  • 21. Data: 2011-04-27 18:26:11
    Temat: Re: Który dysk 1,5G ?
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 27 Apr 2011 19:17:02 +0200
    doszła do mnie wiadomość <ip9j2f$jds$1@news.onet.pl>
    od "VSS" <v...@o...pl> :

    >dziekuję za informację. dysk ma pracować na ftp'ie na łączu 50MB więc
    >transfery na poziomie 100MB wystarczą mi w 100%. Kupie prawdopodobnie
    >samsunga choć przyznaję, ze za czasów gdy składałem komputery (8-15 lata
    >temu) samsungi to dyski które miały najgorsza opinię.

    Weź pod uwagę, że te 100MiB/s to tylko w teorii, w praktyce sprawa
    wygląda nieco inaczej, np:
    http://www.xbitlabs.com/articles/storage/display/15-
    2tb-hdd-roundup_9.html#sect0

  • 22. Data: 2011-04-27 19:18:21
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-27 20:26, Tomasz Jasiński wrote:
> [...]
    > od "VSS"<v...@o...pl> :

    > Weź pod uwagę, że te 100MiB/s to tylko w teorii, w praktyce sprawa

    Odnoszenie się to transferu ciągłego ( nie jest to transfer teoretyczny
    a realny 'sektor po sektorze') jest najprostszym podejściem do tematu
    (które zazwyczaj znajduje zastosowanie w domowych i SOHO warunkach).
    Uwzględniając faktyczne funkcjonowanie dysku trzba wziąć pod uwagę
    system plików, system operacyjny, pamięć ram, liczbę jednoczesnych
    użytkowników, charakter plików etc. Takie elementy powinna znać osoba
    zajmująca się sprzętem

    W kilku słowach przy drastycznym obciążeniu (mocno losowy dostęp),
    zazwyczaj stosuje się rozbudowane RAID'y (więcej niezależnych zestawów
    głowic). Stosując dyski 'raid-edition', zwiększymy liczbe IO/s o raptem
    parenascie %.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 23. Data: 2011-04-27 19:42:18
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:4db85085$...@n...home.net.pl,
    DooMiniK <f...@m...com> nastukał:
    > Zaraz będzie, że się czepiam - jakie to łącze?

    łącze do internetu o przepustowości 50/25 Mb/s

    --
    VSS

  • 24. Data: 2011-04-27 19:44:32
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-04-27 17:29, Radosław Sokół pisze:
    > "1.5 G" oznacza właśnie... przeciążenie

    nie, oznacza 1,5 stalej grawitacji. Przyspieszenie ziemskie oznaczamy
    mala literka g.

    --
    the_foe

  • 25. Data: 2011-04-27 19:45:16
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:0...@4...co
    m,
    Tomasz Jasiński <B...@i...invalid> nastukał:
    > Weź pod uwagę, że te 100MiB/s to tylko w teorii, w praktyce sprawa
    > wygląda nieco inaczej, np:
    > http://www.xbitlabs.com/articles/storage/display/15-
    2tb-hdd-roundup_9.html#sect0

    Na sczęscie to FTP "prywatny" więc nie stresuję się jakimiś drobnymi
    opóźnieniami i zwalnianiem transferu. Ważne aby nie padł po kwartale
    kręcenia się.

    --
    VSS

  • 26. Data: 2011-04-27 19:46:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-27 21:42, VSS pisze:
    > W wiadomości:4db85085$...@n...home.net.pl,
    > DooMiniK <f...@m...com> nastukał:
    >
    > łącze do internetu o przepustowości 50/25 Mb/s

    A teraz tak na serio: odróżniasz chyba Mb od MB?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 27. Data: 2011-04-27 19:48:04
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-04-27 20:09, Adam pisze:

    > Ty już lepiej się nie odzywaj ;)
    > Widzisz, że delikwentowi merdają się pojemności z przeciążeniem lub
    > indukcją, bity natomiast z bajtami :(
    > Ale zaraz jeszcze mnie się oberwie ;)

    cud, ze nikt nei zapytal czy chce 1,5 terabajta czy 1,5 tebibajta. ;)

    --
    the_foe

  • 28. Data: 2011-04-27 19:49:22
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-04-27 21:46, Adam pisze:
    > yba Mb od MB?

    I MB od MiB ;)

    --
    the_foe

  • 29. Data: 2011-04-27 19:49:59
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:ip9rqm$mdo$...@n...onet.pl,
    Adam <a...@p...onet.pl> nastukał:

    > A teraz tak na serio: odróżniasz chyba Mb od MB?

    czepisz się gówien, nieraz źle naciśnie mi się shift a ty robisz sceny jakby
    tuplew spadł na ziemię. dobrze wiesz o czym piszesz ale próbujesz pokazać,
    ze jesteś bogiem w komputerach. mam wrażenie, ze masz mniej lat niz ja mam
    komputery w domu.

    --
    VSS

  • 30. Data: 2011-04-27 20:12:52
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    >W wiadomości:0...@4...co
> [...]

    ale zaden z tych trzech modeli tego nie zagwarantuje.