  • 1. Data: 2010-10-07 18:46:25
    Temat: Który repeater kupic aby działało z Erą i Orange do internetu?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Kraków, sąsiad z sąsiadem chcą na spółkę zainwestować w repeater
    GSM aby sobie poprawić ch*jowy zasięg w domu: w piwnicy traci
    zasięg w ogóle, na parterze jest raptem jedna kreska przy antenie,
    a i to tylko jak jest dobry dzień, bo zwykle i tak zrywa połączenia...
    Jeden sąsiad ma Orange, drugi Erę... obydwaj chcą mieć internet.

    Czy te urządzenia działają we wszystkich sieciach czy dedykowane do 1?
    Jedna sztuka obsłuży ruch w kamienicy jeśli inni się też "podłączą"?
    Czy będzie również pomagać w dostępie do internetu przez GSM 3G?

    Nigdy nie miałem czegoś takiego... Czy to się konfiguruje jakoś dla
    użytkowników, przydziela konta, hasła czy po prostu każdy w zasięgu
    będzie korzystał z mocniejszego sygnału, niezależnie od sieci GSM?

    Jakiego producenta, i który model polecilibyście?

  • 2. Data: 2010-10-08 08:14:51
    Od: "Baluu" <b...@o...pl>

    repeater UMTS nie jest tani

    Ja mam tańszą propozycję. Taki sposob zastosowalem w domku [wolnostojący
    dom] w poprawa zasięgu jest rewelacyjna.

    Zainstalowalem antenę na kominie w kieruntu stacjibazowej operatora, a kabel
    został puszczony przez komin który od wielu lat nie jest uzywany. Kabel
    podlaczylem do routera wifi - Huawei d100 który na allegro za okolo 200 zl
    mozna kupic. Do tego routera podlaczamy modem np Huawei e122 i mamy internet
    wifi w całym domu :))

    duzo tansze rozwiazanie niz repeater.

  • 3. Data: 2010-10-08 11:30:48
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > użytkowników, przydziela konta, hasła czy po prostu każdy w zasięgu
    > będzie korzystał z mocniejszego sygnału, niezależnie od sieci GSM?

    Z tego co widziałem to chyba zwykłe wzmacniacze.

  • 4. Data: 2010-10-08 11:34:52
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    > Z tego co widziałem to chyba zwykłe wzmacniacze.

    Femtokomórki robią więcej, ale wymagają współpracy z operatorem przez
    internet. No i można sobie bramkę GSM->DECT postawić, ale to oczywiście
    trochę co innego daje.

  • 5. Data: 2010-10-09 00:47:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Baluu" <b...@o...pl> wrote in message news:i8mju4$lar$1@news.onet.pl...
    > repeater UMTS nie jest tani

    Nigdzie nie pisałem, że cena stanowi jakiś problem...
    Prosiłem o rekomendację urządzenia które spełni moje wymagania
    od strony technicznej. Możesz coś takiego zaproponować?

> [...]
    > 200 zl mozna kupic. Do tego routera podlaczamy modem np Huawei e122 i mamy

    Nie rozumiem - antenę GSM z komina podłączasz do routera wifi
    a do niego modem GSM?? I jak to ma działac aby wzmocnić sygnał
    komórek do rozmów i internetu?

  • 6. Data: 2010-10-09 13:14:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> wrote in message
> [...]
    >
    > Femtokomórki robią więcej, ale wymagają współpracy z operatorem przez
    > internet. No i można sobie bramkę GSM->DECT postawić, ale to oczywiście

    Jeśli urządzenie jest reklamowane jako "multi-user" to znaczy że jest
    to tylko zwykły wzmacniacz czy że jest tam coś więcej? Popatrz tu:
    Wilson Electronics 801241 MobilePro Multiple-User Cell Phone Signal Booster
    for Car/Home
    http://www.amazon.com/dp/B001IBMLKM/ref=pe_112070_17
    185140_pe_epc_t3
    Nie piszą niestety jak długi kabel antenowy dodają do zestawu za $159.

    Ten jest w wersji Dual-Band (800/1900 MHz), czyli pasma amerykańskie,
    ale pewnie robią coś w tym stylu na 850/1800/2100MHz dla Europy.
    Czy ktoś może doradzić model/producenta takiego urządzenia na Europę?

  • 7. Data: 2010-10-09 13:21:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ten jest w wersji Dual-Band (800/1900 MHz), czyli pasma amerykańskie,
    > ale pewnie robią coś w tym stylu na 850/1800/2100MHz dla Europy.

    Tak się wczytuję w dane technicznę i widzę:
    "Frequency: 824-894 MHz / 1850-1990 MHz"
    Czy to dolne pasmo nie pokrywa się z europejskim 850MHz?
    Ale i tak łyso byłoby mieć tylko jedno pasmo na wzmacniaczu...

    Widze tez podobne gadgety o nazwie zBoost, ale to samo pasmo.
    Kto robi europejskie zakresy czestotliwosci?

  • 8. Data: 2010-10-09 19:20:05
    Od: "Mirek" <WYWALTO mirekd5 @ w wp.pl>

    > Kto robi europejskie zakresy czestotliwosci?

    Andrew i Allgon, to sprzęt profi:
    http://www.commscope.com/andrew/eng/product/cov_cap/
    rf_coverage/1206540_13521.html
    http://www.powerwave.com/repeater-software.asp
    Mirek

  • 9. Data: 2010-10-09 19:37:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mirek" <WYWALTO mirekd5 @ w wp.pl> wrote in message

    > Andrew i Allgon, to sprzęt profi:
    > http://www.commscope.com/andrew/eng/product/cov_cap/
    rf_coverage/1206540_13521.html
    > http://www.powerwave.com/repeater-software.asp

    I ile to kosztuje? Jak profi to pewnie dużo...
    Jest coś w cenie 500zł lub mniej?

  • 10. Data: 2010-10-10 03:53:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Znalazłem coś, co chyba spasi:
    http://www.amazon.co.uk/Orange-T-Mobile-Mobile-Repea
    ter-1800/dp/B002LYH7TU/
    Pasmo 1800MHz - czy to obsłuży Orange w Polsce razem z Erą?