    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Księgowi, jako projektanci
    Date: Tue, 13 Jun 2017 16:24:14 +0200

    W dniu 11.06.2017 o 21:14, cef pisze:

    > Przy takich umowach nie ma miejsca na drobne kanty, które opisujesz.
    > Są tylko nieprzewidziane wypadki, gdzie prawie nigdy nie ma umyślnej winy.

    dokładnie tak, z resztą oc wykupujesz raczej ogólnie na firmę, a nie na
    konkretny wyrób. Ubezpieczasz się od tego czy debil źle czegoś nie
    złoży, albo projektant źle nie zaprojektuje. Miałem oc działalności i
    raz z niego skorzystałem - problemu nie było, a ubezpieczałem się pod
    kątem np. przewiercenia światłowodu przez pracownika, albo uszkodzenia
    czegoś w wyniku złego zamocowania dostarczanych przeze mnie materiałów.
    OC opłaciło wymianę szyby w witrynie sklepowej, która pękła przy
    przewiercaniu profilu jej trzymającego. Koszt niewielki, ale tak czy
    inaczej wypłacili ok. 500% składki rocznej. A jakby chcieli to by się
    wykręcać mogli, bo w zasadzie dla poszkodowanego nie byłem stroną (byłem
    podwykonawcą o którym klient pewnie nawet nie chciał wiedzieć, ściągnął
    pieniądze od głównego wykonawcy, a mój ubezpieczyciel wypłacił pieniądze
    jemu)

    Łukasz