tego, który "oszczędza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów,
> że umrze ze starości.
>
A ja bym powiedzial ze ilosc wykonanych suwow to nie wszystko, wazne tu
sa generowane obciazenia podczas jazdy ktore wplywaja na zuzycie
elementow w silniku.
Pominieto tez wazna rzecz - ilosc uruchomien. Jeden odpala zimny silnik
10 razy na dzien a drugi 2 razy. Podobnie z ciezarowkami ktore stygna
jak sie czas na tacho skonczy.
--
Artur
-
34. Data: 2011-09-25 14:57:36
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: "PM" <x...@w...pl>
>Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i
> pogadamy:P
słabo argumentujesz
wleję sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co?
> Ty wymyślasz dodatkowe założenia.
nie wymyślam, po prostu interpretuje brak założeń na korzyść stawiającego
tezę
a czepiam się czepiających co nie precyzują co im nie konkretnie nie pasuje
tylko walą na oślep: bzdura, debil, bałwan.
> Jak już się masz czepiać to podpowiadam, że rezystancja (i impedancja)
a która to cześć impedancji sie zmienia urojona czy rzeczywista i jak ta
rzeczywista się nazywa?
> też jest zależna od temperarury żarnika, więc jak dasz mniejsze napięcie
> to mniej się nagrzeje i w efekcie będzie większy prąd niż wynikałoby z
> prostej proporcji napięć.
no patrz, kto by pomyślał ;-)
>Ale i tak przedpisca racji nie miał.
>
Nie miał przy założeniu, że chodziło o podłączenie żarówki o napięciu
znamionowym 230V do napięcia 110V (a tu się początkowo nie określiłeś)
Można by dywagować czy przy obniżonym napięciu w żarówkach halogenowych
zachodzi cykl regeneracji, choć podobno ponieważ parowanie żarnika też jest
mniejsze to cuzamen do kupy żywotność jednak rośnie..
-
35. Data: 2011-09-25 16:37:40
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2011-09-25 14:57, PM wrote:
> słabo argumentujesz
> wleję sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co?
_Zamiast_. Wlewasz benzynę do disla?
-
36. Data: 2011-09-25 17:21:50
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: "PM" <x...@w...pl>
>> słabo argumentujesz
>> wleję sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co?
>
> _Zamiast_. Wlewasz benzynę do disla?
>
ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa!
a ktoś inny jeździ na ON zamiast na benzynie (bo ma inny samochód)
nie chwytasz, że nieprecyzyjnie się wyrażasz a wymagasz tego od innych?
-
37. Data: 2011-09-25 17:29:35
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2011-09-25 17:21, PM wrote:
>>> słabo argumentujesz
>>> wleję sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co?
>>
>> _Zamiast_. Wlewasz benzynę do disla?
>>
> ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa!
> a ktoś inny jeździ na ON zamiast na benzynie (bo ma inny samochód)
> nie chwytasz, że nieprecyzyjnie się wyrażasz a wymagasz tego od innych?
Spoko - skoro nie rozumiesz co znaczy zamiast i co wynika z kontekstu
wątku, to ja z tobą dyskutować nie zamierzam.
Shre,
-
38. Data: 2011-09-25 19:47:10
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 23-09-2011 o 23:05:12 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniu
> dociska do odciecia, czy kapelusznik, ktory pojedzie w trasie 80 na 4-tym
> biegu zamiast "200" na 5-tym.
>
> No dobra - 80 to moze juz na 5 jechac ..
>
A co powiesz na na to, że mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy
67 km/h - to jest jakieś 1300 rpm.
Pzdr
TG
-
39. Data: 2011-09-25 20:39:23
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-09-24 03:40, scobowski pisze:
> W dniu 2011-09-23 21:12, Robson pisze:
(ciach)
> jeżdżący spokojnie, powiedzmy do 70km/h na Niestachowskiej (taa :D),
No właśnie!
Po Niestachowskiej to jeździ się tak:
http://www.youtube.com/watch?v=nuQf9mf14hA
;)
-
40. Data: 2011-09-25 21:35:41
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: "PM" <x...@w...pl>
>> ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa!
>> a ktoś inny jeździ na ON zamiast na benzynie (bo ma inny samochód)
>> nie chwytasz, że nieprecyzyjnie się wyrażasz a wymagasz tego od innych?
>
> Spoko - skoro nie rozumiesz co znaczy zamiast i co wynika z kontekstu
> wątku, to ja z tobą dyskutować nie zamierzam.
to miłe.
Od wyrokowania co kto rozumie lub nie, też się powstrzymaj, tak w promocji.