  • 1. Data: 2008-06-19 13:41:49
    Temat: Kto filtruje?
    Od: Konrad Bechler <u...@...sygnatury>

    Witam,

    Spotkałem się z niecodziennym problemem. Od kilku dni nie mogę wysłać
    żadnego maila na serwery Yahoo. Serwery pocztowe nie raczą odpowiedzieć
    nawet na handshake TCP. Po tym, jak z takim samym problemem pojawiły się
    serwery klientów w Stanach, przyjrzałem się temu bliżej.
    Okazuje się, że:
    1) pingi we wszystkich kierunkach działają,
    2) na rzeczone serwery nie jestem się w stanie dostać z żadnego DSLa TP
    3) nie działają połączenia z MetroEthernetu (też TP)
    4) działają połączenia z TELENERGO i volny.cz (Czechy)
    5) _działają_ połączenia z POLPAKu (niby też TP)
    6) na serwerach klientów nie ma żadnych RBLi, które mogłyby blokować ruch

    Puściłem traceroute z DSLa i POLPAKu, oba przechodzą przez te same ASy
    (AS5617 i AS5511), w pierwszych przypadku nie działa, a w drugim działa.

    Czy ktoś z szanownych ma może pomysł, co może być przyczyną takiego
    dziwnego zachowania? Niestety, na wszystkich maszynach pootwierane są
    tylko porty TCP/25, więc nie mogę sprawdzić, czy filtrowany (bo co
    innego?) jest tylko ruch SMTP czy inny też (ICMP przechodzi).

    Ki diabeł?

    --
    Konrad Bechler
    konrad (at) konsol (dot) eu

  • 2. Data: 2008-06-19 13:48:59
    Temat: Re: Kto filtruje?
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Konrad Bechler <u...@...sygnatury> wrote:
> [...]
    > tylko porty TCP/25, więc nie mogę sprawdzić, czy filtrowany (bo co
    > innego?) jest tylko ruch SMTP czy inny też (ICMP przechodzi).

    tcptraceroute?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 3. Data: 2008-06-19 14:00:37
    Od: "Krzysztof \"at\" L." <k...@x...pl>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > tcptraceroute?
    >

    > Pozdrawiam,
    >
    > Krzysztof Oledzki

    Czesc MXow filtruja, a czesc nie ;)
    a.mx g.mx f.mx wyfiltrowane, reszta smiga.
    A filtruje samo yahoo.
    pzdr.

  • 4. Data: 2008-06-19 14:09:33
    Od: Konrad Bechler <u...@...sygnatury>

    Witam,

    10 pos0-1-0-0.daltr1.dallas.opentransit.net (193.251.241.34) 149.084
    ms 150.881 ms 149.238 ms
    11 so-4-0-0-0.dalcr2.dallas.opentransit.net (193.251.241.33) 149.471
    ms !A 149.455 ms !A 149.501 ms !A
    [root@proxytest ~]#

    Dla wszystkich problematycznych serwerów.
    Ciekawe, co można im zrobić....

    --
    Konrad Bechler
    konrad (at) konsol (dot) eu

  • 5. Data: 2008-06-19 14:41:27
    Od: "Krzysztof \"at\" L." <k...@x...pl>

    <cut>

    16 4.68.18.133 178.486 ms 178.134 ms 179.674 ms
    17 4.71.112.14 178.338 ms 179.121 ms 178.395 ms
    18 216.115.107.83 180.957 ms 180.955 ms 216.323 ms
    19 * * *

    x-com:~# whois -h whois.arin.net 216.115.107.83

    OrgName: Yahoo!

    ----
    Przez całe level3 przejszlo
    ----

    A to z TP dsl.

    10 193.251.241.34 163.641 ms 163.610 ms 162.640 ms
    11 193.251.241.33 254.055 ms !A 162.645 ms !A 162.726 ms !A
    ksiaznicastargardzka:~#

    Francowe telekomy jak widać wycinają skutecznie wczesniej niz jahulce;)
    inetnum: 193.251.240.0 - 193.251.255.59
    netname: OPENTRANSIT-BACKBONE

  • 6. Data: 2008-06-24 11:51:35
    Od: Konrad Bechler <u...@...sygnatury>

    Witam,

    > Francowe telekomy jak widać wycinają skutecznie wczesniej niz jahulce;)
    > inetnum: 193.251.240.0 - 193.251.255.59
    > netname: OPENTRANSIT-BACKBONE

    Super, tylko okazuje się, że wycinają tylko i wyłącznie ruch TCP/25 z
    puli adresowych TP. Yahoo bym sobie odpuścił, ale mam klientów w
    Stanach, z którymi warto czasem pomailować...

    --
    Konrad Bechler
    konrad (at) konsol (dot) eu

  • 7. Data: 2008-06-27 08:39:47
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13>

    > Super, tylko okazuje się, że wycinają tylko i wyłącznie ruch TCP/25 z
    > puli adresowych TP. Yahoo bym sobie odpuścił, ale mam klientów w
    > Stanach, z którymi warto czasem pomailować...

    poszukaj serwera z secure SMTP, portu 465 jeszcze nie tną, bynajmniej ja
    nie zauważyłem

  • 8. Data: 2008-06-30 12:00:05
    Od: Konrad Bechler <u...@...sygnatury>

    Witam,

    > poszukaj serwera z secure SMTP, portu 465 jeszcze nie tną, bynajmniej ja
    > nie zauważyłem
    Może to nie jest taki zły pomysł. Spróbuję ponegocjować. Dzięki za
    podpowiedź.

    --
    Konrad Bechler
    konrad (at) konsol (dot) eu

  • 9. Data: 2008-07-02 10:12:48
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Konrad Bechler wrote:

    > Dla wszystkich problematycznych serwerów.
    > Ciekawe, co można im zrobić....

    Jak to co ?

    nic, temat przerabiany wiele razy, wolnoć Tomku w swojej serverowni

    futszaK

  • 10. Data: 2008-07-02 13:23:33
    Od: Konrad Bechler <u...@...sygnatury>

    Witam,

    > Jak to co ?
    > nic, temat przerabiany wiele razy, wolnoć Tomku w swojej serverowni
    To było takie trochę retoryczne.

    Zastanawiające jest to, że TP jest niejako spokrewniona z FT i oni (jak
    na mój gust) powinni chociaż trochę współpracować.
    Ale co ja tam wiem...

    --
    Konrad Bechler
    konrad (at) konsol (dot) eu