  • 31. Data: 2016-11-30 16:11:03
    Temat: Re: Kto chce gpsa za zniżkę w oc? wykrakałem
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.11.2016 o 15:19, J.F. pisze:

    > Baby i kapelusznicy :-)

    Ale o ile baby mają faktycznie trochę niżej (w sumie może bym tak
    samochód na niejeżdzącą żonę przepisał?), to kapelusze płacą jak
    wszyscy, z dupy - czyli miejsca zamieszkania i marki auta. Swoją droga
    nie mogę pojąć jak to jest że mieszkaniec wioski pod Piasecznem płaci
    mniej od mieszkańca Warszaway, skoro razem pracują w Warszawie, tylko
    ten spod piaseczna musi potem jeszcze 20 km zrobić jak już z Mokotowa
    wyjedzie;)

    > Poniekad slusznie ... ale czy rynek tego nie wywroci ?

    Raczej nie. Zacznie się, że jedni zrobią i na pewno podniosą "oporniym".
    Ci będą chcieli się wynieść do innych, ale czy inni będą ich tak bardzo
    chcieli brać, skoro wiadomo, że "trefni"? Pewnie część weźmie, ale nie
    za darmow. W międzyczasie kapelusze zaczną się przenosić do tego
    pierwszego. Reszta albo też wejdzie w ten biznes, albo będzie miała po
    prostu droższe polisy.

    > Przygarnie ich jakas firma, bo sie okaze, ze oni wcale nie tacy wypadkowi.

    Zawsze bardziej niż kapelusze.

    > Albo wystarczy wylaczyc telefon :-)

    Myślę, że to raczej sprzętowe będzie finalnie i to ciężkie do ruszenia
    (przynajmniej tak dla ZU, bo w necie będą lewe firmwary i "korekcję
    telemetrii";)

    Shrek

  • 32. Data: 2016-11-30 16:23:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale o ile baby mają faktycznie trochę niżej (w sumie może bym tak
    >samochód na niejeżdzącą żonę przepisał?), to kapelusze płacą jak
    >wszyscy, z dupy - czyli miejsca zamieszkania i marki auta.

    Ale to sie wlasnie moze zmienic, jak wyraza zgode :-)

> [...]
    >Piasecznem płaci mniej od mieszkańca Warszaway, skoro razem pracują w
    >Warszawie, tylko ten spod piaseczna musi potem jeszcze 20 km zrobić

    No coz, mozliwosci sa dwie:
    a) zaszlosc historyczna,
    b) rzeczywiscie im szkodowosc mniejsza wychodzi,

    w dobie komputerow i rozbudowanych ankiet, obstawiam raczej b),
    pozostaje sie domyslic dlaczego jezdza bezpieczniej.

    Moze np do pracy dojezdzaja pociagiem ?
    Albo tylko polowa pracuje w Warszawie, reszta do pracy chodzi piechota
    ?

    Ale na pewno te Warszawe odwiedzaja, taki niedzielny kierowca powinien
    chyba szkodowosc miec wieksza ?

> [...]
    >przenosić do tego pierwszego. Reszta albo też wejdzie w ten biznes,
    >albo będzie miała po prostu droższe polisy.

    Ale moze sie okazac, ze oni jednak maja te 70% znizek, i nie bez
    powodu.

    >Myślę, że to raczej sprzętowe będzie finalnie i to ciężkie do
    >ruszenia (przynajmniej tak dla ZU, bo w necie będą lewe firmwary i
    >"korekcję telemetrii";)

    Wbudowane w samochod ? Byc moze ... ale na to przyjdzie troche
    poczekac.
    A ze ITD sprawdzac nie bedzie, to zaraz sie okaze, ze mozna zamontowac
    magnesik :-)

    J.

  • 33. Data: 2016-11-30 16:42:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.11.2016 o 16:23, J.F. pisze:

    > Ale na pewno te Warszawe odwiedzaja, taki niedzielny kierowca powinien
    > chyba szkodowosc miec wieksza ?

    Otóż nie - niedzielni kierowcy są poniekąd elitą - mają znacząco niższą
    szkodowość (a już z pewnością tą znaczącą - na osobach). Sami jeżdzą
    wolno, jak melepety ale znaki raczej ogarniają, więc... Jak już ogarną,
    że tramwaje, to mogą całkiem długo po mieście bez dużej wpadki jeździć,
    przy okazji wkurając resztę. A TU ma w dupie czy kogoś wkurwiają, tylko
    czy nikogo nie zabijają.

    > Ale moze sie okazac, ze oni jednak maja te 70% znizek, i nie bez powodu.

    Chyba max można mieć 60. Tak czy inaczej - są bardziej szkodowi od
    kapeluszy, ile by nie mieli.

    > Wbudowane w samochod ? Byc moze ... ale na to przyjdzie troche poczekac.
    > A ze ITD sprawdzac nie bedzie, to zaraz sie okaze, ze mozna zamontowac
    > magnesik :-)

    No skoro da się wbudować licznik prądu i wody w dom, to czemu nie GPSa w
    samochód? Plomba, kontrola raz do roku, kara finansowa i utrata zniżek...

    Shrek

  • 34. Data: 2016-11-30 21:32:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 30 Nov 2016 08:21:09 +0100, Shrek napisał(a):

    > Obstawiam, że wszystko. Kolega kiedyś pracował w firmie co robiła
    > program do obliczania składek - brali _wszystko_ czego mogli się
    > dowiedzieć o klientach i porównywali ze szkodowością - jeśli była
    > _jakakolwiek_ korelacja, to jeśli nie wykluczyli związku, to go brali
    > pod uwagę - masz czerwony samochód... itd.

    No w pewnym stopniu wszystko ma jakąś tam korelację, a chodzi o ustalenie
    co ma dokładnie jaką korelację ze szkodowością.

    Bo może i posiadanie czerwonego samochodu ma, ale wyjdzie że kosztuje
    ubezpieczyciela 2zł/rocznie.
    A ktoś kto 8 razy dziennie parkuje w centrym miasta kosztuje przeciętnie
    np. 300zł/rocznie.

    To ta różnica.

  • 35. Data: 2016-11-30 22:04:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 30 Nov 2016 11:19:02 +0100, Shrek napisał(a):

    > wróć.
    >
    > Miało być:
    >

    > No wiem, i co mi zrobisz. Generalnie duże szkody powodują
    > dynamicznie jeżdzące samce a nie kapelusze czy kobiety. Żadna tajemnica.

    Generalnie duże szkody tak czy siak zdarzają niezwykle rzedko.
    Za to bardzo często zdarzają się niewielkie szkody.

    I to właśnie jest ta całą korelacja.

    Bo może się okazać że ci dynamicznie jeżdżący pomimo że robią 800% normy w
    wypadkach śmiertelnych, mimo wszystko kosztują ubezpieczyciela mniej, bo
    wyrabiają tylko 20% normy w obcierkach parkingowych.

    A coś tak mi się wydaje że obcierki parkingowe kosztują wielokrotnie więcej
    niż wypadki śmiertelne (których jest po prostu mało).

  • 36. Data: 2016-11-30 22:07:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.11.2016 o 21:32, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > co ma dokładnie jaką korelację ze szkodowością.
    >
    > Bo może i posiadanie czerwonego samochodu ma, ale wyjdzie że kosztuje

    Wagi to już programiści nie przyznają.

    > A ktoś kto 8 razy dziennie parkuje w centrym miasta kosztuje przeciętnie
    > np. 300zł/rocznie.
    >
    > To ta różnica.

    Nie jestem pewny - akurat czerwony kolor to mało drastyczny przykład,
    ale... ubezpieczycieli kosztują tak naprawdę szkody osobowe. A tych na
    ogół nie robisz obcierką parkingową. Więc może się okazać, że ten
    czerwony co określa twój temperament jest wart więcej niż 8 parkowań
    dziennie.

    Ty i tak masz przesrane, bo jak się dowiedzą jakie masz hobby...;)

    Shrek

  • 37. Data: 2016-11-30 22:28:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 30 Nov 2016 22:07:50 +0100, Shrek napisał(a):

    > Wagi to już programiści nie przyznają.

    > Nie jestem pewny - akurat czerwony kolor to mało drastyczny przykład,
    > ale... ubezpieczycieli kosztują tak naprawdę szkody osobowe.

    A jesteś tego pewien?
    Na drogach rocznie ginie 3000 osób, 40000 jest rannych - w tym wiele z nich
    to sprawcy. Ilościowo nie jest to wiele odszkodowań, nawet jeśli miałyby
    być kwotowo spore.

    Danych o mniej istotnych kolizjach chyba nie ma publicznie dostępnych -
    jest jedynie liczba 360tys kolizji zgłoszonych policji, co zapewne jest
    liczbą wielokrotnie zaniżoną w stosunku do wszystkich kolizji skutkujących
    wypłatą odszkodowań z OC.
    Okaże się że takich kolizji jest np. 2mln, z czego jeszcze kupa naciągaczy
    którzy ciągną z tego spore pieniądze.
    W porównaniu z tym 40tys szkód osobowych to może być kwota nad którą nie
    warto się nawet pochylać

    Co więcej - osób rannych i zabitych z roku na rok coraz mniej, a OC coraz
    droższe.
    Co jakoś tak wydaje mi się bardziej związane z tym że samochody coraz
    droższe (i ich szkody całkowite), czy że zderzaki do nich drożeją.
    A nie że jakoś ostatnio zdrożał gips na złamania czy inne przeszczepy
    narządów.

    > Ty i tak masz przesrane, bo jak się dowiedzą jakie masz hobby...;)

    Czy ja wiem - 18 lat za kierownicą, 5 samochodów na stanie i póki co zero
    szkód.
    Samochód to mi chyba każdy chętnie ubezpieczy, gorzej z ubezpieczeniem mnie
    na życie.

  • 38. Data: 2016-11-30 22:59:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jednego razu nie wytrzymałem i przesłałem filmik do WRD. Było wyraźnie
    > widać, sytuacja ewidentna, włos się jeży, podałem swoje dane, miejsce
    > datę i godzinę zdarzenia, nr-y rejestracyjne wanna-be-kamikadze i swoje,
    > wszystko co trzeba.
    > Ze strony Policji nie było żadnej reakcji.

    Ja wysłałem materiał z kamery do komendy -
    https://www.youtube.com/watch?v=9XQPmJspQUc

    Dostałem telefon kilka dni później z prośbą o złożenie zeznań w roli
    świadka. Przez miesiąc było cicho, aż dostałem pocztą list z danymi
    osoby która kierowała tamtym samochodem i informacją, że został złożony
    wniosek do sądu o jej ukaranie z powodu wykroczenia. Ja w tym liście
    byłem wskazany jako osoba pokrzywdzona.

    Mateusz Bogusz

  • 39. Data: 2016-11-30 23:14:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 30 Nov 2016 22:59:20 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    > osoby która kierowała tamtym samochodem i informacją, że został złożony
    > wniosek do sądu o jej ukaranie z powodu wykroczenia. Ja w tym liście

    Haha... wykroczenie.
    Gość miał pewnie ze 2 promile i nawet nie wiedział że siedzi w samochodzie.

  • 40. Data: 2016-12-01 06:30:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.11.2016 o 22:04, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > A coś tak mi się wydaje że obcierki parkingowe kosztują wielokrotnie więcej
    > niż wypadki śmiertelne (których jest po prostu mało).

    Raczej nie - tym bardziej że solidnie to kosztują nawet nie śmiertelne,
    a ciężko ranni. Ja wiem, że 5Kpln za zderzak brzmi groźnie, ale porównaj
    to z powiedzmy 150k odszkodowania + 3k renty dożywotnio przez jakieś 30
    lat. I masz 1.2 miliona. Za to możesz zrobić 250 zderzaków za 5kPLN.

    Shrek.