  • 1. Data: 2015-10-13 14:00:57
    Temat: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: Wielebny <w...@w...pl.invalid>

    https://www.google.pl/maps/@51.0649792,16.9952136,3a
    ,75y,154.61h,76.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRqZeN0Aw-i3W
    jTG1ZcGEtA!2e0!7i13312!8i6656

    http://u.42.pl/dSQS - jakby złamało

    Skrzyżowanie (a może dwa skrzyżowania?) gdzie po każdej ze stron mamy
    kolejno:
    1) Drogę wewnętrzną
    2) Strefę zamieszkania
    3) Strefę ruchu
    4) Strefę zamieszkania

    Czy dobrze rozumiem, że nie ważne z której strony się przejeżdza, trzeba
    ustąpić pierwszeństwa? Komu? Wszystkim czy tylko tym z prawej strony?

  • 2. Data: 2015-10-13 14:10:40
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Oct 2015 14:00:57 +0200, w <mvirp7$rfm$1@node1.news.atman.pl>, Wielebny
    <w...@w...pl.invalid> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Czy dobrze rozumiem, że nie ważne z której strony się przejeżdza, trzeba
    > ustąpić pierwszeństwa? Komu? Wszystkim czy tylko tym z prawej strony?

    Zanim kliknąłem w link, pomyślałem sobie "o, potworek niczym Partynicka we
    Wrocławiu". :))

    Tak, traktuj to jak skrzyżowanie równorzędne, chyba że ktoś potrafi odpowiednio
    pofalandyzować, to może coś innego wymyśli.

  • 3. Data: 2015-10-13 17:32:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    Wielebny wrote:

> [...]
    >
    > Czy dobrze rozumiem, że nie ważne z której strony się przejeżdza, trzeba
    > ustąpić pierwszeństwa? Komu? Wszystkim czy tylko tym z prawej strony?

    jadąc Partynicką masz pierwszeństwo.
    Droga wewnetrzna ustępuje
    Tam gdzie jest "Strefa Ruchu" to też nie jest droga publiczna bo inaczej
    tego znaku by nie było.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2015-10-13 17:49:07
    Od: <8...@4...174907.invalid> (Tom N)

    masti w

> [...]

    > jadąc Partynicką masz pierwszeństwo.
    > Droga wewnetrzna ustępuje
    > Tam gdzie jest "Strefa Ruchu" to też nie jest droga publiczna bo inaczej

    A jakie znaczenie ma czy to DW (SR jest częścią DW) czy SM skoro przepis
    jest taki:

    Włączanie się do ruchu
    Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po
    postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu
    drogowego oraz przy wjeżdżaniu:

    1) na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego
    obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;
    ^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować
    szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub
    uczestnikowi ruchu

    Każdy każdemu ma ustąpić, w efekcie zastosowanie ma:

    Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z
    kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo
    [...]
    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się kierunków
    ruchu poza skrzyżowaniem.

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2015-10-13 17:50:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    8...@4...174907.invalid wrote:

> [...]
    > obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^

    słusznie, mea culpa

  • 6. Data: 2015-10-13 20:57:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wielebny wrote:
> [...]
    > trzeba
    > ustąpić pierwszeństwa? Komu? Wszystkim czy tylko tym z prawej

    Zaraz zaraz - moze i Partynicka, ale jednak strefa zamieszkania.

    >Droga wewnetrzna ustępuje

    Wyjedzajacy ze strefy zamieszkania na "droge" tez ... no ale drogi tu
    nie ma, skrzyzowanie jest :_)

    >Tam gdzie jest "Strefa Ruchu" to też nie jest droga publiczna bo
    >inaczej
    >tego znaku by nie było.

    Hm ...
    16a) strefa ruchu - obszar obejmujący co najmniej jedną drogę
    wewnętrzną, na który wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi
    znakami drogowymi

    ale tak jasno to nie napisali ze drog zewnetrznych obejmowac nie moze
    ... a tablicy, ze droga wewnetrzna nie ma ...

    Fakt, ze tam akurat to zadnej drugiej drogi nie ma ... no ale skad
    obcy ma to wiedziec.

    Innymi slowy calkiem normalnie: wszyscy ustepuja, najwiekszy cham
    przejezdza pierwszy :-)

    J.

  • 7. Data: 2015-10-13 21:11:00
    Od: <2...@3...211100.invalid> (Tom N)

    J.F. w

    > Użytkownik "masti"
    [...]
    > Zaraz zaraz - moze i Partynicka, ale jednak strefa zamieszkania.

    Ić stont ;P

    Poczytaj wątek zanim napiszesz, a w tym akurat dużo do czytania nie ma.

    --
    'Tom N'

  • 8. Data: 2015-10-19 15:52:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 13 Oct 2015 20:57:37 +0200, w
    <561d5422$0$27525$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Innymi slowy calkiem normalnie: wszyscy ustepuja, najwiekszy cham
    > przejezdza pierwszy :-)

    "Odpowiadając na Pana e-maila z dnia 13.10.2015r. w sprawie zapytania
    dotyczącego skrzyżowania ul. Partynickiej we Wrocławiu (przecięcia drogi
    wewnętrznej, strefy ruchu oraz dwóch stref zamieszkania). Wydział Ruchu
    Drogowego KMP we Wrocławiu informuje iż określenie skrzyżowania zdefiniowane
    jest w art. 2 pkt. 10 Ustawy Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. z 2012r., poz.1137
    z późn. zm.), natomiast włączanie się do ruchu określone jest w oddziale 2
    art.17 w/w ustawy. Ponadto informuję iż Pana pismo zostanie przekazane do
    Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miejskiego Wrocławia na Komisji
    Bezpieczeństwa Urzędu Miejskiego we Wrocławiu w dniu 22.10.2015r. celem
    rozważenia możliwości wprowadzenia ewentualnych zmian w oznakowaniu."

  • 9. Data: 2015-10-19 15:59:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 19 Oct 2015 15:52:25 +0200, w
    <5...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Bezpieczeństwa Urzędu Miejskiego we Wrocławiu w dniu 22.10.2015r. celem
    > rozważenia możliwości wprowadzenia ewentualnych zmian w oznakowaniu."

    PS. Jakie pytania dalej zadać? :)

  • 10. Data: 2015-10-19 16:11:58
    Od: Wielebny <w...@w...pl.invalid>

    On 10/19/2015 03:59 PM, r...@k...pl wrote: