eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingKrzywizna krzywejRe: Krzywizna krzywej
  • Data: 2013-04-27 12:11:43
    Temat: Re: Krzywizna krzywej
    Od: firr kenobi <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu środa, 24 kwietnia 2013 20:41:50 UTC+2 użytkownik slawek napisał:
    > Niezupełnie off-topic, tak dla rozrywki.
    >
    >
    >
    > Jest skończony ciąg punktów (na płaszczyźnie, ale jak kto chce może być 3D,
    >
    > może być przestrzeń n-wymiarowa itd.). To znaczy, w uproszczonym wariancie,
    >
    > jest n par (x[k], y[k]).
    >
    >
    >
    > Trzeba algorytmicznie skonstruować krzywą, przechodząca kolejno przez te
    >
    > punkty, o długości nie większej niż L, przy czym L jest rozsądne, tj.
    >
    > większe niż długość łamanej je łączącej. Można założyć, że np. 2 razy
    >
    > większe. Krzywa ta jednak ma mieć minimalną krzywiznę w sensie normy
    >
    > maksimum, tj. dla najlepszej krzywej krzywizna nawet w najgorszym miejscu
    >
    > (na ostrym zakręcie) jest możliwie mała. Tak mała, że po prostu mniejsza być
    >
    > nie może, bo nie.
    >
    >
    >
    > Dodatkowe założenia: współrzędne punktów są liczbami zmiennoprzecinkowymi od
    >
    > 0. do 100., punktów jest nie więcej niż 100, krzywą wystarczy wyznaczyć z
    >
    > dokładnością nie gorszą niż 0.01 (tzn. obszar 100x100 metrów, pozycjonowanie
    >
    > nie gorsze niż 1 cm). Albo jakoś tak.
    >
    >
    >
    > 'Background' to np. znalezienie trajektorii, po której robot jadący ze stała
    >
    > wartością prędkości będzie ulegał najmniejszym przyspieszeniom itd.
    >
    > (przypominam, siła od/do-środkowa zależy od krzywizny, przy stałej prędkości
    >
    > im mniejsza krzywizna tym lepiej).
    >
    >
    >
    > A, jeszcze drobiazg - gdzieś tam napotkałem na błędne oszacowanie. Tymczasem
    >
    > dla dowolnie dużego L, czyli bez ograniczeń, minimalna krzywizna wynosi
    >
    > dokładnie zero - robocik-komiwojażer jedzie przez punkt i dalej po prostej,
    >
    > a zakręca gdzieś w nieskończoności.
    >

    ja niby interesuje sie tematem gier 2d
    i ruchami/trajektoriami na plaszczyznie
    (beziery itp) ale z tymi krzywiznami to
    jednak wydaje mi sie na tyle odlegle
    od jakiejs praktycznej potrzeby ze nie
    bardzo chce mi sie to rozwarzac (a
    z kolei matematyczna algorytmika tez
    mi osobiscie nie bardzo podchodzi - mam
    tyle praktycznego drobnego cholerstwa
    do zakodowania ze i tak nie wyrabiam )


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: