  • 11. Data: 2014-04-25 00:42:56
    Temat: Re: Którą płytę z chipsetem Z81 lub Z8 7 polecilibyście?
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Pszemol pisze:

    > Z tym że to funkcja samego chipsetu Intela i różnic między Z87 i H87
    > a nie zasługa płyty głównej...

    ATSD nie chcesz Asrocka? Ponoć są lepiej zaprojektowane jeśli chodzi o
    rozmieszczenie elementów (kwestia chłodzenia) niż Asus.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2014-04-25 02:33:27
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał:

    > Patrzyłem na płyty ASUSa, MSI - nie wiem na którą się zdecydować.

    Od MSI trzymaj się z daleka. Płyty kiepskie a wsparcie zerowe. Poszukiwanie
    sterowników to makabra.

    Pzdr

  • 13. Data: 2014-04-25 02:54:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> wrote in message

    > ATSD nie chcesz Asrocka?

    Nie wiem czy nie chcę bo nie spotkałem się z tą marką w życiu :-)

    > Ponoć są lepiej zaprojektowane jeśli chodzi o rozmieszczenie elementów
    > (kwestia chłodzenia) niż Asus.

    To akurat dla mnie najmniej ważna sprawa bo nie podkręcam niczego
    i wszystkie swoje pecety używam z oryginalnymi wiatrakami Intela
    z którymi CPU przyszły w pudełku.

    Jak wygląda sprawa z szybkością pracy tych płyt, z listą funkcji,
    kompatybilnością software, ceną, trwałością, itp/itd?

  • 14. Data: 2014-04-25 06:55:58
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Pszemol pisze:

    > To akurat dla mnie najmniej ważna sprawa bo nie podkręcam niczego
    > i wszystkie swoje pecety używam z oryginalnymi wiatrakami Intela
    > z którymi CPU przyszły w pudełku.

    Z tego co widziałem na YT boxowe wentylatory np. od core i7 głośno,
    bardzo głośno woła o pomostę do nieba. W sumie nie wiadomo po co Intel
    sprzedaje CPU razem z coolerem skoro nadaje się on do śmietnika.

    > Jak wygląda sprawa z szybkością pracy tych płyt, z listą funkcji,
    > kompatybilnością software, ceną, trwałością, itp/itd?

    Kiedyś Asrock to była najniższa półka (jakość i cena). Do dziś zachowali
    znakomite ceny a jakość poszła bardzo do góry i prześcignęła inne marki
    (np. Asusa).

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 15. Data: 2014-04-25 10:21:06
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Pszemol nabazgrał(a):

    > Chciałbym mieć oprócz VGA również wyjście HDMI... Będzie i5-4440.
    > Nie zależy mi na podkręcaniu proca ale chcę mieć SSD caching
    > - będę miał dwa dyski, jeden 64GB SSD i jeden duży 2TB tradycyjny.

    Zastanów się nad 128GB SSD zdecydowanie warto dołożyć troszkę i mieć święty
    spokój ...

    > Patrzyłem na płyty ASUSa, MSI - nie wiem na którą się zdecydować.

    Ja bym brał w tej kolejności Asrock > MSI > ASUS/Gigabyte ...

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 16. Data: 2014-04-25 10:25:02
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Kamil nabazgrał(a):

    > Od MSI trzymaj się z daleka. Płyty kiepskie a wsparcie zerowe.

    To samo bym powiedział 3 - 4 lata temu, obecnie bardzo dużo zmienili w
    polityce wsparcia i niezawodności.

    > Poszukiwanie sterowników to makabra.

    To producencji układów jak Intel/AMD/Realtec już nie istnieją ??

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 17. Data: 2014-04-25 14:28:03
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "Chris" <c...@m...com> wrote:
    > Pszemol nabazgrał(a):

    > Zastanów się nad 128GB SSD zdecydowanie warto dołożyć troszkę i mieć święty spokój

    A jak tą poradę uzasadnisz?
    Bo ja chcę użyć tego drugiego dysku w roli "SSD Cache", a z tego co
    czytałem o chipsetach Intela to maksymalny rozmiar SSD w tej konfiguracji
    to właśnie 64GB.
    W większych dyskach też jest tylko 64Gb używane do SSD a reszta dysku się
    marnuje, albo wykorzystasz tą resztę na taką dziwna, małą partycję, z
    osobną literką dysku - troche to dla mnie bez sensu... Tak czy insczej
    akurat już mam 64gb poroletni dysk SSD z OCZ. Leży na półce nieużywany.
    Będzie miał zastosowanie w nowym zestawie :-)

    http://www.pugetsystems.com/labs/articles/How-it-Wor
    ks-Intel-SSD-Caching-148/
    " SSD caching is limited to 64GB. If the SSD is larger than 64GB, the
    remaining space is partitioned as a standard drive. You can either leave
    this space empty, or format it for use as additional storage through
    Window's Disk Management utility."

    > Ja bym brał w tej kolejności Asrock > MSI > ASUS/Gigabyte ...

    Ok, ok, przekonaliście mnie :-)
    Zerknę też na ofertę Asrock'a.

  • 18. Data: 2014-04-25 14:28:04
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Piotr Rezmer <p...@b...pl> wrote:

    > Z tego co widziałem na YT boxowe wentylatory np. od core i7 głośno,
    > bardzo głośno woła o pomostę do nieba. W sumie nie wiadomo po co Intel
    > sprzedaje CPU razem z coolerem skoro nadaje się on do śmietnika.

    A możesz rozwinąć nieco temat i napisać czemu uważasz, że nadają się na
    śmietnik?

    Bo ja rozumiem, że komuś, kto podkręca CPU, standardowe chłodzenie nie
    wystarcza, ale podkręcacze to zupełnie osobna grupa konsumentów i nie ma
    sensu ujednolicać ich potrzeb z potrzebami normalnego śmiertelnika.
    Ja wiele komputerów z CPU Intela zbudowałem i na wiatrakach Intela z
    pudelka z CPU nigdy się jeszcze nie zawiodłem.
    Są ciche, wydajne i trwałe.

    > Kiedyś Asrock to była najniższa półka (jakość i cena). Do dziś zachowali
    > znakomite ceny a jakość poszła bardzo do góry i prześcignęła inne marki (np.
    Asusa).

    I piszesz o tym prześcignięciu Asusa pod względem jakości na jakiej
    podstawie?

  • 19. Data: 2014-04-25 14:43:59
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Pszemol nabazgrał(a):

    > A jak tą poradę uzasadnisz?

    Bo system + soft stawia się na SSD i zapominasz o czymś takim jak SSD Cache
    ..

    > Bo ja chcę użyć tego drugiego dysku w roli "SSD Cache", a z tego co
    > czytałem o chipsetach Intela to maksymalny rozmiar SSD w tej konfiguracji
    > to właśnie 64GB.

    Nie wnikałem w to bo nie znam nigogo kto by tak robił ...

    > Ok, ok, przekonaliście mnie :-)
    > Zerknę też na ofertę Asrock'a.

    To moja sugestja na podstawie xx letniego doświadczenia ale każdy ma swój
    rozum i wybierze to co dla mniej jest OK :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 20. Data: 2014-04-25 14:53:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <c...@m...com> wrote in message
    > Pszemol nabazgrał(a):

    > Bo system + soft stawia się na SSD i zapominasz o czymś takim jak SSD
    > Cache

    Ja jednak nie wyobrażam sobie zmieścić się na tego typu dysku, nawet 128GB.
    Teraz mam 1TB i myślę o zakupie większego :-)

    > Nie wnikałem w to bo nie znam nigogo kto by tak robił ...

    SSD Cache ma tu jedną, dla mnie podstawową, zaletę - że dane siedzą
    sobie na głównym dysku nieruszane, a SSD służy tylko jako cache, czyli
    *kopia* podręczna. Jak się SSD wykorbi to danym się nic nie stało...

    Masz więc prędkość podobną jak w dyskach "hybrydowych" a większą
    swobodę wyboru który dysk użyjesz jako talerzowego a który jako SSD.