  • 151. Data: 2016-08-17 00:22:09
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 16.08.2016 o 14:26, Adam pisze:

    > Ery wtedy jeszcze chyba nie było (jakieś 1993-1995).
    > Natomiast Centertel naliczał opłaty po 5 sekundach od nawiązania
    > połączenia.

    Era od czterech.

  • 152. Data: 2016-08-17 00:33:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 23:35:48 +0200, HF5BS napisał(a):

    > Zastanówmy się, ile tej kasy wyszło kumkać... Wielka mi uprzejmość, użyczyć
    > logo... a później doić za to logo całkiem spory kawałek przychodów.

    No wlasnie - tego nie wiem ile.

    > Wiadomo. Kioskarka Basia nie dopłaci 5 groszy podatku, to potraktują ją
    > niemalże jak jawnogrzesznicę za czasów Chrystusa. Nie dopłacisz 5 miliardów
    > groszy, to odpalisz Prezesowi (nie temu...) pod stołem 20% i zapominają o
    > sprawie (uwaga, nie usiłuję oskarżać. Piszę po prostu, co się zdarzało. Choć
    > z drugiej strony Al Capone... no, wiecie.

    No ale caly cywilizowany swiat tak to zalatwia. Przetarg, otwarty,
    wygrywa lepsza oferta, a potem zarabia na uslugach.
    I nawet nie bardzo jest co krytykowac w kryteriach oceny.

    > Nie powiesz mi, że kasa od abonentów zostaje W CAŁOŚCI w kraju...?

    Nawet nie probuje - TP to przede wszystkim ogromne zakupy sprzetowe.

    Ale pozostanmy przy rozliczeniu FT - wiadomo za ile akcje kupila,
    wiadomo ile dywidendy dostala, nie wiadomo ile po cichu przepchnela -
    za znaczek, za doradzctwo, byc moze za sprzet,

    > Ja im po
    > prostu nie bardzo chcę wierzyć. FOZZ, ART-B, ot, tak z chmur, z deszczem
    > kapnęło?

    Art-B to raczej bez udzialu rzadu - prywatna inicjatywa.

    J.

  • 153. Data: 2016-08-17 10:59:54
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > No wlasnie - tego nie wiem ile.

    ZTCW, całkiem sporo. Niby jakiś drobny procent. ale OIMW, gdyby ta kasa
    została w kraju, to z pewnością niejedną ulicę by się wyremontowało na
    tip-top.

    > No ale caly cywilizowany swiat tak to zalatwia. Przetarg, otwarty,
    > wygrywa lepsza oferta, a potem zarabia na uslugach.
    > I nawet nie bardzo jest co krytykowac w kryteriach oceny.

    Wiadomo. Ale, co na stole, co pod stołem...?

    > Ale pozostanmy przy rozliczeniu FT - wiadomo za ile akcje kupila,
    > wiadomo ile dywidendy dostala, nie wiadomo ile po cichu przepchnela -
    > za znaczek, za doradzctwo, byc moze za sprzet,

    Za sam znaczek, a teraz Oranżadzie podobnie, za logo.

    > Art-B to raczej bez udzialu rzadu - prywatna inicjatywa.

    Wiadomo, ale skutki były powszechne.

    Kiedyś, na mojej centrali, pokusiłem się o policzenie, ile by zarabiała
    załoga całego zakładu pracy, także osoby z innych działów, ze sprzątaczkami,
    portierami i herbaciarkami, etc., gdyby z 1% zysków mojej centrali, płacić
    im pensje. Za jedną wszyscy by spokojnie rok pożyli, mogąc jeździć na dobre
    czasy za granicę, itd. Powiem tak, ja chętnie Państwu Polskiemu oddałbym 50%
    całych moich takich przychodów i to bez jakichkolwiek odliczeń na moją
    korzyść, tyle tego było. Jeden procent. A co z pozostałymi 99? To ja nawet
    nie wiem, niech dadzą ten jeden, oraz jako bonus, święty spokój, bym mógł na
    to zarabiać, bo ja nie chcę darmo.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 154. Data: 2016-08-17 11:26:32
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-08-16 17:24, Sebastian Biały wrote:

    > Czyżbyś nie pojmował ironii? Sprzedawcy majtek na targu uwazają Makro za
    > elitarne bo ich klienci (niższa wartwa społeczna używających majtki) nie
    > maja do niego wstepu. Żałosne, ale jak widac działa i chyba jest
    > istotnym elemenetem całości interesu.

    Mogę ze smutkiem potwierdzić powyższą obserwację,
    tak BTW to oprócz kupowania w Makro ludzi tych dotknął syndrom budowania
    zbyt duzych domów i kupowania zbyt drogich samochodów,
    potem wszyscy (całymi rodzinami) wpieprzają (przez 10 lat) nadgniłą
    marchewkę z Kauflandu - budżety jakoś muszą się równoważyć ;-)

    Włodek

  • 155. Data: 2016-08-17 11:38:13
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:57b42dc8$0$12543$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mogę ze smutkiem potwierdzić powyższą obserwację,
    > tak BTW to oprócz kupowania w Makro ludzi tych dotknął syndrom budowania
    > zbyt duzych domów i kupowania zbyt drogich samochodów,

    Przedłużanie męskości...?

    > potem wszyscy (całymi rodzinami) wpieprzają (przez 10 lat) nadgniłą
    > marchewkę z Kauflandu - budżety jakoś muszą się równoważyć ;-)

    Jak w slynnym, choć już zapomnianym dowcipie - Kowalski kupił wymarzone
    auto. Za trzy dni umarł z głodu.

  • 156. Data: 2016-08-17 11:38:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 sierpnia 2016 11:26:34 UTC+2 użytkownik n...@g...com
    napisał:
    > Mogę ze smutkiem potwierdzić powyższą obserwację,
    Ja również.

> [...]
    > potem wszyscy (całymi rodzinami) wpieprzają (przez 10 lat) nadgniłą
    > marchewkę z Kauflandu - budżety jakoś muszą się równoważyć ;-)
    Z moich obserwacji wynika że Ci ludzie mają po prostu dużą zdolność kredytową i stąd
    wszystko jak wyżej piszesz
    Zdolność jednak ma to do siebie z kiedyś maleje lub "brak zdolności" się pojawia;)

  • 157. Data: 2016-08-17 12:52:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > Mogę ze smutkiem potwierdzić powyższą obserwację,
    > tak BTW to oprócz kupowania w Makro ludzi tych dotknął syndrom
    > budowania zbyt duzych domów i kupowania zbyt drogich samochodów,

    Nie chcę, by to wyglądało jak próba zajmowania wyżej położonej grzędy,
    ale mam inne spostrzeżenia. Gdybym zrobił badania na lokalnej próbce
    społeczności, to by się okazało, że bieganie z jakąś kartą do Macro
    jest synomimem megaobciachu. Domy budują wielkością takiej, jak im
    potrzeba, takież mają samochody. Samochody używane, i to -- o zgrozo
    -- niekoniecznie od nowości przez nich samych. Mam tu na myśli również
    osoby w górnym centylu dochodów. Nie wiem, czy to z wiekiem (czasem)
    ludzie mądrzeją, czy w Warszawie jest inaczej niż dajmy na to na Podlasiu.

    > potem wszyscy (całymi rodzinami) wpieprzają (przez 10 lat) nadgniłą
    > marchewkę z Kauflandu - budżety jakoś muszą się równoważyć ;-)

    Dodam jeszcze, że przeważnie nie widzą niczego złego w robieniu zakupów
    w Kauflandzie czy Biedronce.

    Jarek

    --
    Bieda u nas panie -- jeździmy samochodami bez dachu, musimy jeść
    spleśniały ser i popijać starym winem.

  • 158. Data: 2016-08-17 14:08:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2016 11:26:32 +0200, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > Mogę ze smutkiem potwierdzić powyższą obserwację,
    > tak BTW to oprócz kupowania w Makro ludzi tych dotknął syndrom budowania
    > zbyt duzych domów

    Moze, ale co to sa zbyt duze domy ?
    Sie prowadzi dzialalnosc, sie zarabia mozna sobie dom jaki sie chce
    wybudowac ... i sie moze okazac, ze do Makro najblizej.

    >i kupowania zbyt drogich samochodów,

    Patrz na Piotra. Sie zblizamy do tych czasow ze tanie auto to nowe
    auto. Z gwarancja, a nie z koniecznoscia robienia doktoratu.

    > potem wszyscy (całymi rodzinami) wpieprzają (przez 10 lat) nadgniłą
    > marchewkę z Kauflandu - budżety jakoś muszą się równoważyć ;-)

    Hm, u mnie w Kauflandzie marchewka dobre. W ogole Kaufland w miare
    dobry i tani ... ale chleb sie popsul.

    Ale zaraz - to juz nie kupuja w Makro ?

    J.

  • 159. Data: 2016-08-17 14:40:02
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Patrz na Piotra. Sie zblizamy do tych czasow ze tanie auto to nowe
    > auto. Z gwarancja, a nie z koniecznoscia robienia doktoratu.

    To nie ta alternatywa w tym przypadku.
    Gwarancja jeszcze była (nawet nam w jednym sprzęgło na gwarancji wymieniali)
    tylko jak mechanikowi w serwisie udowodnić, że nie zostawiłem włączonych
    świateł, skoro nie potrafię na zawołanie tej sytuacji powtórzyć?
    P.G.

  • 160. Data: 2016-08-17 14:44:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2016 10:59:54 +0200, HF5BS napisał(a):

    > ZTCW, całkiem sporo. Niby jakiś drobny procent. ale OIMW, gdyby ta kasa

    Ogolnie dosc sporo, ale czy to sie szybko nie urwalo ?
    Czy do tej pory placi, tylko za inny znaczek ?

    Tam gdzies jeszcze inni akcjonariusze sa, w zasadzie moga protestowac.

    > została w kraju, to z pewnością niejedną ulicę by się wyremontowało na
    > tip-top.

    Ale dlaczego mialaby na ulice trafic ?
    Zostalaby wydana na centrale, routery, telewizory, samochody, a do
    budzetu ze 20%.

    Glowy nie dam - od znaczka budzet nie mial 22% ?
    Nawet jesli zwolniony z VAT importowego, to przeciez nie balansowal
    VATu od sprzedazy i tak czy inaczej trafial do urzedu.

    > Wiadomo. Ale, co na stole, co pod stołem...?

    Trudno powiedziec. Zasady przetargu byly jawne, mozesz sprawdzic.
    Na oko nic zlego tam nie ma, ale moze prezes cos tam wzial za takie a
    nie inne. A wygrac mogl i tak kto inny niz dajacy - i co wtedy,
    uniewaznic ?

    Patrz lepiej na pierwszy przetarg Play. Prezes nie wie, czy nalozy
    obowiazek roamingu, czy nie nalozy, a to kluczowa informacja dla
    przetargu. Nie chcieli dac ... czy odwrotnie - dali podwojnie - zeby
    nalozyl, ale tego wczesniej nie powiedzial.

    Strezynska jakos nie chce ujawnic oswiadczenia majatkowego, choc je
    oczywiscie zlozyla. Ale kto ma sprawdzic - CBA pod nowym-starym
    wodzem?

    A pardon - ujawnila. 880 tys plus dom, plus inne ... no ciekawe, co w
    tym wstydliwego. Moze by rzucic okiem na poprzednie i zainteresowac
    sie posadami :-)

    > Za sam znaczek, a teraz Oranżadzie podobnie, za logo.

    Mysle ze to nie jedyne platnosci.
    Ale sporo moze byc uzasadnione.

    > Wiadomo, ale skutki były powszechne.

    Czy takie powszechne - suma duza ale rozlozona na wiele.
    Przy okazji tez sporo osob tam pracowalo i zarabialo - niekoniecznie
    zasadnie :-)

> [...]
    > portierami i herbaciarkami, etc., gdyby z 1% zysków mojej centrali, płacić

    Ale to byla tranzytowa miedzymiastowa ?
    Czy w zyski wliczone koszta linii ?

    Bo tak od drugiej strony - mowilo sie, ze nowoczesna centrala kosztuje
    rzedu $1000 za port. Nie chce mi sie kursow sprawdzac, ale dzis to
    byloby powiedzmy 3000 zl, 60 abonamentow po 50 zl, 5 lat splacania
    samej centrali. A gdzie odsetki, place, budynki.

    A urzadzenia dostepowe do neostrady czy SDI ile kosztowaly, wie ktos ?

    Przy okazji WLR niby wyszlo, ze koszta TP stanowia ok 50% wplywow, ale
    nie wiem czy tu zafalszowania nie ma. Ze np zarabia stara
    infrastruktura, a w koszta nie wchodzi, bo juz zamortyzowana.

    J.