  • 1. Data: 2010-04-19 18:52:41
    Temat: Kto ma pierwszeństwo [img]
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam, na podanym rysunku - http://i.imagehost.org/0254/skrzyzowanie.jpg
    - droga ZIELONA ma PIERWSZEŃSTWO, a żółta ustąp pierwszeństwa.
    Analogicznie drogi równoległe do nich. Kierunki jazdy są widoczne ze
    strzałek. Oba samochody - niebieski i czerwony - wjeżdżają równo na
    skrzyżowanie (nie ma żadnych znaków mówiących o rondzie) i w tym
    momencie, który z nich ma pierwszeństwo jeżeli np. obaj chcą po
    kontynuowaniu jazdy i skręceniu w lewo zająć prawy pas, do skrętu w
    prawo za latarnią?

    Na tym skrzyżowaniu domniemam sprawa rozwiązuje się z reguły prawej
    ręki, ale ostatnio kolega w niebieskim aucie miał do mnie pretensje, że
    szaleje i pierwszeństwa nie ustępuje ;-)

    Ma rację czy nie?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2010-04-19 19:06:42
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo [img]
    Od: Ramok <c...@c...com>

    On 19.04.2010 18:52, Karol Y napisał(a)/has written:
    [...]
    > Na tym skrzyżowaniu domniemam sprawa rozwiązuje się z reguły prawej
    > ręki, ale ostatnio kolega w niebieskim aucie miał do mnie pretensje, że
    > szaleje i pierwszeństwa nie ustępuje ;-)
    >
    > Ma rację czy nie?
    Ma, bo ja tam na tym obrazku widzę poziomy znak ustąp pierwszeństwa (no
    chyba, że źle zrozumiałem miejsce "akcji", o które Tobie chodzi).

    /Ramok

  • 3. Data: 2010-04-19 19:21:56
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Ma, bo ja tam na tym obrazku widzę poziomy znak ustąp pierwszeństwa (no
    > chyba, że źle zrozumiałem miejsce "akcji", o które Tobie chodzi).

    Oba samochody chcą jechać tak jak pokazuje różowa strzałka. Czy czerwony
    powinien przepuścić niebieski samochód?

    - http://i.imagehost.org/0391/skrzyzowanie.jpg

    --
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2010-04-19 19:29:53
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Ma, bo ja tam na tym obrazku widzę poziomy znak ustąp pierwszeństwa (no
    > chyba, że źle zrozumiałem miejsce "akcji", o które Tobie chodzi).

    Namiary na mapie -
    http://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geoc
    ode=&q=&sll=51.845959,19.56665&sspn=1.54749,4.916382
    &ie=UTF8&ll=51.742568,19.421932&spn=0.000757,0.00240
    1&t=h&z=19

    --
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2010-04-19 19:36:44
    Od: "waperr" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oba samochody chcą jechać tak jak pokazuje różowa strzałka. Czy czerwony
> [...]

    Czerwony ma przed sobą namalowany poziomy znak ustąp pierwszeństwa, jeśli
    dobrze interpretuje obrazek
    (pada cień ale da się zobaczyć).
    Po drugie jeśli dobrze pamiętam to na skrzyżowaniu w trakcie wykonywania
    manewrów obowiązują
    te same zasady co przed wjazdem na skrzyżowanie.
    Upraszczając niebieski ma pierwszeństwo przed wjazdem na skrzyżowanie, więc
    na nie wjeżdza,
    i zjeżdża a dopiero później wjeżdża czerwony jak ma już "puste"
    skrzyżowanie.

    pzdr
    waperr

  • 6. Data: 2010-04-19 19:43:53
    Od: Meehoo <m...@B...pl>

    Karol Y pisze:

    > Oba samochody chcą jechać tak jak pokazuje różowa strzałka. Czy czerwony
    > powinien przepuścić niebieski samochód?
    >
    > - http://i.imagehost.org/0391/skrzyzowanie.jpg

    Tak jak kolega wyżej napisał - niebieski ma pierwszeństwo - na miejscu
    styku czerwony ma poziomy "ustąp pierwszeństwo" na asfalcie wymalowany
    (widać słabo na focie, ale widać) - zaznaczyłem go żółtą strzałką na
    obrazku:

    http://i.imagehost.org/0765/skrzyzowanie.jpg

    Meehoo

  • 7. Data: 2010-04-19 19:47:40
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    waperr pisze:
    > Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czerwony ma przed sobą namalowany poziomy znak ustąp pierwszeństwa,
> [...]

    Jeżeli nie ma znaku pionowego A-7, to P-15 (czy też P-14) można sobie
    w buty włożyć - samodzielnie nie ma mocy prawnej. Najwyżej można zgłosić
    do zarządcy, że brakuje A-7.

    > Po drugie jeśli dobrze pamiętam to na skrzyżowaniu w trakcie wykonywania
    > manewrów obowiązują
    > te same zasady co przed wjazdem na skrzyżowanie.

    Tyle, że on już minął skrzyżowanie - to było następne.

    > Upraszczając niebieski ma pierwszeństwo przed wjazdem na skrzyżowanie, więc
    > na nie wjeżdza,
    > i zjeżdża a dopiero później wjeżdża czerwony jak ma już "puste"
    > skrzyżowanie.

    Co najwyżej można napisać, że tak być powinno, ale z widocznego
    oznakowania to nie wynika.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 8. Data: 2010-04-19 19:49:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Meehoo pisze:

> [...]
    > styku czerwony ma poziomy "ustąp pierwszeństwo" na asfalcie wymalowany
    > (widać słabo na focie, ale widać) - zaznaczyłem go żółtą strzałką na

    No właśnie - po czym mamy:
    <cite>
    P-15 trójkąt podporządkowania
    może on być stosowany dodatkowo do znaku pionowego Ustąp pierwszeństwa
    przejazdu lub linia warunkowego zatrzymania, złożona z trójkątów, jeżeli
    zastosowano znak drogowy pionowy Ustąp pierwszeństwa przejazdu.
    </cite>

    Nie ma znaku pionowego - poziomy pierwszeństwa nie określa.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 9. Data: 2010-04-19 19:51:15
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > styku czerwony ma poziomy "ustąp pierwszeństwo" na asfalcie wymalowany
    > (widać słabo na focie, ale widać) - zaznaczyłem go żółtą strzałką na

    Psia kość, jeżdżę codziennie na przemian raz jak czerwony, raz jak
    niebieski i tego trójkącika jakoś nie pamiętam.

    Jutro sprawdzę, ale jeżeli tam jest to już się kajam ;-)

    Dzięki za wyjaśnienie.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2010-04-19 19:54:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Oba samochody chcą jechać tak jak pokazuje różowa strzałka. Czy czerwony
> [...]

    Oczywiście.
    Do tego jest tam ten znak poziomy.