  • Data: 2017-08-02 22:16:04
    Temat: Re: Kto pierwszy B czy D?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-02 o 21:24, __Maciek pisze:

    > Ta sama która padła już w tym wątku. Pierwszeństwo sygnalizacji
    > świetlej nad znakami nie oznacza że zostają one przez nią
    > unieważnione, tylko że mają mniejszy od niej priorytet. W systuacji
    > takiej jak omawiana, gdzie sama sygnalizacja nie rozstrzyga
    > dostatecznie o pierwszeńswie między pojazdami B i D, pierwszeństwo
    > przejazdu rozstrzygają znaki.

    Kolejność interpretowania jest inna.
    Napisałeś tak:
    "Sygnały świetlne są ważniejsze od znaków i
    zasad ogólnych, ale jeżeli sygnał zielony mają obydwa poazdy, to
    pierwszeństwo rozstrzyga się z kolejnej niżej dostępnej warstwie -
    znaków jeżeli są, a jeżeli ich nie ma to dopiero wtedy z zasad
    ogólnych."

    No i teraz sygnalizacja ma pierwszeństwo czyli znaki niejako nie podlegają
    interpretacji, bo mam zielone, więc wjeżdżam na skrzyżowanie,
    gdzie te znaki nie mają już znaczenia i obowiązują zasady ogólne.
    Tą niższą dostępną warstwą jest w tym wypadku ogólna zasada pierwszeństwa.
    Gdyby było tak jak Ty chcesz, to musiałbyś stawać przed STOPEM na zielonym.
    I w ogóle to skąd jeszcze wiesz kto jeszcze ma zielone?
    Jaki byłby sens sygnalizacji świetlnej jeśli trzeba interpretować znaki?