  • 11. Data: 2012-08-30 12:03:27
    Temat: Re: Kto skalibruje metrahit?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:k1lgtf$c0q$1@usenet.news.interia.pl...

    > W razie czego sluze Zeroplusem, I2C/SPI i inne takie rozkoduje, pokaze i
    > objasni.

    Na miejscu czy na wynos? :-)
    Wczoraj rozebrałem miernik na atomy i znalazłem generator dryftu.
    Opornik węglowy masowy o wartości 1% całości dzielnika który naturalnie
    popłynął + 15% od nominału a kto wie ile od nowości. Do tego troszkę
    popłynął dzielnik (jakieś 0,05) i wzmacniacz zakresu 0,3V (jakieś 0,15%).
    Tak czy siak będę musiał obkumać jak go skalibrować więc pisał bym się na
    ten analizator. Już myślałem nawet nad jakimś prostym analizatorem na
    atmedze.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 12. Data: 2012-08-30 17:03:02
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2012-08-30 12:03, Ukaniu pisze:

> [...]
    > Tak czy siak będę musiał obkumać jak go skalibrować więc pisał bym się
    > na ten analizator. Już myślałem nawet nad jakimś prostym analizatorem na

    Czyli jednak dzielnik? W takim razie nie trzeba grzebać w części
    cyfrowej, dobierając rezystory powinieneś przywrócić fabryczną dokładność.
    Swoją drogą dziwne, iż wstawili rezystor węglowy w dokładny miernik,
    przecież to najtańsze i najgorsze rezystory z tamtego czasu.
    K.

  • 13. Data: 2012-08-30 22:55:52
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > więc pisał bym się na ten analizator

    Od wtorku bede juz w naszym miasteczku, wiec welcome.
    Odezwij sie na priv (adres w sigu).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2012-08-31 09:05:02
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Swoją drogą dziwne, iż wstawili rezystor węglowy w dokładny miernik,
    > przecież to najtańsze i najgorsze rezystory z tamtego czasu.

    Pewnie wszystko po trochu. Dobrał bym rezystory jakby było wiadomo który do
    czego, bo wchodzą i wychodzą z jednego sporego scalaka w obudowie plcc 68?
    (tam też jest i referencja). Poszlaki - dość satły błąd -0,2% wskazywały na
    referencję, po wstawieniu masowego zgodnego wartością nominalną błąd na
    zakresach 1k-30V jest -0,05% na 3V w punkt a na 0,3V -0,15.
    W 2000 roku oporniki masowe nie były zbyt popularne, zastosowany jest w
    układzie do ochrony przed przepięciami, stąd pewnie kluczował była
    bezindukcyjność i zdolność pochłaniania sporych energii impulsowo.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz