  • 1. Data: 2013-08-13 22:37:52
    Temat: Który silnik (auto do 10 k pln) zużywa najmniej LPG
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Witajcie,

    proste pytanko. Szukam samochodu (w domyśle kompaktowego mieszczucha bo
    midle-size nie będzie aż tak bardzo ekonomiczny) który:

    - kosztuje do 10 k pln,
    - jest z dowlnego rocznika,
    - ma silnik z LPG
    - najważniejsze: w mieście* zużywa najmniej LPG.

    * pod podjęciem miasta rozumiem Warszawę, Katowice, Kraków w godzinach
    porannych (poza lipcem gdzie najwięcej ludu wyjeżdza na urlopy i nie ma aż
    takich korków) 8-10h, i popołudniwych.

    Co dla mnie znaczy "najmniej LPG" ? Nie tak dawno czytałem test w którym VW
    Up (lub Skoda Citigo) 1.0 z LPG zużyła średnio (dokładnie nie pamiętam) ale
    chyba 7.5l LPG uśredniając trasę i miasto. VW i Skodzina nie kosztują mniej
    niż 10k zł więc odpadają...

    Any ideas ?

    +

    --
    Bugatti

  • 2. Data: 2013-08-13 23:30:32
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Bugatti" <s...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - jest z dowlnego rocznika,
    > - ma silnik z LPG
    > - najważniejsze: w mieście* zużywa najmniej LPG.

    Moja skoda Fabia 1.4 MPI z gazem w miescie zuzywa ok. 9,5l gazu, na trasie
    jakies 8,5l, z 2002 roku kosztuje ok. 7 tys. zl, ma II generacje wiec
    odpalasz na LPG od razu. Srednio na 30 litrach przejezdzam ok. 330-350km,
    przy czym w ogole nie tankuje benzyny od wiosny do jesieni (tylko w zimie
    odpalam na benzynie).

  • 3. Data: 2013-08-13 23:38:58
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-08-13 22:37, Bugatti pisze:
> [...]
    > pamiętam) ale chyba 7.5l LPG uśredniając trasę i miasto. VW i Skodzina
    > nie kosztują mniej niż 10k zł więc odpadają...

    Im mniejsza pojemność tym większe spalanie. Dziwne ale sprawdzone i
    prawdziwe. Te małe pojemności to ze względów na kraje gdzie
    ubezpieczenie na wyższą moc i pojemność są holendernie wysokie.10 litrów
    w mieście to minimum na dzisiejsze ceny to i tak 20 zł ( w cenie Smarta
    diesla) Ja się kłaniam obecnie w stronę Nissana np Almera/Primera od 1,6
    do 2,0 pojemności,spokojnie kupisz z gazem jakąś 1998 do 2001 do 10 000
    zł. Ważne żeby zobaczyć czy mocno korozja ją zjada przed zakupem. Nie
    zabezpieczony dodatkowo przez właściciela samochód powłoką antykorozyjną
    będzie poważnie zjedzony w 2013 r.
    Za grupą VAG poza RS4 nie przepadam.

  • 4. Data: 2013-08-14 08:12:26
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 13.08.2013 22:37, Bugatti wrote:
> [...]
    > - jest z dowlnego rocznika,
    > - ma silnik z LPG
    > - najważniejsze: w mieście* zużywa najmniej LPG.

    Matiz 6-7 LPG
    Meriva 1.4 8-9 LPG
    Panda 1.1 7 LPG

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2013-08-14 14:48:00
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > ale chyba 7.5l LPG uśredniając trasę i miasto. VW i Skodzina nie kosztują

    Astra II 2.0 16V - spalanie trasa - 8.4l Gazu (trasa nad morze ok 600km co
    roku sprawdzone zapakowane pod sufit + 3 osoby, miasto 10l gazu a i w miare
    dynamiczny silnik, delikatna jazda do 130kmph

    do tego trochę benzyny zuyzwa na sekencji, mozna odpalac z benzyny nawet
    przy sekwencji którą mam
    w trybie awaryjnym

    tania w eksploataci na gazie 140k przejechalem raz robiłem uszczelkę pod
    głowicą
    i niedawno zawory wymieniałem, ale to z mojej winy bo pompa wody strzeliła,
    przestawiło rozrząd a na siłę musiałem odjechać z pod garażu i wygięło mi
    zawory, pozatym tylko sprawy exploatacyjne przez ostatni 7 lat.

  • 6. Data: 2013-08-15 16:13:45
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości:

    > Matiz 6-7 LPG
    > Meriva 1.4 8-9 LPG
    > Panda 1.1 7 LPG

    Z własnego doświadczenia czy z czyjegoś ? ;-)

    Masz (i inni użytkownicy tej grupy) jakieś problemy z LPG w kwestii
    eksploatacji ? Podobno czasem tj. 60 tys km trzeba wymieniać
    wtryskiwacze...podobno. W sumie ich koszt wymiany po przejechaniu tych 60
    tys. km i tak jest znikomy w porównaniu do silników benzynowych ale czy po
    drodze są jakieś inne awarie ?

    --
    Bugatti

  • 7. Data: 2013-08-15 17:19:01
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 15.08.2013 16:13, Bugatti wrote:

    > Z własnego doświadczenia czy z czyjegoś ? ;-)

    Moje auta ...
    Matiz ma ponad 200k przejechane na gazie i wtryskow nie wymienialem.
    Meriva ma 180k na gazie i tez git.
    Panda na gazie 150k silnikowo ok, reszta gorzej :)

    Musisz pilnowac swiec i kabli jak sa. Reszta jak w benzynie.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 8. Data: 2013-08-16 10:57:39
    Od: Wojtek <p...@a...eu>

    Dnia Tue, 13 Aug 2013 22:37:52 +0200, Bugatti napisał(a):

    > Any ideas ?
    >
    > +

    Lanos 1.3 - 8-8.5/100 w cyklu mieszanym, z doświadczeń własnych.

    --
    Wojtek