  • Data: 2015-08-10 12:23:16
    Temat: Re: Kto winien?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-08-10 01:54, Iguan_007 wrote:

    > Nie bardzo tak to widze. Jesli zauwazysz w ostatnim momencie przeszkode i ja
    ominiesz, nie bedziesz winny ze ten z tylu (jadacy za blisko) na nia wpadnie.
    Kierowca ciezarowki moze byc winny zaspania/wjechania na inny pas, ale to juz tylko
    problem osobowki ze wpadla na stojacy samochod. To nie tirowiec kazal mu jechac na
    swoim zderzaku.

    No to z innej beczki - ostatnio widziałem coś takiego - trzy pasy lewym
    moto (nie za szybko, bo mokro i ogólnie wszyscy raczej za szybko nie
    jadą) ze środkowego autobus - kierunek zmienił pas do połowy i wrócił
    jak zobaczył co zmajstrował, moto przy hamowaniu gleba, ale autobusu nie
    dotknął (zatrzymał się na swoim pasie na wysokości kabiny autobusu).
    Czyja wina?

    A - Kierowcy autobusu, bo _zaczął_ zmieniać pas bez upewnienia się .

    B - Motocyklisty, bo gdyby się nie slizgnął, to jednak by się na swoim
    pasie zmieścił (autobus zmienił pas do połowy więc jakieś 1,5 metra
    zostało) i skończyłoby się na tradycyjnej "kurwie"?

    C - wspólwina - kierownik autobusu wymusił bo zastosował zasadę nie
    widzę, żeby coś tam było to jadę, a kierownik moto jakby jechał wolniej,
    miał większe umiętności (lub ABS) to by nie leżał.

    D - nie było kolizji nie ma sprawy.

    Shrek.