-
Data: 2014-02-08 21:12:19
Temat: Re: Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta - DOŚWIADCZENIE
Od: "Bugatti" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Zabist" napisał w wiadomości:
Witam
> Mam auto w benzynie 1.6.
> Codziennie rano jade autkiem 2.5 km.
> Wieczorem powrot - takze 2.5 km.
> Auto ledwo sie rozgrzewa - jade na II biegu aby chociaz troche sie
> pokrecil silnik.
> Czy taka eksploatacja ma wpływ na auto?
> Gdzieś słyszałem o tym, ze nie wyparuje woda z ukladu wydechowego
> (skutek - korozja), czy cos jeszcze?
> Jak dojezdzam do domu (albo jak koncze te 2.5 km) to temp. silnika ustawia
> sie na optimum / środek wskaźnika.
Stwierdzam z doświadczenia auta "z rodziny".
Silnik 2.4 VVT-i (2007)
Od 6 lat auto przejechało ok. 20 tys km.
4 razy jechało na jednym "cyklu" 350 km (najdalej)
4 razy na jedym cyklu 70 km
ok 15x 100 km
pozostały przebieg auto uzyskuje pokonując 3-4 razy w tygodniu dystans max.
1.5 km, następnie <1 km (do sklepu) i z powrotem do domu ok. 1.5 km.
Efekt:
oprócz oczywiście dużego spalania, zauważalnie tłumik zrobił się trochę
czarny z sadzy. Podczas uruchamiania ze względu na niską temperaturę
mieszanki największy udział objętościowy mają węglowodory HC i sadza.
Podczas uruchamiania silnika wspólczesne układy zasilania paliwem i ich
sprzężenie z sondą lambdą sprawiają że przy rozruchu komputer aby rozgrzać
katalizator (celem zwiększenia jego efektywności) podnosi czas otwarcia
wtryskiwacza (dawkę) oraz obroty silnika.
Krótkie dystanse powodują niedogrzanie katalizatora, co z kolei sprawia
spadek jego efektywności, który uwidacznia wizualnie się m.in w postaci
zaczernienia tłumika.
Zaczernienie tłumika spowodowało że w jego wnętrzu osiadło trochę sadzy, co
z kolei spowodowało mniejszy przepływ spalin. Sprawia to, że po tych 6
latach eksploatacji silnik pracuje nieco głośniej podczas obciążenia (na
biegu jałowym jest ok) - ja to zauważam, bo znam te auto...ale gdy ktoś inny
zasiądzie do auta to nie dostrzeże żadnej różnicy.
W kwestii dynamiki ja nie widzę zmian...mierzyłem osiągi auta na początku i
po latach i nie odnotowałem spadku w przyspieszeniu w zakresie wyższych
prędkości.
Podsumowując:
Jeśli użytkujesz autko na krótkich dystansach, to postaraj się przynajmniej
1 w tyg. pojechać nim na dłuższy dystans (> 10 km) i wówczas podciągnać go
kilkanaście razy do wyższych obrotów pod obciążeniem po to aby rozgrzać
katalizator i przepalić sadzę z całego układu wydechowego.
I druga sprawa staraj się aby samochód był garażowany i to najlepiej w
suchym miejscu, gdyż w szczególności w zimie (gdzie mamy dużą wilgotość
względną) po zgaszeniu silnika gorące spaliny nadal wychodzą z silnika.
Różnica temperatur między wnętrzem ukł. wydechowego a otoczeniem powoduje
skraplanie sie wody, która powoduje gromadząc się w "wydechu" powoduje
powstawanie korozji.
Pozdr.
Bugatti.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.02.14 23:54 jerzu
- 09.02.14 00:54 yabba
- 09.02.14 01:03 k...@g...com
- 09.02.14 01:09 Czesław Wiśniak
- 09.02.14 01:56 yabba
- 09.02.14 02:01 k...@g...com
- 09.02.14 03:56 yabba
- 09.02.14 11:20 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=