    Date: Tue, 29 Jun 2010 22:48:08 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto mi popsuł kierownicę seicento

    Sebastian Biały pisze:
    > Witam.
    >
    > Seicento ma krzywo kierownice na wprost. Jakies 20 stopni od
    > prawidłowego położenia. Upierdliwe. Oczywiście powinienem pójśc do
    > mechnika-psuja tylko mam problem ... do którego ?
    >
    > Mialy miejsce dwa zdarzenia "naprawcze" jedno po drugim w dwóch
    > kompletnie różnych miejscach. Nie wiem kto nabroił. Ale może ktoś mi
    > jest w stanie to okreslić na podstawie opisu naprawy:
    >
    > a) pierwszy mechanik zmieniał obudowę alternatora i uzwojenia
    > rozrusznika ("Pan Henio w garażu").
    >
    > b) drugi zmieniał główną wiązkę przewodów pod maską i rozbierał deskę
> [...]

    Raczej b), ale jest prosty sposób jak to sprawdzić.

    Jeżeli od pozycji w której teraz jedziesz prosto (czyli koło kierownicy
    przekręcone o 20 stopni) masz tyle samo do przekręcenia do lewego i
    prawego oporu (maksymalnego skrętu kierownicy), to oznacza źle założone
    koło kierownicy na wielowypuście.

    Natomiast jeżeli w połowie drogi między jednym a drugim oporem masz koło
    kierownicy ustawione prosto (ale obecnie koła lekko skręcone), to znaczy
    że krzywo jest ustawione na drążkach.