-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: "Bugatti" <n...@m...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta - DOŚWIADCZENIE
Date: Sat, 8 Feb 2014 21:12:19 +0100
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 66
Message-ID: <ld6331$oo4$1@news.task.gda.pl>
References: <52f2a9d5$0$2212$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-31-0-62-207.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1391890337 25348 31.0.62.207 (8 Feb 2014 20:12:17 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 8 Feb 2014 20:12:17 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <52f2a9d5$0$2212$65785112@news.neostrada.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18000
X-Antivirus: avast! (VPS 140208-0, 2014-02-08), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2523189
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Zabist" napisał w wiadomości:
Witam
> Mam auto w benzynie 1.6.
> Codziennie rano jade autkiem 2.5 km.
> Wieczorem powrot - takze 2.5 km.
> Auto ledwo sie rozgrzewa - jade na II biegu aby chociaz troche sie
> pokrecil silnik.
> Czy taka eksploatacja ma wpływ na auto?
> Gdzieś słyszałem o tym, ze nie wyparuje woda z ukladu wydechowego
> (skutek - korozja), czy cos jeszcze?
> Jak dojezdzam do domu (albo jak koncze te 2.5 km) to temp. silnika ustawia
> sie na optimum / środek wskaźnika.
Stwierdzam z doświadczenia auta "z rodziny".
Silnik 2.4 VVT-i (2007)
Od 6 lat auto przejechało ok. 20 tys km.
4 razy jechało na jednym "cyklu" 350 km (najdalej)
4 razy na jedym cyklu 70 km
ok 15x 100 km
pozostały przebieg auto uzyskuje pokonując 3-4 razy w tygodniu dystans max.
1.5 km, następnie <1 km (do sklepu) i z powrotem do domu ok. 1.5 km.
Efekt:
oprócz oczywiście dużego spalania, zauważalnie tłumik zrobił się trochę
czarny z sadzy. Podczas uruchamiania ze względu na niską temperaturę
mieszanki największy udział objętościowy mają węglowodory HC i sadza.
Podczas uruchamiania silnika wspólczesne układy zasilania paliwem i ich
sprzężenie z sondą lambdą sprawiają że przy rozruchu komputer aby rozgrzać
katalizator (celem zwiększenia jego efektywności) podnosi czas otwarcia
wtryskiwacza (dawkę) oraz obroty silnika.
Krótkie dystanse powodują niedogrzanie katalizatora, co z kolei sprawia
spadek jego efektywności, który uwidacznia wizualnie się m.in w postaci
zaczernienia tłumika.
Zaczernienie tłumika spowodowało że w jego wnętrzu osiadło trochę sadzy, co
z kolei spowodowało mniejszy przepływ spalin. Sprawia to, że po tych 6
latach eksploatacji silnik pracuje nieco głośniej podczas obciążenia (na
biegu jałowym jest ok) - ja to zauważam, bo znam te auto...ale gdy ktoś inny
zasiądzie do auta to nie dostrzeże żadnej różnicy.
W kwestii dynamiki ja nie widzę zmian...mierzyłem osiągi auta na początku i
po latach i nie odnotowałem spadku w przyspieszeniu w zakresie wyższych
prędkości.
Podsumowując:
Jeśli użytkujesz autko na krótkich dystansach, to postaraj się przynajmniej
1 w tyg. pojechać nim na dłuższy dystans (> 10 km) i wówczas podciągnać go
kilkanaście razy do wyższych obrotów pod obciążeniem po to aby rozgrzać
katalizator i przepalić sadzę z całego układu wydechowego.
I druga sprawa staraj się aby samochód był garażowany i to najlepiej w
suchym miejscu, gdyż w szczególności w zimie (gdzie mamy dużą wilgotość
względną) po zgaszeniu silnika gorące spaliny nadal wychodzą z silnika.
Różnica temperatur między wnętrzem ukł. wydechowego a otoczeniem powoduje
skraplanie sie wody, która powoduje gromadząc się w "wydechu" powoduje
powstawanie korozji.
Pozdr.
Bugatti.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.02.14 23:54 jerzu
- 09.02.14 00:54 yabba
- 09.02.14 01:03 k...@g...com
- 09.02.14 01:09 Czesław Wiśniak
- 09.02.14 01:56 yabba
- 09.02.14 02:01 k...@g...com
- 09.02.14 03:56 yabba
- 09.02.14 11:20 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo