  • Data: 2010-03-04 17:54:52
    Temat: Re: Który internet mobilny najlepszy ?.
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-04 15:12, 1634Racine wrote:

    > bez wdawania sie w fizyke [ja akurat pozwalam sobie na to, bom po fizyce
    > :), to, zebys nie zapetlał sie w mysleniu:

    Mogłem napisać o matematyce, ale byłyby protesty, co to ma wspólnego z
    radiem :-)

    > i "7", i "1" jest szybkoscia maksymalna. I sa powody, ze ani na
    > siodemce, ani na jedynce nie osiagasz tego. Jesli nie osiagasz, to
    > znaczy, ze (zazwyczaj) osiagasz mniejsza predkosc. Powody takich spadkow
    > ponizej teoretycznej sa identyczne dla obu pulapow maksymalnych.
    > To teraz odpowiedz sobie juz sam: z ktorego pulapu lepiej
    > spadac,zakladajac, ze powody obnizania max pulapu sa takie same?

    Nie zgodzę się z Tobą. Ograniczenie prędkości nie następuje w torze
    radiowym, tylko już w sieci szkieletowej. W związku z tym wiesz, że
    maksymalnie masz 1 Mbps (co nie jest do końca prawdą, bo podczas moich
    prób osiągałem do 1,6 Mbps), a mniej w przypadku większego obciązenia
    komórki.

    Nieprawdą (albo nie całą prawdą) jest też to, że w Plusie masz 7 Mbps.
    Jest już zauważalna liczba stacji z HSPA+, pozwalającym na teoretyczną
    prędkość 21 Mbps, a praktyczną rzędu 17.